TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Omdr. Ved Tomgang ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #68848  av EilertseN

Lurer på hva deres mr2 mk2 GTi `er bakker på,synes min bakker litt i høyste laget,når motoren er varm ligger den på rundt 1100omdr. Lurer på hva deres ligger på ?

#68849  av tojo

På 3S-GTE skal det være 800+-50rpm ifølge verkstedhåndboken.
Er nok det samme på 3S-GE.

#68854  av Tor

Min bakker på ca 950 RPM og med air conditoin innkoblet ca 800.

#68860  av MR2turbo

1100rpm er nok litt i høyeste laget, ja... den skal gå på rundt 900 omdreininger som det ble sagt, men om du clutcher inn i fart skal den ligge på ca 1000...

#68913  av kennethx

Min går på 700.

#68917  av EilertseN

hm.. ja,syns den bakker i høyste laget.Skal se hva jeg finner ut..

#68920  av kennethx

Kunne ikke gåen lamda sonde forrårsake høy tomgang?

#68939  av EilertseN

Jo,kan det,menne viss lamdasonden er gåen får det andre konsikvenser også,motoren vill fjuske med variable turtall også,og feil utslipp.

#68940  av sindrejl

EilertseN skrev:Jo,kan det,menne viss lamdasonden er gåen får det andre konsikvenser også,motoren vill fjuske med variable turtall også,og feil utslipp.
om det ikke er den er det bare å stille på tomgangen det :) en enkel skrue på t-vis'en

#68942  av EilertseN

Har snakket med en som har skikkelig peiling,han mente at dette var pga. chipen som står i motoren.For at jeg skulle få full effekt ved høye turtall med tanke på bensintillførsel,og for at bilen ikke skal hoste å harke ved tomgang,må turtallet være litt høyere for og forbrenne nokk bensin :)

#68946  av jumbo

Er motoren din original? I såfall tror jeg dette er svada. Hvis den er trimmet (og har modifisert motorstyring) skal jeg ikke uttale meg.

#68947  av EilertseN

ja den er trimmet,den har modifisert motorstyring(chip),tilegg til eksos,grenrør,og nytt luftfilter.

#68949  av kennethx

Har du bremset den? hvor mye drar du ut? :)

#68952  av EilertseN

hehe,er ikke så trimmet :P skal få bestillt nye trimm kammer til den også,da regner jeg med være ca 200+