TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg lager 1991 MR2 til bilsimulator!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#9507  av tahustvedt

Nye ini-filer. Disse har bedre kameravinkler og instrumenter på panser-kameraet. Best-time fungerer også nå. Motorlyden er også litt høyere.

GTi:
http://home.c2i.net/ahustvedt/images/mr2gtiiniv11.zip

GTi T-top:
http://home.c2i.net/ahustvedt/images/mr2gtitiniv11.zip

Turbo:
http://home.c2i.net/ahustvedt/images/mr2turboiniv11.zip

Turbo T-top:
http://home.c2i.net/ahustvedt/images/mr ... iniv11.zip

#9549  av CelicaTurbo

fikk ikke prøvd dette i går, har lastet ned og installert allt jeg trenger nå og tester før leggetid, så skriver jeg en rapport om det i morgen :)

#9550  av MR2turbo

jeg prøvde å få det til, men motoren "stopper" etter et halvt sekund eller no.. Går det an å starte den igjen? Når jeg prøver med den renault alpinaen som ligger orginalt i spillet fungerer det fint..

#9551  av tahustvedt

Motoren er ikke startet når man starter spillet. Det kommer en lyd helt i begynnelsen men det er bare en bug. :) Jeg tror det er 's'-knappen for å starte motoren. Hvis ikke det går kan du se i den respektive ini-filen i controlset-katalogen.

#9552  av CelicaTurbo

det stemmer at det er "s" ja, lurte litt på den der jeg også, samt hvordan gasse og bremse (mus opp/ned) :)

Men, kjørte den norske banen en stund i går, og må si at bilene var overbevisende bra i oppførsel :) Kanskje litt lett for å miste grepet bak i høy fart gjennom sving, men jeg tror det har mest med at fartsfølelsen i spillet er minder enn i virkeligheten så det går egentlig fortere enn det ser ut til.. jeg fant en lang rett strekke ut på en slags bro i luften og prøvde toppfarten men kom ikke så langt før det ble svak sving og bilen snurret, og deretter fant jeg aldri den samme rettstrekken igjen?

Ellers, fysikkmotoren i spillet er litt snodig, det hender at når man ruller eller kræsjer så spretter bilen overalt uten å roe seg ned, og oftest ser det ut til at den mer eller mindre blir skutt ut i atmosfæren :) Men det er så klart spillets problem og ikke tahustvedts feil :)

...men det var artig å kjøre MR2 igjen gitt.. :) og det er fristende å prøve å lage en Celica for dette nå :)

#9554  av tahustvedt

Det er problemer med kollisjonsmotoret i spillet. fysikken er ganske bra, men det er litt få muligheter som begrenser hvordan bilen settes opp. Man har bare demperjusteringer, krengningshemmere, og toe.

Jeg anbefaler kamera 2 og 3 til kjøring fort da det er mye bedre fartsfølelse der på grunn av videre kameravinkel. Grunnen til at jeg har så liten vinkel på kamera 1 (default) er at andre Racer-fans klager ellers. :) Trykk på tastene 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 og 0 for å skifte kamera. Hvis bilen begynner å snurre kan du trykke shift-R.

#9558  av MR2turbo

Okey.. var inne på .ini filen og la til starter på en av knappene på rattet.. gikk mye bedre da :)

Virket meget bra å kjøre, men det var litt vanskelig å ta inn sladder igjen, men sånn er det jo i real-life og ;)

Terningkast: 6 !

#9568  av tahustvedt

Har ikke prøvd Turbo i virkeligheten, bare sittet på, men hjulopphenget i spillet er det samme på begge modellene, bortsett fra at på Turboen er det 10mm lavere.

Nå har jeg endret ganske mye på kjøreegenskapene, den er litt vanskeligere å kjøre nå. Det er sånn med Racer at jeg enten må lage det realistisk når den sitter, eller realistisk når den sladder. Jeg velger realisme når den sitter da det er sånn jeg vil kjøre. Den er litt for lett å ta inn igjen nå men det er ganske nært virkeligheten syns jeg. Vektforflytninger er noe jeg er ganske misfornøyd med i Racer, der fungerer LFS mye bedre. Man kan for eksempel ikke styre balansen på bilen i svingene med bremsen i Racer slik man kan i virkeligheten. Det er veldig effektivt i den virkelige MR2en. Bilen kan forresten ikke lenger trekke 1.3G maks i svingene nå, nå er det rundt 1.1 som er maks. Har ikke prøvd skidpad enda men jeg regner med at det er ca 1G, noe som burde være riktig med disse dekkene.

Jeg har også laget nye motorlyder. Er ganske førnøyd med GTi-lyden, men aner ikke hvordan en Turbo skal høres ut så jeg bare satsa. Det er vel ikke det viktigste uansett, og lydmotoret til Racer er veldig dårlig foreløpig. Kun én motorlyd.

Skalvise... hva mer har jeg endret? Husker ikke men det var sikkert noe småtteri.

Versjon 1.2 ini'er. Bare pakk de opp i den respektive bilens katalog:

GTi ini
GTi T-top ini
Turbo ini
Turbo T-top ini

#9580  av CelicaTurbo

skal få prøvd det nye i kveld.. foreløpig er jeg ganske fornøyd ja :) Men jeg er enig i at bilen oppfører seg ikke helt som forventet ved vektforskyvninger men man blir nok vant til slikt :)
 #9605  av svein

Eg har kosst meg litt me spillet idet sista :D
Kjempe bra laga, og da meine eg selvfølgelig Mr2 modelene :lol:
Men hvor er det pokkers håndbrekket?? Har trykt meg ihjel på leit itte det :?
Går vel ikkje ann å mekka bilspill uten håndbrekk? E det kun eg så savne/ ikke finner det? :oops: :oops: :oops:

#9610  av tahustvedt

På grunn av en feil i Racer så fungerer ikke håndbrekket særlig bra akkurat nå. Det forsvant noen versjoner tilbake. Jeg tror Ruud vet hva som er galt og skal fikse det snart. :) Jeg tror det kommer støtte for analogt håndbrekk også, hvis det ikke allerede finnes.

Du kan faktisk merke at det fungerer så vidt når du trykker på knappen.

#9611  av svein

Glede meg te det komme, ja :D Må ha noe for å kompansere for all understyringa i stor fart 8)
Ikke at jeg kommer til å kjøre noe særlig bedre asså :roll:

#9615  av tahustvedt

Det er vanskelig å justere bilen fordi det virker ganske forskjellig etter hvilken bane man kjører. Jeg bruker Nurburgring når jeg tester, og når jeg da kjører Carlswood etterpå så sklir jeg over alt. Carlswood er en dårlig bane syns jeg. Det er nesten ikke doseringer i svingene, den er uoversiktlig og svingene er altfor knappe, nesten som en gocart-bane.

#9668  av chris

Skal prøve dette etter helga tenker jeg. Har besøk av madammen denne uka ;)

#107950  av perchr

jeg får ikke weekend drive til å fungere, virker som det er no problem med ziparkivet.. løsning? har veldig lyst til å prøve den banen :D