TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg lager 1991 MR2 til bilsimulator!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#9292  av tahustvedt

Holder på med interiøret. Har også begynt på turboen.

Det er en del begrensninger med Racer som gjør at bilen ikke får helt realistiske kjøreegenskaper, men jeg syns jeg har fått til en bra simulering av bilen.

Bildet er fra Nurburgring. En bane som jeg anbefaler. Grafikke er ikke den beste men banen er sinnsykt artig å kjøre. Som dere ser har jeg akkurat snurret i en sving. :) Viserene på 3D-dashbordet (turtall og hastighet) fungerer.
Vedlegg
racer121.jpg
racer121.jpg (49.44 kiB) Vist 1856 ganger

#9294  av jan-erik

Må nok prøve Racer jeg også, ser jo veldig bra ut.

Forslag om å lage Vålerbanen sier jeg meg veldig sterkt enig i. Må tørr trene litt til neste års Japsetreff!

#9300  av CelicaTurbo

hehe, jotakk, lag vålerbanen så kan jeg også trene til neste år :)

#9305  av tahustvedt

Det er umulig for meg å lage Vålerbanen da jeg aldri har vært der en gang. :) Det blir ikke bra hvis man ikke får med riktige hellninger i svingene og sånt. Det er litt vanskeligere å lage en bra bil enn å lage en bane men det er mye mer arbeid å lage en bane.

Jeg bruker 3D Studio MAX 5.

#9319  av CelicaTurbo

hvor kraftige svingene er ser du jo av kartet, og om du tenker på opp/ned så er det ikke noe slikt på Vålerbanen, allt er flatt der :)

så, sett til å jobbe! Neh, bare tuller så klart, du vet selv best hva som fungerer og er innen rimelige rammer :)

#9326  av Christian

Ikke skjønner jeg hvordan du lager dette, men det ser knallbra ut!
MÃ¥ nok spille litt snart jeg og....
Hadde vært fint om du laga Vålerbanen, så kan jeg trene litt på bremsing :roll:

#9330  av arild

Tenker du på da du kjørte til venstre for dekkene i sjikanen Christian? :) jeg satt tilfeldigvis oppe i tårnet, og der satt det en av Crew folka. De lurte på om de skulle gi deg advarsel, men "sjefen" brøyt igjennom og sa at du bare feilberegnet farten litt og kjørte til venstre for dekkene istedet for igjennom. :)

#9333  av tahustvedt

Kjøre fort i Turboen. :D Dashbordet begynner å komme seg, men det er mye igjen.

Hadde jeg bodd i nærheten av Vålerbanen slik at jeg kunne dratt dit daglig og tatt bilder så hadde det vært aktuelt, men jeg kan ikke lage den slik det er nå. :)
Vedlegg
racer124.jpg
racer124.jpg (42.67 kiB) Vist 1801 ganger

#9340  av Morten

Litt flisespikkeri kanskje, men kjører du alltid uten nøkkel? :wink:

#9341  av tahustvedt

Har ikke laget den enda. Skal lage nøkkel med nøkkelknippe som fungerer som G-måler slik at den dingler i svingene.

#9342  av Morten

Kult! MÃ¥ nok teste dette snart, ser veldig bra ut!!!! :P

#9346  av CelicaTurbo

virkelig imponerende dette her :)

#9351  av arild

skikkelig bra! Har du lagt ut noen WIP eller beta av bilen?
Kanskje vi her på forumet kunne få beta-testet litt? ;)

#9369  av MR2turbo

Det blir bare bedre og bedre dette her!! :P

#9373  av chris

Er det ikke litt annen girutveksling på turboen?