TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• er jeg sinnsyk.....?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#79473  av DannyBoy

Mr2Nyter'n;p skrev:Du beskriver fylla som om den var essensiell for å leve et fullverdig liv du, Firewalk... Hvis man må drekke for å få seg dame eller nye venner er jo det et tegn på at man er sjenert... Alle er vi forskjellige og jeg for min del er like åpen og "ekte" når jeg er edru som andre da antageligvis blir i fylla... Hva er best? Tror jeg setter en knapp på min situasjon... Men... Det er trist at mange mennesker ikke tør krype ut av skallene sine før dem får litt promille i blodet... Vært på mye fester jeg og jeg har kost meg vel så mye som mine berusede venner.. En ting er sikkert... Mange bra mennesker har gjort utilgivelige ting i fylla... Derfor holder jeg meg unna sånt...
Mener du at du holder deg unna fylla, fordi vennene dine/noen du kjente gjorde noe dumt?

Greit, når man er full, så blir jentene litt penere og ja du kan gjøre dumme ting, men hele tiden klarer du å tenke, og hvis du "vet" hva som er riktig og hva som er galt i edru tilstand blir ikke det no verre full.
Selvom jeg er drita, så vet jeg hva jeg gjør og ikke gjør.
Fordi jeg vet fra FØR jeg begynner å drikke, hva som er galt og riktig!
At du f.eks er utro i fylla er ikke no undskyldning!
Da elsker du rett og slett ikke kjæresten din.
Dette var bare et eksempel da.

Du sier at du er like åpen og "ekte" til vanlig som du tror du ville være i fylla, men det kan du jo egentlig ikke vite før du har vært full.
Leser at du skriver at du "tror" men du kan jo egentlig ikke si det heller, fordi det blir jo uten mening egentlig.

Konklusjon: Jeg syntes du bør prøve å ta en fylle-tur, rett og slett for å finne ut om du liker det eller ikke. Om du kommer med innstillinga at det kommer til å bli dritt, blir det dritt også, men om du kommer med et fritt sinn, så kan du gjøre opp en mening etterpå.

Og ja, jeg respekterer at folk er avholds, men å prøve 1 gang ser jeg ikke noe gærnt i... Så kan du gjøre deg opp en mening som sagt.

Ellers vil jeg si at jeg er enig i så og si alt FireWalk har kommet med i denne diskusjonen... :)

#79485  av bose

GT_rider skrev: Men.... Hvor ble det av trådstarter...? Syns han datt litt fort av. Blei hab skremt av alle meningene??
hehe er her jeg.
Ble da ikke skremt jeg, mye inntresant lesing her må jeg si, morro å se hva folk mener om ditt og datt
Står faktisk med et bein på hver side her, folk som la være å drikke sparer mye penger, har selv merka det etter at jeg roa med meg kraftig ned med festinga. Men å ta en seg en pils (eller 10) i godt selskap er artig det. kan skje mye gøy, men som sakt, tror jeg har blitt litt lei. er lissom ikke så gøy nå som det var før

#79507  av Mr2Nyter'n;p

Danny boy du Danny boy... :D
Nå har det seg sånn at man såklart har prøvd fylla... Jeg er 21.. Og Hedmarking... Da sier det seg vel litt selv :?: :wink: Og... Dumme ting i fylla, da mener jeg ikke å høvle over stygge damer... Jeg mener folk som gjør seg kriminelle i fylla... Det er ikke få som ikke har gjort no ulovlig i fylla... Uansett... Jeg har vokst såpass at jeg forstår at man bør holde seg unna kjemiske blandinger som gjør at du mister perspektiv på rett/galt. Derfor er jeg avholds... Men for all del... Dere må bare drikke videre, det gjør kun meg til en unik/sjelden person.. Me like :P

Edit: At man tar seg et en kveld på byen UTEN å bli drita, respekterer jeg.. Det er sikkert kos.. Problemet er bare at i de flestes tilfeller handler det om å bli driita... Kjekt å ha noe å fortelle venner osv på Mandag vett... "Fyy faaen, jeg bare holdt på å få skikkeliiig bråk med en svær sør-same da.. Såå jæævlig! Var såå full" F.eks.. :wink:

#79510  av maxgets

Mr2Nyter'n;p skrev:Danny boy du Danny boy... :D
Nå har det seg sånn at man såklart har prøvd fylla... Jeg er 21.. Og Hedmarking... Da sier det seg vel litt selv :?: :wink: Og... Dumme ting i fylla, da mener jeg ikke å høvle over stygge damer... Jeg mener folk som gjør seg kriminelle i fylla... Det er ikke få som ikke har gjort no ulovlig i fylla... Uansett... Jeg har vokst såpass at jeg forstår at man bør holde seg unna kjemiske blandinger som gjør at du mister perspektiv på rett/galt. Derfor er jeg avholds... Men for all del... Dere må bare drikke videre, det gjør kun meg til en unik/sjelden person.. Me like :P
kan ikke akkurat komme på noe ulovlig jeg gjør i fylla som jeg ikke gjør edru..
Og jeg ser fint forskjell på rett og galt i fylla... hvordan du blir i fylla er litt individuelt, men er få av de jeg fester med som ikke skiller rett og galt i fylla.. :)

#79513  av Mr2Nyter'n;p

Ikke gjort no dumt i fylla ettersom jeg kun har vært dritings en gang og da sovna jeg... Saken er at som festsjåfør i 3år har man sett mye... Veldig mye. Og nei, du ser ikke forskjell på rett og galt i fylla... Når jeg gikk ambulansefag hadde vi faktisk om dette temaet.

#79514  av maxgets

Mr2Nyter'n;p skrev:Ikke gjort no dumt i fylla ettersom jeg kun har vært dritings en gang og da sovna jeg... Saken er at som festsjåfør i 3år har man sett mye... Veldig mye. Og nei, du ser ikke forskjell på rett og galt i fylla... Når jeg gikk ambulansefag hadde vi faktisk om dette temaet.
så er bare flaks att jeg ikke har drept noen ellerno da?

#79515  av Fredrik

Mr2Nyter'n;p skrev:Ikke gjort no dumt i fylla ettersom jeg kun har vært dritings en gang og da sovna jeg... Saken er at som festsjåfør i 3år har man sett mye... Veldig mye. Og nei, du ser ikke forskjell på rett og galt i fylla... Når jeg gikk ambulansefag hadde vi faktisk om dette temaet.
Mange klarer å se forskjell på rett og galt i fylla! Må ikke slå alle under en kam.

Men det er også mange som blir så fulle at de ikke veit hva dem gjør og ikke gjør.

#79518  av supratt

Du Sindre, sjekking funker utmerket på byen og det :wink:

Man bare varmer dem opp på vorspielet... :lol:

#79520  av FireWalk

Det Mr2nytern beskriver her er det jeg vil kalle opplevelsene til folk som ikke kan å drikke. Man kan godt drikke seg godt børst, men det er forskjell fra det til det å være så drita full at du ikke husker noen ting dagen derpå.. da har du gått over streken.

Jeg tror ikke det har hendt at jeg har gjort noe ulovlig i fylla noen gang. Jeg vil tro at de fleste her inne gjør mer ulovlig EDRU enn de gjør i fylla. Inkludert MR2nytern. Jeg kan tenke meg at samtlige bryter fartsgrensene nå og da. Så faktisk så kan man si at man er mer lovlydig i fylla...

Om du drikker med slike folk som ikke kan å te seg i fylla så er det ikke rart man får dårlige asosiasjoner til drikking.
:?

#79529  av Mr2Nyter'n;p

Derfor jeg ikke drikker 8) Da er det fastslått... Hedmark er den eneste plassen i verden der folk ikke kan å drikke... :lol:

#79534  av DannyBoy

Mr2Nyter'n;p skrev:Derfor jeg ikke drikker 8) Da er det fastslått... Hedmark er den eneste plassen i verden der folk ikke kan å drikke... :lol:
Da er jo det greit :D

Men ikke kom her å si at man ikke kan forskjell på rett og galt i fylla, og at du har lært det på ambulanseskolen...! :P

#79544  av Mr2Nyter'n;p

DannyBoy skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Derfor jeg ikke drikker 8) Da er det fastslått... Hedmark er den eneste plassen i verden der folk ikke kan å drikke... :lol:

Men ikke kom her å si at man ikke kan forskjell på rett og galt i fylla, og at du har lært det på ambulanseskolen...! :P
Jeg lærte faktisk mye på ambulansefag jeg... Hva som skjer i kroppen når du blir beruset.. Ikke kom her og si du er så dårlig opplyst at du ikke vet de negative sidene ved promille i kroppen? Alle ser vi hvor mye galt folk gjør i fylla på nyheter osv hver dag... Det som går igjen hos bekjente/slekt av gjerningsmannen/kvinnen er at dem ALDRI har sett noe vondt i personen... Det måå være noe annet som ligger bak.. Vet du hva? Alkohol. Alkohol kan bringe frem sider i deg du ikke visste du hadde.. Følelser gode som negative blir veldig mange ganger forsterket når du får endel innabords..
Du... Det er dødfødt å diskutere dette med deg... Du er 17 eller no.. Jeg er 21.. Ingen av oss kan skryte på oss no særlig livserfaring... Vi får se hvem som får rett i denne saken etterhvert.. Du vil nok oppleve at noen du kjenner/du selv gjør fjerne ting i fylla.. Hvis ikke er du vel bare en av de som lukter på korken og skryter på deg ting jeg iallefall ikke ville skrytt på meg frivillig :P Dessuten.. Sitatet ditt... "Don't drink and drive, you might hit a bump and spill your drink"
Sier jo mest om din "dype" tankegang. Ikke no personangrep ment, men jeg ser liten vits i å sløse bort flere ord og flere verdifulle sekunder på denne diskusjonen mellom moi & doi. (Fransk) :D
Ai rest mai keis.. Vi blir ikke enige uansett..

#79547  av FireWalk

det er ikke alle som KAN drikke eller har godt av å drikke...

Når man drikker så viser man hvordan man EGENTLIG er.... da kommer sannheten frem..

#79575  av GT_rider

Når du sier du gikk ambulansefag, så regner jeg med at du jobber på en ambulanse nå. Da har du sikkert sett litt mere av de negative sidene som for mye alkohol kan føre til enn mange av oss andre. Og du vet hva du snakker om, fordi du sikkert har sett endel mere enn mange andre.
Så ja. Jeg er nok ganske enig i det meste av det du til nå har sagt i denne tråden.

#79581  av DannyBoy

Mr2Nyter'n;p skrev:
DannyBoy skrev:

Jeg lærte faktisk mye på ambulansefag jeg... Hva som skjer i kroppen når du blir beruset.. Ikke kom her og si du er så dårlig opplyst at du ikke vet de negative sidene ved promille i kroppen? Alle ser vi hvor mye galt folk gjør i fylla på nyheter osv hver dag... Det som går igjen hos bekjente/slekt av gjerningsmannen/kvinnen er at dem ALDRI har sett noe vondt i personen... Det måå være noe annet som ligger bak.. Vet du hva? Alkohol. Alkohol kan bringe frem sider i deg du ikke visste du hadde.. Følelser gode som negative blir veldig mange ganger forsterket når du får endel innabords..
Du... Det er dødfødt å diskutere dette med deg... Du er 17 eller no.. Jeg er 21.. Ingen av oss kan skryte på oss no særlig livserfaring... Vi får se hvem som får rett i denne saken etterhvert.. Du vil nok oppleve at noen du kjenner/du selv gjør fjerne ting i fylla.. Hvis ikke er du vel bare en av de som lukter på korken og skryter på deg ting jeg iallefall ikke ville skrytt på meg frivillig :P Dessuten.. Sitatet ditt... "Don't drink and drive, you might hit a bump and spill your drink"
Sier jo mest om din "dype" tankegang. Ikke no personangrep ment, men jeg ser liten vits i å sløse bort flere ord og flere verdifulle sekunder på denne diskusjonen mellom moi & doi. (Fransk) :D
Ai rest mai keis.. Vi blir ikke enige uansett..
Ehhh, alderern min har LITEN betydning med mindre jeg er 14, noe jeg ikke er. Men da starta jeg å drikke... Nå er jeg 18. Og i de 2 siste åra har det blitt fest ofte. Ikke uttafor kontroll eller no sånt, bare at det var fest 1 gang i uka, noe jeg ikke ser som unormalt.

Det jeg reagerte på var at du bruker teori og sier til meg at jeg ikke klarer å skille på forskjell mellom rett og galt i fylla, noe jeg VET jeg gjør, fordi jeg er oppdratt på en riktig måte, og vet hva som riktig og hva som er galt.

Selvfølgelig har jeg sett folk ødelagt i fylla! Men da har jeg faen meg sagt ifra også! Men jeg vet at disse til vanlig ikke er helt på den riktige siden av loven, og når man blir full utfører man ofte ting, man ikke ville ha gjort edru - den er jeg med på. Men det er da jeg mener, og vet med meg selv, at hvis man da vet hva som er galt og hva som er riktig, vil man ikke gjøre noe gærnt eller ulovlig, selvom man er full!

Tar du signaturen min seriøs, så vet jeg ikke hvem som tar denne diskusjonen inn på et usaklig stadie, og at det da blir dødfødt å diskutere dette med deg.

Jeg var egentlig ferdig med å diskutere jeg :D
Men tok det som at du fortalte meg at jeg ikke visste hva som er rett/galt i fylla når jeg vet med meg selv at det faktisk ikke er tilfelle - og dessuten var det en del ting som jeg ble provosert av i innlegget ditt.
Så lenge jeg er saklig (noe jeg syntes jeg er) så har vel ikke alderen min noe å si? :?
At jeg er 18 har vel faen ikkeno å si - nesten det som provoserer meg mest, at du ikke tar meg seriøst, fordi du er hele 3 år eldre enn meg
:roll:

Men men, god jul og godt nyttår alle sammen - ja til og med deg Mr2Nyter'n;p :wink: