TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vad synes dere om mitt nye stereoanlegg? ;-)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#9413  av CelicaTurbo

det der ser virkelig meget bra ut det der! Særlig den spilleren :D Og det var gjerne ingen dum ide å lime diskantene til tweeter-coveret? hmm... :)

Men, subben som du hadde for meg ventet på meg når jeg kom tilbake fra japsetreffet og nå er den montert og koblet, kablene er ikke lagt skikkelig men jeg tenkte å gå over allt det i sommer når temperaturene er litt mer "vennlige" :) Men det er plenty av bass i den kassen der for mine behov ihvertfall, det eneste var at jeg hadde problemer med å få til en god ballanse og bassen var litt hard og "rar", men det løste seg når jeg skrudde forsterkeren slik at den kuttet frekvensen til subben lavere. En audiofil hadde nok hatt innvendinger men jeg har ingen, nå gjenstår det bare et 5 1/4" komponentsett ved baksetene som kan erstatte de orginale som står der :)

#9441  av @lpher

CelicaTurbo skrev:det der ser virkelig meget bra ut det der! Særlig den spilleren :D Og det var gjerne ingen dum ide å lime diskantene til tweeter-coveret? hmm... :)
Thanx...me thinks so too ;-)
CelicaTurbo skrev: Men, subben som du hadde for meg ventet på meg når jeg kom tilbake fra japsetreffet og nå er den montert og koblet, kablene er ikke lagt skikkelig men jeg tenkte å gå over allt det i sommer når temperaturene er litt mer "vennlige" :) Men det er plenty av bass i den kassen der for mine behov ihvertfall, det eneste var at jeg hadde problemer med å få til en god ballanse og bassen var litt hard og "rar", men det løste seg når jeg skrudde forsterkeren slik at den kuttet frekvensen til subben lavere. En audiofil hadde nok hatt innvendinger men jeg har ingen, nå gjenstår det bare et 5 1/4" komponentsett ved baksetene som kan erstatte de orginale som står der :)
Det er du som skal trives med lyden...generelt sett så bruker jeg laaaang tid på å justere inn anleggene mine....før jeg blir fornøyd...men...nå er jeg ett petimeter når det gjelder lyd å da ;-)

5,25" ved baksetene?
6,5" i lukkede kasser ved baksetene på ST18 ;-)
(her vil du få veldig god lyd om du oppgraderer)

@lpher

#9442  av ToyRacing

Ser ut til å funke greit det der. Du får bytte ut spilleren til en sånn spiller jeg har Clarion VRX928RVD (TV/DVD/MP3/V-CD) :D
Jeg personelig ville gått får 2x10".

Gleder meg til å få den nye bilen min, å bygge i den.

#9443  av erling

Ser jo seriøst nok ut dette. :D Glassfiberkasse avslører vel at du ikke "leker butikk". :D Har du gjort noe med dørtrekket på bildet, eller bygger det ut i en runding orginalt rundt elementet?
Bilde

Toyracing: Og hva blir den nye bilen? Bilde

#9445  av CelicaTurbo

alpher: Det er 6.5" der bak altså? Tenkte jeg bare skulle drive de av spilleren og det går vel "greit nok" så lenge de slipper å spille så mye bass. I tillegg vurderer jeg å bruke to-veis elementer istedenfor å bruke orginal diskantplassering oppe i hattehyllen, så slipper jeg unna litt kabling og flere delefiltre for jeg vet ikke helt hvor jeg skal få plass til allt sammen :)

ellers, de høytalerne som er der nå spiller rimelig råttent ja så tror meget gjerne at det vil bli en bra forbedring å bli kvitt de.. :)

#9453  av ToyRacing

Den nye bilen blir mest sannsynelig Lexus IS. Det var igrunn meningen at jeg skulle kjøpe Corolla T-Sport, men det var ingen å få prøve.

#9467  av MR2turbo

Likte veldig godt den orginale "look'en" du har lagt opp til :D
Siden jeg er ganske amatør på området aner jeg ikke åssen det låter, men er sikker på at det er bra ;)

#9473  av @lpher

ToyRacing skrev:Ser ut til å funke greit det der. Du får bytte ut spilleren til en sånn spiller jeg har Clarion VRX928RVD (TV/DVD/MP3/V-CD) :D
Jeg personelig ville gått får 2x10".

Gleder meg til å få den nye bilen min, å bygge i den.
Lol ;-)
Joda vurderte å gå 'multimedia' med Supran, og da vli det nok ha blitt VRX'en ja...men....jeg fant ut at knalllyd var det jeg vil ha...og da mener jeg så nære high-end som det lar seg gjøre å komme i en bil...innenfor rimelighetens grenser ;-)

MEN...for all del..det må kunne trøkke litt på de rette partiene, OM det
skulle ønskes ;-)

Det ser ut til at det blir 2 x10" også ;-)
Skal jeg ha noen som helst mulighet til å lagre targataket i bagasjerommet, blir volumet akkurat litt or lite til 2 x 12"
...og da er det bare reservehjulet som er ofret på hi-fi alteret ;-)

Skal få oppdatert soundomain sidene med bilder av den påbegynte kassen i morgen kveld tenker jeg ;-)

Ja, jeg vet det er 17. mai i morra... ;-)

@lpher

#9474  av @lpher

erling skrev:Ser jo seriøst nok ut dette. :D Glassfiberkasse avslører vel at du ikke "leker butikk". :D
kremt kremt... ;-)
erling skrev: Har du gjort noe med dørtrekket på bildet, eller bygger det ut i en runding orginalt rundt elementet?
Helt originalt.
Originalt så er det 6,5" grill...med 5" (ikke 5,25") element i portet (!) kasse i døra ;-)

Pr. dags dato så har jeg montert 6,5" elementer uten kassen, men jeg er ikke 100% fornøyd enda....den er litt svak i midbassen....så vi får se om vi ikke må gjøre noen små justeringer til, før jeg kan stille den ut som demobil ;-)

@lpher

#9475  av @lpher

CelicaTurbo skrev:alpher: Det er 6.5" der bak altså? Tenkte jeg bare skulle drive de av spilleren og det går vel "greit nok" så lenge de slipper å spille så mye bass.

Yupp, shure is ;-)
Omtrent uansett hva du oppgraderer til...også uten ekstern forsterker,
så vil du bli veldig overasket hva de kassene kan utrette...trust me on this ;-)
CelicaTurbo skrev: I tillegg vurderer jeg å bruke to-veis elementer istedenfor å bruke orginal diskantplassering oppe i hattehyllen, så slipper jeg unna litt kabling og flere delefiltre for jeg vet ikke helt hvor jeg skal få plass til allt sammen :)
Tja, hvorfor ikke....var tilfeldigheter som gjorde at jeg valgte komponentsett bak....noe som er litt uglesett i billydkretser ;-)

Så få fatt i ett eller annet 6,5" 2-veis sett, så skal du se det blir en
helt annen trøkk i midbassen din! ...kassen gjør rett og slett at frekvensomerådet, som i utgangspunket mangler, i mellom 4" frontsettet og subben, blir tettet på en veldig effektiv måte ;-)
CelicaTurbo skrev: ellers, de høytalerne som er der nå spiller rimelig råttent ja så tror meget gjerne at det vil bli en bra forbedring å bli kvitt de.. :)
LOL...i know...been there, done that ;-)

@lpher

#9476  av @lpher

ToyRacing skrev:Den nye bilen blir mest sannsynelig Lexus IS. Det var igrunn meningen at jeg skulle kjøpe Corolla T-Sport, men det var ingen å få prøve.
Ahh..nice choice ;-)
Lånte en Blåmetallic 99 IS200 da de kom husker jeg....dro nesten like mange blikk som en annen bil jeg vet om ;-)

Seriously....dritartig bil....vært artig med IS300, men den er for dyr i norge enda....den har jo Supra motor vet du ;-)

@lpher

#9477  av @lpher

MR2turbo skrev:Likte veldig godt den orginale "look'en" du har lagt opp til :D
Siden jeg er ganske amatør på området aner jeg ikke åssen det låter, men er sikker på at det er bra ;)
Takker og bukker ;-)

Om du noensinne er i Trondheim, så skal jeg vise deg hva vi mener med go'lyd! ;-)

@lpher

#9478  av CelicaTurbo

jeg har 6.5" frontsett da, ikke 4", men, mellomtonen er for svak nå og skal jeg få skikkelig volum til å fylle på en bra måte så må jeg også skru opp volumet bak men da blir også lyden merkbart redusert i klarhet.. men men, sender deg nok en epost eller pm når jeg er ute etter nye høytalere bak. Sjekket bilradiospesialisten.no i går og så de hadde flere toveis 6.5" høytalere i min prisklasse (1200-1300) så jeg kommer nok til å be deg om råd om hva som kan fungere bra for meg hehe :)

#9479  av Goose

@lpher,
Mangler bare Epia M, GPS, LCD skjerm (helst VGA) 7" widescreen, og DVD spiller...

Kan skaffe VGA eller NA VGA skjermern til en hyggelig pris...