TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spacere

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #65921  av ErikG

Er det noen som har satt på spacere på st185. Lurer på å sette på spacere og tenkte på 25mm på hver side bak. Fyller så dårlig bak så trenger en del breiere. Lurte på hvor mye det kosta og om det er stress og sette på? Man må vel bytte "hjulpinner" (veit ikke hva de heter) til noen lenger vel?

#65932  av tojo

:D Er nok ikke nå stress å montere! Her følger et referat fra en annonse i Bilsport(bladet nr21):SPACERS Lages i aluminium. Diverse forskjellige modeller etter kundens krav eller ønskemål til alle biler/felger.
Også pinnbolter monteres M12 eller M14. Ring for mer info.
Pris 1500sek for 4stk.

#65934  av ErikG

hvilken side??

#66086  av tbergstad

Det sto spacere på bilen min.. Men jeg husker ikke hvor tjukke de var.. Det var egne festehull til felgen i de spacerne..

#66091  av ErikG

Har du solgt bilen?? Er det mulig å få kjøpt spacerne dine??

#66097  av tbergstad

Bilen er solgt :wink:
 #66114  av chris

ErikG skrev:Man må vel bytte "hjulpinner" (veit ikke hva de heter) til noen lenger vel?
på skikkelige spacere er det nye bolter på selve spaceren, altså de gamle boltene blir kun brukt til å holde spaceren på plass, og nye bolter fester hjulet.

#66135  av ErikG

hvor i norge får jeg kjøpt slike "skikkelige" spacere da? Ca Pris?

#66167  av Tor

Det er genialt da at det er bolter som holder spacerene og nye bolter i selve spaceren som holder felgen da.

Vist du skal space med en normal spacer på celica blir jo boltene for korte :) Det er litt slit da. Noen som vet hva de koster og hvor de er og få kjøpe?

#66184  av GT4 CS

powerzone har. Ca 1000kr for tuv godkjente. Men de kan være meget trege med levering. Kjøp orntlig spacere, ellers risikerer du og få kast osv. Mine sitter skrudd fast i orginal festet. Så sitter det 5 nye bolter i spacerea. Har 30 el 35 mm spacere bak. Går helt fint med 215/40-17 iallefall.

#66187  av Bjørni

Hvis du kjenner noen som jobber på et mekanisk verksted, så kan jo de lage.. Jeg fikk laget fire stk spacere i denne maskinen.
Vedlegg
spacer-i-fire-steg.jpg
spacer-i-fire-steg.jpg (151.95 kiB) Vist 2692 ganger

#66360  av Tor

Slik kan jeg lage på skolen er ikke noe problem det da. Men er de holdbar? Og hvordan matriale er de laget i?

#66843  av vegar85

jeg har 25mm spacere bak. fyller drit bra.

mener jeg har spacere på dette bilde.
Vedlegg
128_2888_119.jpg
128_2888_119.jpg (60.12 kiB) Vist 3935 ganger

#68155  av Gjertsen

ser da ut som at du har spacere på det bildet ja vegar85.
for du har vel ikke breiere dekk enn 225?
med mine 215 så er det STOOOR plass ut til hjulbua. nesten så dekket blir spist opp av hjulbua. hadde vært konge med 235 eller noe i den duren. sweet.

Er ikke spacere vannskelig å få godkjente da???