Har to navngitte vitner (bl.a. dama til ST182 her inne) pluss et til i backup som så hvordan bilene sto, og kan bekrefte retningen bilene sto i og min påstand ut fra det om at Corsa'n kutta svingen for mye.
Satser på at det holder.
Hørte skadene på bilen min, og det er "bare" plast og blikk som er skadet. Ingen chassis-skade, ingen forstillingsskade. Likevel er det deler for ca 15.000 kr, pluss lakkering av panser, skjerm og frontfanger + leppe, og montering av alt sammen. Tipper det kommer på et sted mellom 25.000 og 30.000 for alt sammen.
Hvis jeg tar det på kaskoen, så er egenandelen 7.000 (betaler 3, NAF tar resten), og da vil jeg tape totalt 32.500 kr i tillegg som følge av økte utgifter i forsikringspremie. Altså må skadene overstige 35.500 før det lønner seg å ta det på forsikringen.
Dette forutsetter skylddeling. Hvis jeg likevel skulle få all skyld, så må jeg jo i tillegg erstatte den Corsa'n, som helt sikkert er vrak. Og da vil det i hvertfall lønne seg å løse ut kaskoforsikringen...
Så den eneste sjansen jeg har til å komme unna dette, er om de støtter min sak. Jeg synes selv jeg har en bra sak, men jeg vet jo ikke hva han andre har skrevet eller sendt inn. Men som sagt, jeg har i hvertfall tre vitner som har sett bilene stå i hverandre, og som støtter mitt utsagn om at han andre kutta svingen.
*krysse fingre*
Kai Magne
Kai Magne
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.