TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• LÃ¥n aldri vekk en MR2 Turbo...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#96720  av Christian

Skikkelige dekk er viktig ja, det er sikkert. Og kjøretrening!

Så lenge man ikke går rett av gassen når bilen slipper er det ikke spesielt vanskelig å ta den inn igjen, men om man gjør det er det sleng før man rekker å snu seg.
Noe som kan være kjemperått om det er planlagt :twisted: Forhjula står jo omtrent stille mens bakenden kommer rundt, litt gass under rotasjonen og plat pedal rett før bilen stanser.

Over/understyring er også artige å leke med, da merker man virkelig hvor grensa går, men sørg for å ha god plass rundt deg :lol:

Hadde en opplevelse på flyplassen for noen år siden, drev litt egentrening på å hente inn igjen sladder. Etter noen forsøk ble jeg nok litt dristig og endte med å få en kjempesleng i rundt 140km/t. Den var ikke grei å ta inn igjen, endte med godt 50m bremsespor baklengs over ett markeringslys og ut i sanda :lol:

#96722  av FireWalk

jan-erik: helt enig i det du skriver.. dekk er utroig viktig. Jeg hadde 215 sommer-dekk fremme og bake på 16" felger når jeg kjøpte bilen... da spant den seg ut i 5. gir på våt asfalt når jeg ga full gass... Nå skal jeg ha på nye felger og dekk, og da blir det minimum 235 bake, helst 245 om det er plass til det på de felgene jeg skal ha..

tenkte på disse:

http://www.sharif.no/default.asp?Folder ... roduct=109

Syntes det var lettere å kjøre GTIen aktivt på svingete vei.. Med turboen så er det jo som å sitte på med et fly som tar av.. man presses bak i setet og hører bare dekka hyyler i både 2. og 3. gir.. er sånn at de bare SÅVIDT greier å henge med... så breie dekk er nok alfa omega på en slik bil..

Håper det holder med 215 fremme, eller om jeg bør opp på 225 fremme og 245 bak? Tenker jo litt på sporing osv også da.. kjører jo mye på dårlig vei (sporete veibane).. bor jo ikke midt i Oslo sentrum heller så..
8)

#96759  av jan-erik

Hadde nok gått for 225 foran og 245 bak, men siden jeg ikke har hatt MK2 så er jeg ikke sikker. Christian, Markus og Morten er vel de med MR2 MK2 som har bedrevet mest banekjøring i MR2-er med masse effekt, og har sikkert noen gode tips.

#96802  av chris

Utrolig synd å se dette.. er skremmende at det etterhvert er vanlig å høre om uhellene til Firewalk :?

Selv låner jeg omtrent ALDRI bort bilen min. Er noen ytterst få unntak.. f.eks. Karl (KK-MA70). Han får låne når han vil, men så respekterer han bilen også da.
Ære til Markus, som lot meg kjøre MR2'en hans fra Oslo til Arendal i fjor sommer, mens han selv var henvist til passasjersetet. Turen gikk jo bra også den. Men kan ikke si at jeg følte jeg kunne kjøre mindre aktivt med den enn med GTi.. tvert i mot :P

#97073  av GT_rider

Dere snakker om å ha brede dekk på bilene. Da tenker jeg at det går nok en grense på hvor brede dekk man kan ha på.
Vet det er noen rundtom her som blei stoppa nå i påska pga for brede dekk.

#97075  av FireWalk

Så hvor brede dekk kan og bØR jeg ha på bilen da? sikkerhet må jo komme først.. for smale dekk på en slik bil er jo en sikkerhets rissiko...

#97078  av Master

Jeg ville gått for 255 bak og 225 foran :)

#97110  av chris

Jeg kjører 235/40-17 bak og 215/40-17 foran. finfin dimensjon det.

#104839  av FireWalk

Fikk denne med noen.. husker ikke hvem det var, men morsom var den jo :lol:
Vedlegg
eirik.JPG
eirik.JPG (27.77 kiB) Vist 1136 ganger

#104918  av cameleon

FireWalk skrev:Fikk denne med noen.. husker ikke hvem det var, men morsom var den jo :lol:
Jo bare hyggelig :lol:

#104922  av FireWalk

cameleon skrev:
FireWalk skrev:Fikk denne med noen.. husker ikke hvem det var, men morsom var den jo :lol:
Jo bare hyggelig :lol:
:oops: :oops: :oops: :oops: hehe! det var du altså.. tenkte meg at det måtte være enten du eller lars erik.. men var neimen ikke sikker! :P