Andreazz: Helt riktig.. Når man har en bil som har så mange HK så blir den ganske skummel.. for å si det slik så er det lettere å grisekjøre med en GTI. Da kan man gi flatt jern og leke seg i svinger og alt.. man kan kjøre den hardt og nyte hvert sekund.. Med Turboen kan man ikke det, man må ha stor respekt for den.. Gi på for mye i en sving og man får hjulspinn og blir liggende i grøfta med ræva først.. På vått føre må man være EKSTREMT forsiktig da den til og med kan rive seg løs i 5. gir... På slikt føre bør man unngå at turboen lader i det hele tatt.. eller stille ned turbo trykket...
Jeg har hatt en GTI tideligere, og jeg kjørte faktisk mye mer aktivt med den enn jeg gjør nå.. venner av meg sier at jeg å kjører som ei gammel kone i forhold til hva jeg gjorde.. og det til tross for at jeg har over dobelt så mange HK nå.. Men det er som du sier: man får en sinsyk respekt for bilen.. Eneste gangene jeg tør å gi full gass er på en lag rett strekning med god oversikt og lite trafikk... men da er det bare 80-200 på et blunk.. også er et hele over... hvor er morroa i det? blir som å sitte på i et fly som tar av.. man presses bak i setet.. men den aktive kjøringen uteblir jo litt.. så jeg kjører som regel etter fartsgrensen hele tiden...
Mange tror vel at man med en MR2 Turbo ikke KLARER å holde fartsgrensene.. jeg for min del syntes det er enklere enn med GTIen
GT_Rider: Nei han skal såklart ikke betale for det også.. Han skal betale for oppretting av bulkene, sparkling osv... mens jeg betaler hel lakkering, montering av styling (om ikke sw20 hjelper meg litt da) og nye felger og dekk...
Jeg fant ut at det var like greit å ta alt i samme slengen nå.. hvis ikke hadde jeg måttet lakkere om bakparten av bilen... også hellakkere den en måned senere, og det er jo bortkastede penger...