TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speedometer for jenter

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#91007  av Fredrik

Sett en del som sminker seg, barberer seg, spiser frokost og leser avisa på vei inn til Oslo.. Mange skulle nok hatt et bad på fire hjul :P

#91025  av chris

FireWalk skrev:Hehe.. det er bra det :) har en hel mappe på pcen her med slike morro-bilder. :)

Minner meg litt om den ironiske vitsen om kvinnfolk bak rattet, noen som har hørt den før? here goes:
------------------------------------

Kvinnfolk bak rattet

I dag tidlig, på motorveien, når jeg var på vei til jobb, så jeg bak meg en splitter ny BMW med et kvinnfolk bak rattet. Bilen holdt minst 160 km/t og holdt seg dermed i en annen fil. Problemet er at kvinnen satt med ansiktet langt inn i sladrespeilet og sminket seg med noe mascaragreier. Et lite øyeblikk så jeg en annen vei, og da jeg snudde meg mot dama igjen var hun til min store skrekk på vei over i min fil - fremdeles med ansiktet begravd i sladrespeilet og sminkeutstyret i full sving.

Jeg ble så livredd at jeg i befippelsen mistet barbermaskinen som slo ut skinkesmørbrødet som jeg hadde i den andre hånden. I panikken for å få kontroll over bilen som jeg styrte med knærne datt telefonen ned fra halsgropen min og rett ned i kaffekoppen som jeg hadde mellom beina. Dette førte til en liten katastrofe med søling av varm kaffe over store Bill og de runde tvillingene. I smerteskriket som fulgte mistet jeg sigaretten fra munnviken som brente et stort hull i skjorta og jeg mistet en viktig telefonsamtale!!!

Hva faen er det kvinnfolk gjør bak rattet???

------------------------------------

hehe.. syntes den er litt festlig :lol: det værste er jo at det sikkert finnes mange folk som holder på med både det ene og det andre mens de kjører bil.. :roll:

hahaha!! dritbra :mrgreen: men du vet.. forskjellen er av vi mannfolk KLARER å gjøre andre ting samtidig som vi kjører bil ;)

#91036  av conniew

Håhåhå! I'll prove you wrong someday! Don't get me started here! Heh..

#91054  av FireWalk

ikke for å ødelegge for oss gutta.. men sånn generelt sett så er jenter flinkere til å gjøre flere ting på en gang enn hva gutter er. (Dette gjelder ikke nødvendigvis bilkjøring da det har mye å gjøre med romforståelse (se lenger nede).Dette har med hvordan hjernene våres fungerer. I steinalderen måtte jentene være hjemme og lage mat, rydde, passe unger, holde orden på hjemmet osv. Alt dette på en gang.Dermed utviklet de evnen til å gjøre flere ting på en gang. "husmødrene" snakket også mer med hverandre og utviklet derfor bedre språkforståelse enn menn.

Dette har dermed ført til to ting:

Jenter er flinkere til å gjøre flere ting samtidig. De er også flinkere i språk.

Mennene var ute og jaktet og da må man være stille. I motsetning til jentene utviklet vi menn dermed en mye bedre romforståelse, vi er flinkere i mattematikk. Alt dette som følge av jakten på dyr.

Dette forklarer hvorfor menn er flinkere til å orientere seg/navigere (f.eks lese kart. Vi er flinkere til å rygge med bil fordi vi hjernen vår har en mer utviklet romforståelse.
Mens jentene er flinkere til å konsentrere seg om flere ting på en gang, er vi menn flinkere til å konsentrere oss og tenke stort om EN ting. F.eks verdensrommet. Det er massivt. Tenk dere å være ute i en stor skog, og til en hver tid skulle vite hvor de forskjellige stiene er, hvor de forskjellige flokkene med dyr helst går, hvilke adferdsmønster de har, hvor en bør gå og ikke gå og hvor de andre jegerene er til en hver tid..

Hos jentene så "klikker" det litt når de skal f.eks rygge en bil. Da blir ting motsatt, og de greier ikke automatisk å se for seg at f.eks fronten slår ut motsatt vei når de svinger, pga at det er vanskelig nok for dem å foreta selve ryggingen da rattet må vries motsatt vei. Dette har med både mattematikk (geometri) og romforståelse å gjøre. Noe som er mye mer utviklet hos oss gutter. Derfor oppstår 80% av ulykkene til jenter mens de skal rygge...De kan såklart trene seg opp til å bli flink til å rygge, men de har altså ikke den samme medfødte romforståelsen som vi gutter har. Den må utvikle seg gradvis gjennom trening.

Gutters hjerne er også ca 10% større enn jenters. Det er imidlertid ikke påvist at gutter er noe smartere enn jenter, så hva den ekstra massen er god for vet vi ikke.

Vi er meget forskjellige, gutter og jenter. Jenter er flinkere på noen ting, gutter er flinkere på andre. Jevnt over er vi akkurat like smarte.

Om romvesner fra et annet solsystem kom på besøk for å studere oss, hadde de ut ifra et fysiologisk utgangspunkt trodd at gutter og jenter var to forskjellige raser. (Som Aper og sjimpanser). Så forskjellige er vi faktisk.

Ikke rart det oppstår kommunikasjons problemer en gang i blandt :) Så det er noe i det slagordet som sier at menn er fra mars og kvinner ifra venus. Eller var det omvendt? :P

Uansett.. Det eneste som er sikkert er (med tanke på våre ulike evner) at SAMMEN er gutter og jenter totalt sett smartere enn vi er hver for oss..

:wink:

#91111  av conniew

Skal ikke argue på den der. MEN det er også mange gutter som er flinke til å gjøre flere ting på en gang, samtidig som det faktisk finnes jenter som KAN rygge, og tenke stort om EN ting. Er mange jenter som ikke kan gjøre flere ting på en gang i det heletatt. Men skal vi snakke om flertallet, skal jeg si meg delvis enig i hva som står der. ;)

#91118  av sexten

Fredrik skrev:Sett en del som sminker seg, barberer seg, spiser frokost og leser avisa på vei inn til Oslo.. Mange skulle nok hatt et bad på fire hjul :P
sminke og barbere seg? hva slags mennesker er det du ser på vei inn til byn egentlig? :D

#91119  av Goose

Jenter har flere koplinger mellom venster og høyre hjernen derfor klarer dem å utføre felre ting på en gang uten å miste "tråden".

Det er forsknings bevist. Var et program på discowery om dette en gang for en stund tilbake.

Det er flere jenter som er flinke til å kjøre bil også.
Det største problemet med jenter og rattet er at dem er redde å krasje og hele tiden er dem usikkere.
Dvs dem stresser seg selv ved å tenke "jeg kan ikke krasje" "uff dette er vasnkelig" "jeg klarer jo ikke å kjøre alene i denen byen" "jeg kan ikke rygge" Om man går rundt å syker seg selv på denne måten og ikek ha tror på seg selv så vil man krasje, være redd i byen, ikke klare å rygge osv...

Eks dama mi var så redd av å ikek krasje min mk6 at første turen til drammen kom hun uten frontfanger... :roll:

Etterhver har hun blitt et mye bedre bilfører...

#91150  av bjirn

Hvor mange menn kreves det for å åpne en øl?
-Ingen. Den skal være åpnet når hun kommer med den.

Hvorfor er et vaskeri et dårlig sted å sjekke opp en kvinne?
Fordi en kvinne som ikke har råd til vaskemaskin vil sannsynligvis
aldri bli i stand til å sørge for deg.

Hvorfor har kvinner mindre føtter enn menn?
Det er en sak som har kommet med verdens gang som gjør at de kan
stå nærmere kjøkkenbenken.

Hvordan vet du at en kvinne er i ferd med å si noe smart?
NÃ¥r hun starter setningen med "En mann fortalte meg..."

Hvordan reparerer du en kvinnes klokke?
Det gjør du ikke. Det er en klokke på ovnen.

Hvorfor promper menn mer enn kvinner?
Fordi kvinner kan ikke holde kjeft lenge nok til å bygge opp nok
trykk.

Hvis hunden din står utenfor bakdøra og bjeffer, og kona roper

utenfor frontdøra, hvem slipper du inn først?
Hunden selvfølgelig. Han holder kjeft så fort du slipper han inn.

Hva er verre enn et mannsjåvinistisk svin?
En kvinne som ikke gjør som hun blir fortalt.

Forskere har oppdaget en matvare som senker sexlysten til kvinner
med 90% . Den kalles en "Bryllupskake".

Hvorfor dør menn før konene sine?
Fordi de vil.

Kvinner vil aldri bli likestilt med menn før de kan gå ned gata,
skallet og med en real ølmage, og fortsatt tro de er sexy.

I begynnelsen skapte Gud verden, og hvilte.
SÃ¥ skapte Gud mannen, og hvilte.
SÃ¥ skapte Gud kvinnen.
Etter det, verken Gud eller mannen har hvilt!

#91154  av FireWalk

hehe :lol:

#91156  av GT_rider

Skal ikke kommentere den siste der :wink: :lol: At jnter er har dårligere romforståelse enn oss gutta, vet jeg ikke om jeg er helt enig i...
Var her for litt siden, en kvinnelig sjåførlærer som komenterte dette med kjøremønsteret til jenter og gutter..
Hun sa gutter trodde de var flinkere å kjøre bil, og tok dermed flere sjanser..dette fordi mange hadde kjørt tohjuling før,og hadde mere teknisk innsikt..
Mens jentene tenkte seg om en gang ekstra før de tok en beslutning i trafikken, noe som i mange tilfeller gjorde dem sikkrere i trafikken..

Hvorvidt det stemmer, skal jeg ikke kommentere nå, det kan jo mr mener noe om alt, alias Firewalk få lov til :wink:

#91158  av bjirn

Greit
Dette er et ord kvinner bruker for å få slutt på en krangel når de føler at de har rett og at det er på tide at du holder kjeft. Bruk aldri «greit» for å beskrive hvordan en kvinne ser ut. Dette vil forårsake at du ender opp i en krangel igjen.

Fem minutter
Dette kan du anse å bety en halvtime. Det er sammenlignbart med de fem minutter som din fotballkamp kommer til å vare før du tar ut søpla, så der er dere jevnbyrdige.

Ingenting
Dette betyr at det er faktisk «noe» og du bør være på tå hev. «Ingenting» brukes vanligvis til å beskrive følelsen til en kvinne hvor hun ønsker å spikre deg til veggen. «Ingenting» antyder som oftest en krangel som vil vare i «fem minutter», og som vil ende med ordet «greit».

Gjør som du vil (med hevede øyenbryn)
Dette er en utfordring til deg. En utfordring som vil resultere i at kvinnen blir forbannet over «ingenting», og vil sannsynligvis ende med ordet «greit».

Gjør som du vil (med vanlige øyenbryn)
Dette betyr at kvinner sier «Jeg gir opp» eller «Gjør som du vil. Jeg bryr meg ikke». Du vil få et «Gjør som du vil (med hevede øyenbryn)» innen få minutter, fulgt av «Ingenting» og «Greit», og hun vil snakke med deg igjen om «Fem minutter» når hun har roet seg litt.

Høyt sukk
Dette er egentlig ikke et ord, men en ikke-verbal meddelelse som ofte blir misforstått av menn. Et «Høyt sukk» betyr som oftest at hun for øyeblikket synes du er en idiot og lurer på hvorfor hun kaster bort sin dyrebare tid på å diskutere «ingenting» med deg.

Svakt sukk
Igjen, ikke et ord, men en ikke-verbal meddelelse. «Svakt sukk» betyr at hun er tilfreds. Det beste du kan gjøre nå for å holde henne i denne tilstand, er verken å puste eller røre deg.

Det er greit
Dette er en av de farligste yttringene en kvinne kan gi til en mann. «Det er greit» betyr at hun ønsker å tenke lenge før hun straffer deg for hva du enn har gjort mot henne. «Det er greit» er ofte brukt sammen med ordet «Greit», og i forbindelse med «Gjør som du vil (med hevede øyenbryn)». En eller annen gang i nær fremtid kan du forvente deg store problemer.

Det må du gjerne
Dette er ikke en ytring, men et tilbud. En kvinne gir deg muligheten til å komme med hvilken som helst unnskyldning eller grunn som du kan ha for hva du enn har gjort. Du har en rimelig god sjanse til å fortelle sannheten. Vær forsiktig, så kanskje du slipper unna et «Det er greit».

Takk
En kvinner takker deg. Ikke besvim, bare si værsågod.

Takk skal du ha
Dette er noe helt annet enn «Takk». En kvinne sier «Takk skal du ha» når hun er forbanna på deg. Det viser at du har fornærmet henne på en ufølsom måte og det vil bli etterfulgt med et «høyt sukk». Vær forsiktig med å spørre hva som er i veien etter et «Høyt sukk», da hun bare vil svare «ingenting».

#91164  av Christian

...Kvinner vil aldri bli likestilt med menn før de kan gå ned gata,
skallet og med en real ølmage, og fortsatt tro de er sexy...
Er vi ikke det da :lol:

#91166  av FireWalk

GT_rider: hehe.. da må jeg vel mene noe om dette og da! og det jeg mener er at gutter HAR bedre romforståelse enn jenter. Og det er det ikke bare jeg som mener, det mener også alle forskerene som også sitter på seriøs dokumentasjon på at det faktisk stemmer :) det er blitt forsket mye på dette. Derfor er gutter flinkere til å lese kart samt rygge.

Er forøvrig helt enig i det du sier om å være forsiktig i trafikken. Mens 80% av ulykkene til jentene forekommer under rygging så er mesteparten av ulykkene til oss gutta mye mer alvorlige og forekommer som regel i høy fart. Vi tar mer sjanser og er litt mer aggresive i trafikken, noe som er årsaken til at vi havner i en del ulykker..

Men nå må jeg stikke og slepe opp en kompis som holder på å tippe utenfor et stup med bilen, så jeg kommer tilbake senere og mener litt mer om akkurat dette ;)

#91200  av GT_rider

Ut og taue bil med fiesta?? det skulle jeg likt og sett :lol:

bjirn: Virker som du har vært utsatt for alle de nevnte situasjonene en bør passe seg for kvinner i.
Siden du hadde slike utfyllende beskrivelser mener jeg :wink:

#91203  av FireWalk

hehe!! jeg "tauet" han så blårøyken stod skal jeg si deg... fikk han faktisk opp til slutt med fiestaen! :P utrolig men sant :lol: skulle vært filmet det der! Fiestaen står og spinner så blårøyken står og inni sitter jeg og roper: GO BABY GO!!! :lol: