TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Wektor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #83250  av TurboKnut

Jeg drev og lette etter noen blader som jeg ikke fant, men selvfølgelig dukket det opp noe helt annet.
Denne MR2’n fra 1994 har 330 hk – er det en Supra Twin Turbo motor som er sko-hornet nedi MR2’n???

Har prøvd å søke litt på nettet men finner ingenting om Wektor.
Vedlegg
160_6012.JPG
160_6012.JPG (45.25 kiB) Vist 276 ganger
160_6011.JPG
160_6011.JPG (42.04 kiB) Vist 287 ganger

#83279  av Tor

Er det bare meg eller va de bilene tøffe :)

#83280  av cameleon

For de som liker 348 samt 355 replicas, så må det være stort. Men personlig synes jeg ikke noe om noen av de :wink:

#83282  av jumbo

Tipper de 330 hestene enten er oppspinn, evnt en litt oppspritet 3.gen gte

#83286  av sindrejl

synes ikke særlig om sånne ferrarri kit jeg da, men godt arbeid.. det var det :)

#83298  av S-2000

Lekre biler, men det blir liksom hverken av delene. Ikke noen fullblods Ferrari, og det blir heller ingen MR2 ettersom alle kjennetegnene fra originalen er "visket" bort...

Men småpent er det uansett...

#83321  av FireWalk

hvorfor kjøpe MR2 om man helst vil ha noe som ser ut som en ferrari eller en styla BMW ? Da får de kjøpe seg noe annet da...

MR2 er jo pen i utgangspunktet.. skjønner kke hvorfor så mange på død og liv skal sette på styling som frarøver bilen dens orginale utseende totalt! da er et jo ikke MR2 lenger... kun på innsiden.. er enkelte folk flau over at de har MR2 og må prøve å skjule det på best mulig vis eller? jeg trodde at det å ha en MR2 er noe man kan være stolt over.. men har vel kanskje tatt feil jeg da siden så mange prøver å skjule hva slags bil det egentlig er?...

Nei! velg diskrèt styling om dere skal ha styling gutter... MR2 er en NYDELIG bil i utgangspunktet! skal man ha på noe så må det være noe som fremhever linjene litt bedre. Ikke noe sånn overdrevent som Ferrari styling.

#83353  av Erlend

Dette har vært diskutert tidligere, stiller meg sammen med Firewalk i denne saken.

Men hvis jeg skal holde meg nøye til emnet så var det en bra konversjon, 330 hester er jo mulig på 3SGTE, selv om det er mye arbeid :) Har forresten aldri hørt om Wektor, bare Vector... En Vector-stylet MR2, det kunne jeg likt, siden Vector-biler er så og si ikke-eksiterende :)

#83499  av chris

Erlend skrev:Dette har vært diskutert tidligere, stiller meg sammen med Firewalk i denne saken.

Men hvis jeg skal holde meg nøye til emnet så var det en bra konversjon, 330 hester er jo mulig på 3SGTE, selv om det er mye arbeid :) Har forresten aldri hørt om Wektor, bare Vector... En Vector-stylet MR2, det kunne jeg likt, siden Vector-biler er så og si ikke-eksiterende :)
330 er vel ikke så fryktelig mye arbeid, så lenge man har 245-hesteren som utgangspunkt. ?

#83585  av FireWalk

Nei det er jo bare å stille opp trykket det.... men om det skal VARE en stund også så må man jo begynne å forsterke saker og ting.. Da kan man jo få mye mer en 330 også..

#83620  av Erlend

Tja... Markus har jo over 330, har han ikke? Og jeg tror at hvis du spør ham, så vil han nok si at det har vært en del arbeid :) Hva er moroa med å ha 330 hester hvis det bare varer i noen få dager/uker/måneder? Alle kan jo øke trykket, det som er utfordrende er å få det til å bli driftsikkert :)

#83624  av FireWalk

Erlend skrev:Tja... Markus har jo over 330, har han ikke? Og jeg tror at hvis du spør ham, så vil han nok si at det har vært en del arbeid :) Hva er moroa med å ha 330 hester hvis det bare varer i noen få dager/uker/måneder? Alle kan jo øke trykket, det som er utfordrende er å få det til å bli driftsikkert :)
Jepp. det er det som er trikset. Jeg kjøpte bilen min ferdig trimmet. Så å si alt som er i motoren er byttet ut med sterkere komponenter som skal tåle høyere trykk. Jeg er imidlertid litt usikker på akkurat HVOR mange HK der er. Om Markus har ca 330, hvilket ladetrykk kjører han på?
Min kjører på 1,3 bar, så jeg regner med det er rundt 300 kanskje, men uten å kjøre den på rullene så er det jo umulig å vite..

#84315  av Ivar

FireWalk skrev:hvorfor kjøpe MR2 om man helst vil ha noe som ser ut som en ferrari eller en styla BMW ? Da får de kjøpe seg noe annet da...

MR2 er jo pen i utgangspunktet.. skjønner kke hvorfor så mange på død og liv skal sette på styling som frarøver bilen dens orginale utseende totalt! da er et jo ikke MR2 lenger... kun på innsiden.. er enkelte folk flau over at de har MR2 og må prøve å skjule det på best mulig vis eller? jeg trodde at det å ha en MR2 er noe man kan være stolt over.. men har vel kanskje tatt feil jeg da siden så mange prøver å skjule hva slags bil det egentlig er?...

Nei! velg diskrèt styling om dere skal ha styling gutter... MR2 er en NYDELIG bil i utgangspunktet! skal man ha på noe så må det være noe som fremhever linjene litt bedre. Ikke noe sånn overdrevent som Ferrari styling.
Du bør kanskje innse at noen driter langt i orginale ting? At noen vil ha individualisme? At ikke alle anser MR2 som noe hellig?

Personlig synes jeg det er råtøft når ting blir modifisert, og rett og slett, mindre uniformert.

#84405  av FireWalk

For meg kan du style MR2en din slik at den ser ut som en rusten LADA. Jeg sa bare hva jeg syntes, og det står jeg for. 8)