TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommerdekk - noen forslag?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #7688  av jumbo

Hepp.

Jeg har 215x40x17, nye, til alle fire sommehjulene, men tenker å bytte ut bakdekkene med 235x40, evnt 235x35.

Noen som har tips til hvilke dekk jeg bør velge?

#7690  av Goose

continental skal være meget bra på både veigrep og vannplaning, men det er jo dyre dekk da!

Skal selv kjøpe nye dekk, 215-50-R16 men vet ikke om jeg gidder å gi over 2000 kr for continental.

Kjørte i fjort på uniroyal dekk, bra dekk, men synes dem slites så fort, men dem har gjort god jobb i svingene.

Har også hadd Wredestein dekk på forrige celica, Fornøyd med dem også!

#7692  av Sidewayz

Dekk som IKKE har vesentlig bedre grep enn de foran ?
Spørs hva du er ute etter selvsagt, rundetider eller morro... :D

Kjører med 215/40-17 foran hhv 245/35-17 bak.
På tørr asfalt sitter bakenden så godt at bilen tidvis slipper foran først !
Og det er ikke noe særlig..
Må provosere ganske heftig for å få den til å slippe bak,
skøy på våt asfalt - og ganske spooky på tørr god asfalt :shock:

Beste dekk jeg har hatt var noen (myke) Yokohama , satt bare så sinnsykt godt på i sving!!
Dyrt og kortvarig dog ....

#7696  av jumbo

Vel, jeg er vel i utgangspunktet ute etter et dekkoppsett som gir bilen best mulig balanse, og da har jeg forstått det slik at man ihvertfall ikke skal ha jevnbrede dekk foran og bak på en bil med midtmotor...

Continental er jo et alternativ det, får se...

#7697  av Goose

jumbo: hvis du klarer å skaff 2 continental dekk til under 4 lapper så MÅÅÅ du bare kontakte meg! :D

#7698  av jumbo

Vel, nå har ikke JEG sagt at det er et krav at de må komme på mindre enn 4k, da... :D

Jeg får se. Fikk jo hjelp av kjære Onkel Politi til å lette lommeboka litt, så jeg får se det an litt. Blir sommerdekk på bilen over helga hvertfall...

#7699  av bose

Er Toyo Proxes T1-S et alternativ? Det har jeg plsner om å slenge på min Mk1 iaffal.

#7703  av chris

jumbo skrev:Vel, jeg er vel i utgangspunktet ute etter et dekkoppsett som gir bilen best mulig balanse, og da har jeg forstått det slik at man ihvertfall ikke skal ha jevnbrede dekk foran og bak på en bil med midtmotor...

Continental er jo et alternativ det, får se...
Sommerdekka mine er 215/40-17 foran og 235/40-17 bak, og det fungerer utmerket, spør du meg. Det sitter som limt, helt til man VIL at det skal slippe. Merket var vel Marangoni eller noe i den dur. Fikk med når jeg kjøpte bilen.

#7712  av erling

Når jeg skal ha nye dekk kommer jeg til å kjøpe enten Bridgestone S03 eller Falken FK-451. Har veldig god tro på S03, det er etterkommeren til S02 som er skrytt opp i skyene.. Og det beste av alt, Import-Tuning og Sharif Dekksenter selger disse to merkene til spottpris. Ca halv pris av konkurrentene. Jeg kommer aldri til å kjøpe dekk/felg andre plasser enn der. :)

Edit - Fiksa linken..
Sist redigert av erling den 26 mar 2003 20:20, redigert 1 gang totalt.

#7718  av Goose

ringte til Sharif Dekksenter.
Fyren kunne ikke gi meg pris for dekk en gang!
Javla dårlig det var da! :cry:

#7719  av Goose

Import Tunning har jo tilbud på Bridgestone S03 og Falken FK-451jo!
Fett...

noen som har linker til dekk test som ble utført i 205 og oppover dimensjoner og sportsbiler??? (nytter ikke å basere seg på dekk tester som ble foretatt på kone biler)

#7720  av jumbo

1400,- for 235x40x17 Bridgestone S03 er vel ikke ille, nei... Regner med at jeg slår til på disse

#7723  av Goose

hvorfor skal toyota levere biler med så tåpelige felger!
Jeg har fått 6" og 6,5" breie felger orginalt! Dette er så dumt at jeg spyr snart! Trudde at Toyota hadde hue på plass men det viser seg at ikke altid! DAMT!

Noen som har 7" eller bredere felger til salgs? 16 eller 17"
eller vet om et sted hvor dem selges BILLIG! ???????

#7727  av erling

Jeg har enda tilgode å se en bil som har tilstrekkelig feite hjul orginalt da.. :roll:

Import-Tuning og Sharif har de billigste felgene oxo, har bra pakketilbud på dekk og felg sammen. Bilde

Her er en prisliste fra et ferskt blad:
Vedlegg
Untitled.jpg
Untitled.jpg (179.05 kiB) Vist 3317 ganger

#7728  av MR2turbo

Jeg hadde Marangoni zeta fremme og bak, 215/40-17 og 235/40-17 skikkelig dårlige dekk.. :? Så kjøpte jeg nye bak, disse var Dunlop sp9000.. Problemet nå er at bilen understyrer p.g.a. dårlig grep på Marangoni dekka, så jeg kommer til å bytte ut disse og med Dunlop sp9000..

Dunlop dekka har meget gode kjøreegenskaper både på tørt og vått.. merker nesten ikke at det er bløtt på veien.. De er vel noe dyre, tror at veil. pris på 235/40-17 ligger på snaut 3000 per dekk.. Men det koster mere med en bulk p.g.a. dårlige dekk.. ;)

I tester har stortsett Dunlop kommet best ut.. sammen med Michelin Pilot, men tror at Michelin dekka slites noe fortere, og er enda dyrere.