CelicaTurbo skrev: Er en 1.8 7A-FE det der ser det ut til, og jeg mener det er en motor som er basert på 4A-GE 1.6 literen som stod i MR2 mk1, men med "økonomitopp" og økt slaglengde for å gjøre motoren mer familievennlig kan det vel kalles.
Info:
http://www.toyotacelicaonline.com/7afestats.htm
Det var akkurat det jeg antok også

Men det viser seg at det er en annen ganske så modifisert Toyota motor...som jeg SELVFØLGELIG ikke husker hva han kalte....

(skal sjekke)
Lurer faktisk på om det var 3S-FE han sa....jeg husker han nevnte den kun var å finne i carina stasjonsvogn (i norge antar jeg)...if that makes any sense?
Uansett....så vidt jeg forsto...så er det gjort en hel del innvendig arbeid på motoren...originale drivaksler...Garret T025 turbo rappa fra en Escort RS Turbo

...original kasse...men sterkt modifisert for å klare en "lettere" hissig saab-clutch

Original clutchen ville vistnok ikke være med på 261Nm gitt!
CelicaTurbo skrev:
At han da henter ut over 200hk i motor vil nok si at det er gjort mer enn kun å montere turbo på denne, med mindre han er særdeles modig og kjører med høyere enn 1.0 bar trykk på standard kompresjon.. jeg antar ikke det
Han kjørte 0,9 på den dyno'en der ihvertfall...og i følge gutta på Bjørnstad Bil så er det ADSKILLIG mer å hente....da det oppsettet de kjørte med i dag er veldig snilt...
