Er det noen som vet hva som skjer når du passerer 5000 omdreininger på MR2 MKII? Den skyter jo plutselig litt mer fart. Er det noe med ventilene å gjøre kanskje? 

chimpaloo!!
tojo skrev: Many TVIS equiped cars also had reliability problems. The T-VIS butterfly has been known to stick closed, and/or the vacuum operating the T-VIS butterfly can malfunction.Ikke uvanlig at T-VIS funksjonen ikke fungerer skikkelig på ORDENTLIG kjærringkjørte/hattkaillkjørte eksemplar faktisk
CelicaTurbo skrev:...mens på 3S-GTE-motoren slår den inn når luftmengden rapportert av AFM tilsier detHmm mener å ha lest i verkstedhåndboken at 3S-GTE motoren slår inn på 3500RPM.
@lpher skrev:Ja slik var det med min bil og. den var kjærring kjørt og jeg syntes den ikke gikk så bra. (Tok det litt pent i førsten siden den sikkert aldri hadde kommet over 3500 Rpm) men så plutselig smalt det på 5300 Rpm og bilen ble en helt annentojo skrev: Many TVIS equiped cars also had reliability problems. The T-VIS butterfly has been known to stick closed, and/or the vacuum operating the T-VIS butterfly can malfunction.Ikke uvanlig at T-VIS funksjonen ikke fungerer skikkelig på ORDENTLIG kjærringkjørte/hattkaillkjørte eksemplar faktisk
Har selv testet en Celica der T-VIS-overgangen ikke kjentes i det hele tatt...før etter ett par uker med innnkjøring fra den nye eieren
(jeg viste at overgangen burdte føles...da jeg hadde Celica med fungerende T-VIS sjøl)
@lpher
karl234 skrev:slår inn på 4000 på min 3sge. umulig å ikke merke det når lyden plutselig skifter fra kul til råmin slår ikke inn før 5300. dette er litt kjipt ettersom jeg da nesten må gire alt
karl234 skrev:slår inn på 4000 på min 3sge. umulig å ikke merke det når lyden plutselig skifter fra kul til råStemmer
@lpher skrev:Jeg vet nøyaktig hva du mener! Har kjørt mange biler og de fleste får man en følelse av at de misliker seg på høyt turtall og man får litt dårlig samvittighet av å presse dem noe særlig over 4-5000 omdreininger. Mens 3S-GE (vet ikke hvordan det er med GTE men sikker den òg) så får man en følelse av at motoren bare vil at du skal gi på mer!karl234 skrev:slår inn på 4000 på min 3sge. umulig å ikke merke det når lyden plutselig skifter fra kul til råStemmerEr en rimelig artig første gangen man kjenner det ihvertfall
...og lyden på 3S-GE på turtall er bare lekkerHadde en kopis med Prelude (2.0 16v 1991mod) samtidig som jeg kjøpte celican min...og den hørtes i og for seg kul ut den også...men når den ble piska over 4-5000rpm så hørtes ut som om den trygla og ba om å få slippe
I motsetning til 3S-GE som høres ut som om den vil mer, mye mer, når TVIS'en slår inn!
@lpher
Master skrev:Exactemunto!
Jeg vet nøyaktig hva du mener! Har kjørt mange biler og de fleste får man en følelse av at de misliker seg på høyt turtall og man får litt dårlig sammvittighet av å presse dem noe særlig over 4-5000 omdreininger. Mens 3S-GE (vet ikke hvordan det er med GTE men sikker den òg) så får man en følelse av at motoren bare vil at du skal gi på mer!det er helt rått!