TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra-orgie!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#95217  av mr.two

2000celica skrev:
jumbo skrev:Hvorfor synes forresten så mange at høyreratt er så big deal? Med unntak av myntpåkast på bomstasjoner etc er det jo ikke noe stort praktisk problem...
Noen av oss driver med forbikjøring :lol: :mrgreen:
Jeg kjørte høyreratt en periode, og forbikjøringer var ikke noe stort problem egentlig...Bomstasjonen var litt lei, men bombrikke løser jo det problemet. Går veldig fort å bli vant med høyrerattet, og eneste forskjell på lhd og rhd er jo bare det med vanen...Og når man slipper unna med 150-200k så er det jo definitivt verdt det.

#95243  av TurboKnut

2000celica skrev:Noen av oss driver med forbikjøring :lol: :mrgreen:
:?:

#95248  av Goose

TurboKnut skrev:
2000celica skrev:Noen av oss driver med forbikjøring :lol: :mrgreen:
:?:
Han mente at forbikjøringer er en del vanskeligere å ta med ratt på feil side... Hadde samme problemmet selv i en Skyline R33 ;)

#95256  av spkstrp

jeg har aldri kjørt rhd men jeg har tenkt tanken så mye i det siste at jeg nesten holder på å sette meg på feil side av bilen.. ser absolutt INGEN problemer sånn helt egentlig :) bare man får skilter så... :roll:

#98379  av 94CelicaGT

prøvde en Skyline R33 GTR i dag med rattet på "feil" side..tok meg 15min så var jeg vant til det..å forbikjøring er ikke noe problem..trenger jo ikke ligge i rævva på en bil før man kjører forbi :lol:

har en kompis som driver import fra Asia,både høyreratt og proff ombygd til venstre..men når man sparer 150-200 lapper så er det vel ikke så mye og tenke over..hvis man da ikke driter ca$h da :P

#98455  av spkstrp

94CelicaGT skrev: har en kompis som driver import fra Asia,både høyreratt og proff ombygd til venstre..men når man sparer 150-200 lapper så er det vel ikke så mye og tenke over..hvis man da ikke driter ca$h da :P
Har han mye erfaring med å skilte rhd biler som ikke finnes i norge?

#98527  av 94CelicaGT

spkstrp skrev:
94CelicaGT skrev: har en kompis som driver import fra Asia,både høyreratt og proff ombygd til venstre..men når man sparer 150-200 lapper så er det vel ikke så mye og tenke over..hvis man da ikke driter ca$h da :P
Har han mye erfaring med å skilte rhd biler som ikke finnes i norge?
han har spesialisert seg på først og fremst på supra/skyline/rx-7 fra Dubai og Japan da han har Gode Seriøse kontakter der..både høyre og venstreratt. han har 3 venstreratt-skyline stående her + en høyreratt RX-7 som en kompis av ham har kjøpt. Eneste jeg vet er at han ordner alt før han får på norske skilt på og selger de. Han importerte blandt annet norges første R32 GTR, som er Crazy Tunings prosjektbil.

har noe bilder som viser hvordan det ser ut etter ombygging + noen av bilene han har her. Kommer en 98 MKIV Supra før sommeren også :)

hvis det er noe spesiell bil som er ønske så er det ingen umulighet for ham og skaffe det. er bare og skrive ønskeliste

:D :D
Vedlegg
også R33 GTR ombygd til venstre
også R33 GTR ombygd til venstre
lite3.jpg (29.13 kiB) Vist 3145 ganger
01110052.JPG
01110052.JPG (59.32 kiB) Vist 2626 ganger
samlet her i kristiansund
samlet her i kristiansund
112_1273.jpg (39.35 kiB) Vist 3145 ganger
høyrestyrt rx-7
høyrestyrt rx-7
457rjnh.jpg (59.35 kiB) Vist 2637 ganger
R33 GTR profft ombygd til venstreratt
R33 GTR profft ombygd til venstreratt
bjorngtr02.jpg (53.43 kiB) Vist 3144 ganger

#100899  av Elzin

supra er jo kongen!! men hva vil en 94 mod supra koster ferdig registrert og klappet og klar i norge via importør?? høgre styrt eller venstre betyr ikke så mye. er bare interesert i å vite prisen!

kan da ikke koste det hvite i øye

bare en ca pris slik at jeg får en liten peiling..

#100915  av Castrol

Elzin skrev:supra er jo kongen!! men hva vil en 94 mod supra koster ferdig registrert og klappet og klar i norge via importør?? høgre styrt eller venstre betyr ikke så mye. er bare interesert i å vite prisen!

kan da ikke koste det hvite i øye

bare en ca pris slik at jeg får en liten peiling..
Ta en titt på tråden her! :wink:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=7189

#101011  av Ninjamannen78

jumbo skrev:Hvorfor synes forresten så mange at høyreratt er så big deal? Med unntak av myntpåkast på bomstasjoner etc er det jo ikke noe stort praktisk problem...
Det er ikke kun RHD som er problemet med biler fra japan, dubai osv..

#101485  av ketil_n

Helt enig er så mange som ikke har peiling som sier høyre-ratt er vanskelig og kjøre og greier, de fleste som sier det har jo aldri kjørt det, så da burde de heller la vær og utale seg om noe det ikke har peilig på. Har selv en japan importert mr2 turbo som jeg ikke har noe som helst problemer med og kjøre. Og jeg er 19 år og ikke all verden kjøreerfaring...

#101542  av kaimagne

Ninjamannen78 skrev:
Og i stedet for å la ballen henge i lufta, så spør jeg deg: Hva mer? :)

#101546  av kennethx

kaimagne skrev:
Ninjamannen78 skrev:
Må skifte lyktene, men vil ikke si at det er ett problem, bare noe som må gjøres...

#101547  av kaimagne

Vet man må skifte frontlykter, og at man må kjøpe TÜV-papirer, som tilsammen blir ca 15.000 for en Supra MKIV, men er det noe mer hokus pokus med dette da? Tenkte uansett å få TurboKnut og hans kumpaner til å selge meg bil MED norske skilter og vognkort med dekk osv godkjent... :)

Den svarte turbo'n med gullfelgene står fremdeles til salgs! Hurra!

#101603  av Ninjamannen78

kaimagne skrev:
Ninjamannen78 skrev:
Fordi disse bilene som kommer fra Japan, Dubai osv som oftest er stort sett uten historikk, man aner ikke hva som har blitt gjort med dem, har servicer vært tatt (Kan du lese japansk servicehefte f.eks) Har de vært kræsja, masse små ting som teller mye for meg når jeg kjøper bil. Dessuten vet vi alle hvordan Japsene og muslimene nede i saudi arabia behandler bilene sine. Bruk og kast. Kunne aldri tenkt meg en RHD bil. Men hvis man ikke har råd, og absolutt har lyst på en fresk bil er det jo en mulighet.