TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felger igjen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#9963  av MR2turbo

Se på det! Det ble skikkelig bra Christian ;)

#9964  av CelicaTurbo

var ikke mye gummi der nei :) passet supert på bilen, men forsiktig med de vinterherjede veiene der oppe i fjellet da, vil vel ikke slå skeiv en felg? :)

#10146  av Christian

Se der ja, skulle akkurat til å legge ut bilder, men det ser ut som om noen slo meg :)

Kjøreegenskapene er helt topp, så lenge veien er strøken :wink:

Edit : Sender endel bilder til eiersiden i kveld.

#10148  av Burnout

og så en mkI med 18"
Vedlegg
226579-bilde1-dcp01002.jpg
226579-bilde1-dcp01002.jpg (39.97 kiB) Vist 3081 ganger

#10167  av Erlend

Bilen ble flott nå Christian! Ser rimelig herlig ut med 18" både på mk2 og mk1... eneste JEG er bekymret for er kjøreegenskapene. Men det får bli opp til hver enkelt. Pent er det iallefall! :D

#10200  av Burnout

18"...ja tror ikke det blir så bra kjøreegenskaper med 18" spess ikke på mkI men.Tror jeg skal ha 16" når jeg får..
Vedlegg
226579-bilde3-dcp01003.jpg
226579-bilde3-dcp01003.jpg (37.49 kiB) Vist 3053 ganger

#10201  av Christian

Synes det ble bra med 18" jeg, problemet er alle de dårlige veiene :?
Sporer ikke i det hele tatt heller...

#10207  av CelicaTurbo

kunne egentlig tenkt meg 17" på min jeg, litt mer behagelig samtidig som jeg beholder noe respons, og trenger ikke være like forsiktig med skarpe kanter..

klarte forøvrig å skrape kanten på ene felgen ganske grundig på lørdag, rygget inn til lukeparkering og kjørte felgen oppetter fortauskanten, før dette var jo felgene så godt som feilfrie :(

#10209  av Burnout

klassisk tabbe det der,verden flyter av felger som er slitt/skadde..ikke til å unngå :(

#10213  av Christian

Hadde nok ula høyt og lenge om det hadde vært meg :(

#10218  av Erlend

Såkalt "kerbing" er et stort problem ved kjøp av brukte biler... hvis den er "kerba" hardt nok kan det tilogmed gå ut over kjøreegenskapene pga geometrien i bilen blir endret. Surt det der :(

#10221  av Christian

Har en kammerat av meg som hadde sprekker i begge bakfelgene, han sendte de til et firma i Sarpsborg (trur jeg) og fikk de tilbake helt strøkne.
Tror han betalte 2500kr :D

#10238  av CelicaTurbo

Felgen er bare skrapt så det er ikke så farlig, er kun visuell skade da men er ganske synlig på en ellers skrapefri felg da :?

det som egentlig skjedde var at dekket løftet seg halvveis opp på kanten før bilen stoppet og da skled dekket ned igjen fra kanten med påfølgende felg-skraping..

men men, er slikt som skjer selv om det er kjipt..