TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 vs Ferrari F355

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #64740  av cameleon

Dette ble bare gjort i full hast, men moro å se likhetene.
Vedlegg
mr2f355.JPG
mr2f355.JPG (75.77 kiB) Vist 707 ganger

#64751  av angrykid

Det som er enda mer morro, er jo faktisk ar 355'en kom i 94. :) 4-5 år etter at toyota lanserte mk2'en. :)

#64752  av memo

joa, men ferrari har endel modeller som er veeeeldig like mr2'en, som er eldre enn mr2 ;)
samme med lotus..

#64754  av bose

jeg tror at det er helt tilfeldig at dem er så like. må huske på at bilene har samme layout, skal godt gjøres å få en bil med den layouten å se HELT annerledes ut. Var jo den designen som var "moten" på den tida der også.
Helt personlig så kunne jeg øsnska at Mr2`n så litt mer ferrari ut, syns den har litt anonymt utseendet

#64807  av hovik

Mr2 MK2 ser mer ut som en moderne 328 synes nå jeg.

355 er en sinsyk bil sammenliknet med mk2 N/A. Ikke prøvd noen turbo enda, men veigrepet til 355 er sjukt mye bedre enn til mk2, og sitteposisjon er alt annet enn likt.

#64808  av chris

så har jo toyota i det minste KVALITET på varene sine......

#64809  av memo

ferrari > toyota

#64811  av chris

memo skrev:ferrari > toyota
kan si hva du vil, men ikke på kvalitetssiden ;)

btw... hadde GLATT valgt en Volta fremfor hvilken som helst ferrari. Eller hva med den nye som er spionbilder av her på forumet nå? ;)

#64827  av cameleon

Nå har jeg jo kjørt både ferrari 308 og 348, og synes ikke at de til den prisen er verdt pengene for fem flate øre. Men jeg satt på en diablo en gang, og DET er en bil som jeg definitivt glatt hadde brukt alle penga på om jeg hadde råd :mrgreen: . men det er en annen historie :D

#64833  av memo

chris skrev:

btw... hadde GLATT valgt en Volta fremfor hvilken som helst ferrari. Eller hva med den nye som er spionbilder av her på forumet nå? ;)
ta en ferrari like ny eller nyere enn da mr2 mk2 kom ut, og det går ikke ann å sammenligne. mye bedre motor og.

#64841  av chris

memo skrev:
chris skrev:

ta en ferrari like ny eller nyere enn da mr2 mk2 kom ut, og det går ikke ann å sammenligne. mye bedre motor og.
forskjell på "bedre" og "større" motor. kom ikke å si at Ferrari motoren holder høyere kvalitet enn Toyota motoren. "wow, sjekke ferrarien min har gått langt da.. over 30.000 km jo, og det bare med 5 servicer".. greit nok at ferrari motoren går bedre når den går, skulle jo bare mangle.. er jo et hav av sylindere og hk mer.

#64844  av memo

jeg snakker om holdbarhet og hvor mye juling den tåler

#64845  av cameleon

Nå kjenner jeg en som eier en 348 og en 360 modena spider faktisk. Og han fortalte meg det at de måtte ha en gjevnlig service på mellom 6 og 8000km. de servicene der koster mellom 25-60k helt ut fra hvor mye de må skifte ut. så om en har lommeboka til det så for all del :wink:

#64846  av chris

memo skrev:jeg snakker om holdbarhet og hvor mye juling den tåler
jeg også snakka om holdbarhet... ;)

#64847  av memo

ok, jeg har rett, du tar feil :D