TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg lager 1991 MR2 til bilsimulator!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9066  av tahustvedt

Jeg har laget baner til en bilsimulator som heter Racer en stund nå. Har laget en norsk bane så langt, og skal snart slippe ut en til med typisk norsk natur og sånt.

Jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på å lage en bil også nå som jeg har fått litt erfaring, og hva er vel mer naturlig da enn å lage en MR2? :) Jeg skal lage min egen 1991 MR2 GTi i original form, og med mine felger og 25mm senkesett. Jeg kommer sikkert til å lage en turbo-utgave også senere.

Her er et bilde av bilen så langt. Jeg har ikke laget noen vinge enda, den kommer nok i morgen. Jeg har holdt på med bilen siden i går. Det er forresten den nye banen min i bakgrunnen.

Bilde

#9072  av Erlend

Heh, ser rimelig fett ut da! :) Hvordan er kjørefysikk og slikt i det spillet? Bilen så skikkelig bra ut, blir enda bedre med vinga!

#9074  av erling

Mye arbeid å lage til dette her eller? Bilen ligna iaffal fælt bra på en MR2 ja. :)

#9075  av MR2turbo

Det så jo helt ut som din bil, jo :D Det ser ut som om det ligger endel timer i det..
Vet du om jeg kan laste ned spillet noen plass? Hadde vært morro å prøvd det du har laget..

#9076  av MR2turbo

oops.. så nå at jeg kan laste det ned fra linken din.. :oops:

#9079  av CelicaTurbo

Så det er du som har laget den norske banen i Racer ja? hehe, vel, prøvde Racer for en tid tilbake og så screenshots fra noe som tydelig hva en norsk bane, men, klarte aldri å finne en nedlasting for den banen da og mange av de andre banene kræsjet Racer når jeg valgte de så jeg gav snart opp hele greien :)

Meget bra modell forresten :)

#9080  av arild

Nice! Hva bruker du som referanse? Har du sånne tegninger som man finner her? Åssen software modelerer du i? Skal teste spillet nå.

Har hatt lyst til å lage en mr2 i 3d!
 #9086  av svein

Kult å laga mr2 modeller til pc-spill! :lol:
Då kan kanskje vi med litt trang økonomi få muligheten te å kossa oss i Mr2 oxo :D

Så snart eg komme meg him må eg prøva det spillet ja! :D

#9101  av chris

Er visst "in" med sånne gratis bilsimulatorer. Er det ennå flere jeg ikke har hørt om som er verdt å prøve ut eller? ;)

Stilig den mr2'en der ja. Mangler bare vingen.
Lurer på hvordan kjørefysikken er i spillet. Ser ut til at jeg må prøve dette :)

#9105  av chris

Da har jeg prøvd spillet, og den norske banen som tahustvedt laget. Banen var råkul da. Lo godt da jeg så "senk farten" skiltet :mrgreen:

Var bare en plass der jeg kjørte på et rettstrekk, etter en rundkjøring, og så ble det plutselig slutt på veien, bare blått. Ellers, stilig bane :)

Spillet i seg selv ser ut til å ha et stykke igjen når det gjelder fysikken til live for speed, men mulig det bare er meg :P
Og så ble jeg litt svimmel når jeg kjørte av veien, og bilen kastet rundt på seg i *alle* retninger, uten tegn til å noengang stoppe.

#9136  av tahustvedt

Racer har litt problemer med kollisjoner. Man blir sendt til månen av og til. :) Da må man trykke shift-R. Lyden er heller ikke spesielt bra nå, men den blir sinnsykt mye bedre med neste versjon. Da kan man legge til lyder for det meste av gass-posisjoner og sånt. I tillegg kommer det forskjellige lyder for hvordan underlag man kjører på. Jeg har lagt ut mye dyrelyder, havbrus og motorsager og sånt på den nye banen min.

De fleste bilene til Racer suger. De er ofte laget av fjortiser og folk som misforstår handling. Men det finnes enkelte pærler. Diabloen er ganske bra. Og im_eguy's halvferdige 1955 Chevy Bel air er sinnsykt morsom å kjøre, men den velter fort.

Jeg gadd ikke fortsette på den banen da jeg gikk lei av alle feilene jeg hadde gjort. Det var den første banen min. :)

Det finnes også en simulator som heter NetKar, men den har jeg ikke prøvd noe særlig.

Jeg brukte en "blueprint" av MR2en når jeg lagde bilen for å få nøyaktig form. Så har jeg jo originalen hvis det er noe jeg lurer på.. :D

#9141  av tahustvedt

Jeg driver og prøver forskjellige farger hele tiden. :)

Har justert "handlingen" og motor/girkasse litt nå. Nå gjør den kvartmila på ca 16,5 sekunder og 0-100 på mellom 7,5 og 8 sekunder. Denne er ikke senket slik som den i det første bildet. Jeg skal forbedre felgene snart. I dag kommer kanskje vingen og starten på interiøret. Det er flaut å gå ut og ta masse bilder av bilen hele tiden. :)

Er det forresten noen som har bilde av undersiden?
Vedlegg
Tanking på Statoil!
Tanking på Statoil!
racer109.jpg (57.26 kiB) Vist 2252 ganger

#9146  av CelicaTurbo

hehe, til og med speedometer er autentisk jo, dette må jeg definitivt prøve når du er ferdig med bilen og banen :)

#9170  av chris

Gleder meg til å prøve ja. Regner med vi blir first to know? ;)

#9189  av MR2turbo

Jeg prøvde spillet, skikkelig bra bane, tor arne! :) Gleder meg til MR2'en er ferdig.. Den ser jo veldig bra ut så langt..