TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christian, hvordan gÃ¥r det med motoren din?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6993  av Christian

Det vil vel bare slite på turboen, vil det ikke?
GIK har actuator som begynner å åpne ved 0,25kg...lurer på om jeg bare skal ta den...
De skal ha 1000 +mva for den da :?
Så du er en sånn "blinke-lys fetisjist"
Jepp :wink:

#7376  av Christian

FÃ¥r ikke lagt ut filmen heller :(
De har kamera til 15000kr, så viser det seg at de må kjøpe kabel, software og en "lur boks" til 4000kr for å kopiere til pc!
Høres jo helt sykt ut :?

#7401  av Goose

Christian. Jeg skal til Hallingdal på fredag.
Kan kjøre gjennom rødberg, hvis du vil så kan jeg ta filmen og legge den inn på CDen. Har alt som trengs... :)

#7413  av Christian

Det hadde vært saker ja :D
Hvis du kommer fredag kveld er jeg i Dagali....men du må jo forbi der uansett, om du ikke kjører rukkedalen da.

#7416  av Goose

jeg skal antagelig kjøre over rødberg. nå har jeg ikke bilen min så jeg må kjøre bilen til mamma og den er TREEEEG! men jeg sier i fra sanere i dag hvem vei jeg skal..

Du skal ikke tilfeldigvis til kongsberg eller til hallingdal? geilo? nesbyen?gol?

Hvis ikke jeg kjører på fredag innom rødberg så tar jeg og kjører på søndag når jeg skal til kongsberg...

du kan jo levere video på esso i rødberg eller noe...

men jeg vet noe mer senere i dag...

Vi skal nok få lagt ut filmen din!

#7786  av Christian

Har stressa og skrudd så mye denne uka at jeg har omtrent ikke vært innom her engang....har en ting å si : FAEN!

Monterte inn den nye actuatoren, laga et justerbart stag, monterte ny vifte på org. intercooleren og satte alt sammen igjen.
Kjørte ut, varma opp bilen og satte kursen mot test strekka.
Trykket lå jevnt på 0,3kg til jeg passerte 4500rpm, så gikk det rett opp til 0,7kg :?
Kjørte inn på verkstedet igjen, tok av hele actuator staget og reise ut igjen....økte selfølgelig mye treigere, men endte på 0,7 :cry:
Det er jo tydelig at wastegaten ikke greier å ta unna nok eksos og at det resulterer i mer trykk til motoren...
Og jeg som herpa den org. actuatoren for å bruke braketten til den nye :oops:

Begynner å lure på om jeg bare skal glemme hele godkjenninga, men det frister lite, spesiellt med tanke på treff og tyveri... :?
Mulig jeg tror mye om meg selv nå, men det bør da vekke litt oppsikt om en GTi raser rundt på banen med turbolyd?
Spesiellt siden jeg håper å ha unichip'en på plass innen 10 mai :wink:

Goose : Sorry, men en kamerat av meg lånte med seg filmen til Drammen, og har ikke kommet tilbake med den ennå.

#7788  av Goose

Christian: Hvis han ikke redigerer den og legger ut digitalt så kan han levere den til meg vel?

Jeg bor i Kongsberg og det er ikke så lang fra Drammen, desuten så skal jeg til drammen neste uke så jeg kan møte han i drammen og ta den filmen...

Planene mine ryket da jeg sist skulle kjøre opp til hallingdal og derfor kunne ikke kjøre via rødberg og har heller ikke sagt i fra.. sorry. :oops:

#7789  av Christian

Ikke no prob det :)

#7792  av Goose

christian; skal kompisen din til kongsberg i nærmeste dagene?

#7808  av erling

Det er jo egentilg bare "kjennere" som vet om den har turbo orginalt eller ikke.. Tror kanskje jeg hadde lagt hele godkjenniga på hylla... Er jo litt brems HVIS man skulle bli tatt da, men sannsynligheten er jo veldig liten.

#7813  av Christian

Det er vel egentlig sant det....
Men jeg liker det ikke :?

#7816  av jumbo

Vel, med mindre man har et koffertlokk man kan bytte med, står det jo en GTi-logo der... Man trenger da ikke være mye "kjenner" for å vite at en GTi ikke har turbo...

#7820  av Goose

Litt verre hvis det står GTI og så hører du "puhssss" hver gang du gir på og sliper gassen... :lol:

#7826  av CelicaTurbo

tror nå ikke folk reagerer jeg da for hva vet de om du har godkjent bilen med turbo eller ikke?

ellers, det er nok som du sier at wastegaten ikke klarer å omgå allt trykket, "boost creep" som gutta kaller det. Tipper det er all eksosen (edit: effektanlegg, downpipe osv.) som gjør du når helt opp til 0.7bar da men men.. en kjip løsning slik jeg ser det er å slipe ut de to kanalene i wastegaten slik at de kan slippe ut mer eksosgasser, selve spjeldet overlapper vist hullene såpass at det er fullt mulig å slipe en del, men, en smule dumt å gjøre det på orginaldeler da :?

#7828  av Goose

det verste err noe forsikrings selskapet og når biltilsynet oppdager at bilen har turbo uten å være godkjent..

Da er helvete løs!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12