TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg lager 1991 MR2 til bilsimulator!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#9375  av erling

Ser heftig ut! Du får vel snart jobbtilbud fra Sony Computer Entertainment ellerno.. :D

PS: Må ikke kjøre i 220 km/t på kald motor. :mrgreen::mrgreen:

#9376  av tahustvedt

Jeg har andre utvekslinger på turboen, US-spec.

Snart ferdig med interiøret, har også laget det G-indikerende nøkkelknipet. :)

#9387  av chris

Får ikke til fungerende tempmåler også da? :)

#9410  av CelicaTurbo

hehe, er det ikke litt kravstort med en tempmåler? :)

#9418  av MR2turbo

hva med en turbotrykks måler på turboen? ...og blow off lyd? :P

#9471  av tahustvedt

Jeg skal endre teksturen på turbo-panelet og lage en turbotrykksmåler der. Der går ikke å ha BOV lyd enda, men lyden jeg har laget endrer litt karakter etter hvert som frekvensen stiger og den har en høyfrekvent hvining som fra turbo. Hviningen er faktisk litt irriterende så jeg må dempe den litte grann. :) GTi'en har nesten samme lyd, men uten hvining og med litt mere "kjøtt"/induksjonslyd.

Litt småpirk igjen før den er ferdig.
Vedlegg
racer130.jpg
racer130.jpg (44.32 kiB) Vist 1806 ganger

#9472  av CelicaTurbo

ganske imponerende :) Hvilke verktøy bruker du til modelleringen egentlig?

#9480  av tahustvedt

3DStudio MAX 5.

Har gjort mye med felgene i dag, og klargjort teksturene og mappingen for å slippe modellen. Fortsatt mye pirkete arbeid igjen. :)

#9482  av CelicaTurbo

og det blir mulig for "vanlige" maskin å klare å drive dette spillet med denne banen og bilen da? :) Men tenkte meg at du brukte 3DStudio siden det så godt som er markedsleder innen spilldesign.. :) Har ikke sett det programmet før men jobbet en del med 3d på hobbybasis tidligere :)

#9486  av tahustvedt

Det er en relativt tung modell, men den er ikke på langt nær så tung som en pre-render modell. Jeg har laget den for realtime.

Jeg holder på med siste finpuss. Tester litt uten tak. :) Har laget små spoilere som går opp og ned når man kommer over 140Km/t.

Jeg må få godkjent at jeg bruker en lydfil før jeg kan slippe bilen, hvis det går bra slippes den i dag.

Spoilere i aksjon:
Vedlegg
Spoilere nede!
Spoilere nede!
racer132.jpg (41.47 kiB) Vist 1779 ganger
Spoilere oppe!
Spoilere oppe!
racer131.jpg (38.63 kiB) Vist 1779 ganger

#9493  av tahustvedt

NÃ¥ kan dere laste den ned.

Ting som ike er nøyaktige er for eksempel rattet. Det snurrer ikke like mange omdrieninger som et virkelig ratt. Jeg har prøvd realistisk antall omdreininger men det var helt forferdelig å kjøre sånn. Det er bedre når det går sammen med rattet mitt. Jeg har veldig lav følsomhet på rattet mitt slik at det gir lite utslag rundt midten for bedre presisjon og bedre realisme. Motorlyden kan kanskje virke litt lavfrekvent, men jeg merket det ikke før noen nevnte det for meg, hvis dere vil ha høyere frekvens kan jeg ordne det på et øyeblunk og legge til en ny ini.fil som dere bare legger i samme katalog som bilen.

Versjonene med T-topen av kommer om litt, må få de over på en annen server først ellers så overbelastes min.

GTi:
http://nfsfactory.gamigo.de/georg/mr2gti.zip

Turbo:
http://nfsfactory.gamigo.de/georg/mr2turbo.zip

#9494  av tahustvedt

Er det forresten noen som har ønsker om farger så kan jeg lage hvilken som farge som helst og poste den her. Originalrt har jeg laget GTi'en grønn og Turboen rød.

#9495  av CelicaTurbo

da har jeg noe å prøve i løpet av dagen da :D

#9499  av tahustvedt

Siste... Turbo med T-top av.

http://nfsfactory.gamigo.de/georg/mr2turbot.zip

Turbo-boost måleren er bare til pynt. Den følger turtallet over et visst område. Det går ikke an å ha en skikkelig målerfunksjon. Det eneste man kan måle er Hastighet, hjulhastighet, turtall, G-lat og G-long.