TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• LÃ¥n aldri vekk en MR2 Turbo...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #96303  av FireWalk

Jeg har en kamerat som er veldig fasinert av den bilen min... Han er en dyktig sjåfør, han har sikkert kjørt 4 ganger så mye som jeg har på total basis.. så om noen skulle få prøve bilen så måtte det være han.. vel.. Jeg kommer iallefall ikke til å låne den vekk igjen! Som vi alle et har MR2er generelt en viss "slegge-effekt" når de først glipper på bakhjula.. og med en MR2 turbo vil denne effekten gjøre seg gjeldende oftere om man ikke vet hvordan bilen skal kjøres. Pga den kraftige motoren vil man kunne provosere bilen til å miste grepet i form av hjulspinn om man er for hard på gassen.. det var såklart akkurat det som skjedde... kameraten min kjørte bilen mens jeg satt på. Han kjørte den jo som om den skulle vært en stasjonsvogn.. dette påpekte jeg, at han måtte være rolig på gassen. I det han giret til 3. gir ga han full gass... selv om det var tørr asfalt fikk vi hjulspinn... fikk dermed en sleng på ræva.. den første klarte han å hente inn.. så kom kontraen.. hentet inn den og.. men den siste kontraen klarte han ikke å hente inn, og bilen deiste med ræva rett inn i autovernet før den spratt ut igjen....

Nå har jeg jo hatt min del med uflaks.. så jeg tok det hele med knusende ro.. han derimot satt og skalv og var helt nervevrak... "Krasjet kompisen sin MR2 Turbo" kan ikke være noe kjekt.. Vi stoppet og gikk bak for å se på skadene... det var heldigvis ikke så ille som jeg hadde fryktet... for det var en god smell! men ille nok når lommeboka er utsultet fra før pga allslags regninger...

Dette skal han få betale selv, det var han enig i.. jeg tar ikke slikt på forsikringen og mister bonus...

Var inne hos en som jeg kjenner litt som driver eget verksted... De har lakkerings verksted, oppretting og motor verksted.. Var og hørte med han om dette.. han inspiserte skadene og mente på han skulle klare å banke ut karoseri skadene, og fangeren skulle han klare å få til igjen med varmebehandling... sparer en del penger på den måten...

Fangeren hadde en inntrykt bulk på hjørnet, men den spratt plutselig ut av seg selv.. så nå er formen bortimot normal akkurat der... selv om den er trykt godt inn på siden der stripene og merkene er..

Som dere ser av bildene har den fått seg en god trøkk på siden, skillet mellom de kantene opp til spoileren er blitt større pga at karoseriet er trykt inn og ned på siden, Lexus lykten på ene siden er smadret.. så jeg må bestille nye lexus lykter... Rammen under selve fangeren er trykt inn litt, så denne må også rettes opp... + kanten inne i selve lykte huset er også trykt godt inn...

forbaska irriterende! :roll:

Fra nå av er det INGEN som får låne den bilen.. med mindre de har kjørt en MR2 før og VET hvordan de er å kjøre... bilen har vel over 300 hk, og da sier det seg selv at den må kjøres på en helt annen måte enn en vanlig familie bil...

bilder:
Vedlegg
P1010019.JPG
P1010019.JPG (37.27 kiB) Vist 1062 ganger
P1010020.JPG
P1010020.JPG (46.64 kiB) Vist 1062 ganger
Mye som er blitt skjevt.. sjekk passformen i forhold til lyktene.. :(
Mye som er blitt skjevt.. sjekk passformen i forhold til lyktene.. :(
P1010022.JPG (41.71 kiB) Vist 1063 ganger
Metallet under fangeren er også trykt inn..
Metallet under fangeren er også trykt inn..
P1010012.JPG (41.63 kiB) Vist 1064 ganger
P1010011.JPG
P1010011.JPG (49.34 kiB) Vist 1076 ganger

#96306  av FireWalk

litt flere bilder:
Vedlegg
P1010025.JPG
P1010025.JPG (35.35 kiB) Vist 1067 ganger
P1010017.JPG
P1010017.JPG (37.64 kiB) Vist 1061 ganger
P1010024.JPG
P1010024.JPG (45.8 kiB) Vist 1063 ganger
P1010021.JPG
P1010021.JPG (46.96 kiB) Vist 1061 ganger

#96317  av Goose

Så synd. Er sinsykt trist å se slike bilder.
nesten som jeg griner.

Dagens motto.

LÃ¥n aldri biler til andre hvis dem ikke repekterer at dette er ikke dems egen bil.

#96320  av Zepticon

Utrolig synd npr slikt skjer... Men bra at han kompisen di står for det som skjedde og betaler for det, skulle bare mangle egentlig...
Noe jeg lurer litt på, er hvordan dere med biler som har noen hester på hjula, klarer å holde dere til de forbanna fartsgrensene....?
Min bil har da bare 105 orginalt.... og jeg synes 60-sonene er et marerit...

Det må da klø noe helt for jævlig i høyefoten etter bare å gi jernet...
Hva er trikset? Hvordan klarer dere å beherske dere?

#96321  av GT_rider

Kjedelig kan du si.. Og så nå som det var så fint vær og alt . Perfekt cruisevær kan man vel si.

#96322  av FireWalk

GT_rider skrev:Kjedelig kan du si.. Og så nå som det var så fint vær og alt . Perfekt cruisevær kan man vel si.
Ja det er egentlig det værste av alt... nå blir det jo finevær (ifølge prognosene) hele neste uke med strålende sol og blå himmel.... perfekt cruise vær... også blir bilen stående på verksted... :(

#96326  av 2r-e-rik

Zepticon skrev:Utrolig synd npr slikt skjer... Men bra at han kompisen di står for det som skjedde og betaler for det, skulle bare mangle egentlig...
Noe jeg lurer litt på, er hvordan dere med biler som har noen hester på hjula, klarer å holde dere til de forbanna fartsgrensene....?
Min bil har da bare 105 orginalt.... og jeg synes 60-sonene er et marerit...

Det må da klø noe helt for jævlig i høyefoten etter bare å gi jernet...
Hva er trikset? Hvordan klarer dere å beherske dere?
det er ikke mulig å holde fartsgrensa... kø er jo selvfølgelig et mareritt...

#96328  av DannyBoy

Uff :cry:
Føler med deg FireWalk, synes du har jævli mye uflaks :roll:

Men nå har du hvertfall noe å se fram til da :D - altså å få igjen bilen :wink:

#96334  av GT_rider

FireWalk skrev:
GT_rider skrev:Kjedelig kan du si.. Og så nå som det var så fint vær og alt . Perfekt cruisevær kan man vel si.
Ja det er egentlig det værste av alt... nå blir det jo finevær (ifølge prognosene) hele neste uke med strålende sol og blå himmel.... perfekt cruise vær... også blir bilen stående på verksted... :(
Ja.. Har vaska min, og fått på sommerdekka. Nydelig der den står i kveldssola.
Straks klart for en liten kveldscruiseing nå for min del :D :D

#96340  av CelicaTurbo

urk, synd det der gitt men det kunne fort vært mye værre.. ser ikke ut til å være så ille trossalt og det viktigste er at det blir fikset på en bra måte og at kompisen gjør opp for seg og at dere fortsatt er venner :)

#96341  av sw20

var å såg på skaden no..,,, må si e føle med deg eirik...

hadde vel knekt sammen e vist bilen min hadde blitt skada....

men men.. skal vel bli bra igjenn denne og..

åsså e den klar til sommeren med stylingen og alt, når sola skinner og og damene går i bikini.... mmmmmmm..
*trøste* :D

sådet..... skal kansje vere glad det leker litt rundt blowoff vent. din...

vist ikkje hadde vel ting gått enda fortere... hehe

#96344  av jan-erik

Veldig trist FireWalk. Låner så og si aldri bort bilen min, og svært sjelden jeg låner andre sine også. Og om jeg låner noen andre sin så blir det å ta det pent i starten, da man ikke kjenner bilen så godt.

Ser av bildet at du har piggfrie vinterdekk på som ser ganske smale ut (185 eller 195??). Vil tro at dette slipper veldig lett med fult gasspådrag i 3. gir, hadde nok ikke skjedd med en bredere dekk på sommerhjula. Var ute å kjørte Porsche'n litt i stad, og sommerdekka på 255 bredde bak på den skal det mye til for å få til og slippe.

#96357  av Kjelliken

:? dette var da surt håper det lar seg fikse fort før sommeren er her ikke morro og kjøre rundt med skader på bilen.. :wink:

#96378  av Master

Trist trist.. skal ta lærdom av mottoet ditt :?

#96391  av 2000celica

:(
Dette var ikke det du trengte nei!
Syns du tok det med fatning, ikke alle som hadde gjort det :oops:
Men,men- snart har du bilen så godt som ny, passer jo bra å få på stylingen samtidig- den måtte du lakkert uansett :wink: