TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Russebil i box - store planer venter

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #59926  av DannyBoy

Da har vi kjøpt russebil :wink: Meg + 7 andre...
Valget falt ned på en 89 Ford Transit, nå bare 5-seter, men i vinter skal vi ordne en skikkelig PiMP-ride :D :D

Interiør og utseende har vi ikke tenkt på så mye enda, men anlegget er så godt som klart...

Det vi skal er å sette inn 4 av disse: http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1095 + en forsterker til ca 10 000 (husker ikke modellen, men vet at det er Rockford Fosgate det også) denne skal dra 2 av basserne. Blir også 2 extra forsterkere, som skal dra en av basserne hver. Hva slags høytalere det blir enda, er ikke helt avklart enda.

Prisen vi må betale for de basserne, er noe jeg tror ikke selv Alf-the-man kan overgå :wink:

Bilen er på vei hjem as we speak, så når vi får den skal jeg holde dere oppdatert med bygging av anlegg og bilen generelt - med bilder :D :wink:

Følte bare for å dele den gode nyheten med dere alle :)

#59928  av Gjertsen

Dere har vel ikke fått Thomas Rocco Hansen til å sponse med at dere er med i porr film?
Sitat "Var det deilig når jeg kom på deg eller?" i bergenser dialekt :lol: :lol:

Vel grattis med bil og lykke til med russefeiringa 2005 8) :wink:

#59932  av DannyBoy

Gjertsen skrev:Dere har vel ikke fått Thomas Rocco Hansen til å sponse med at dere er med i porr film?
Sitat "Var det deilig når jeg kom på deg eller?" i bergenser dialekt :lol: :lol:

Vel grattis med bil og lykke til med russefeiringa 2005 8) :wink:
HAHAHAHA! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nei, Rocco sponser nok ikke oss :lol: :lol:

Gleder meg til russetida begynner for alvor egentlig...

Men kan vel egentlig bare å begynne å spørre med engang jeg.
Noen som har forslag til hvordan feste seter? :roll:
NÃ¥ er det bare en 5-seter, men skal bli en 8-seter.

Forslag til hvordan å få den til en skikkelig P.I.M.P-mobile tas også imot :D :wink:

mvh Russe-Daniel :twisted:

#59934  av bose

øl og bengalakk funker altid bra ;)
 #59949  av @lpher

DannyBoy skrev:Det vi skal er å sette inn 4 av disse: http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1095 + en forsterker til ca 10 000 (husker ikke modellen, men vet at det er Rockford Fosgate det også) denne skal dra 2 av basserne.
4 slike?!!!!!!! Are you insane?! :D Er du klar over hvor mange ekstra batterier du må ha i bilen...for at forsterkerene som skal mate subbene får nok strøm?! :D
DannyBoy skrev: Blir også 2 extra forsterkere, som skal dra en av basserne hver.
Oki? ...hvilken forsterker er dette? Skulle gjerne likt å visst hva den andre sub-forsterkern heter også :)
DannyBoy skrev: Hva slags høytalere det blir enda, er ikke helt avklart enda.
6,5" komponentsett foran og 6x9" i kasser bak...skulle gjøre susen skulle jeg tro! :D
DannyBoy skrev: Prisen vi må betale for de basserne, er noe jeg tror ikke selv Alf-the-man kan overgå :wink:
Tja..si ikke det... :D

Er det sånn usa-pirat-import greie dette nå da? :D La oss håpe det ikke går i stykker da :)

@lpher

#59959  av Anders gullstein

Bosch eller Hilti senkesett er alltid en suksess. Siden dere skal koste på så mye i anlegg, har det vært bra med noen skikkelige hjul, pimpstyle 8) . Rød/blå neon belysning rundt den kanskje.

#59964  av sindrejl

alf har rett, 4 power subber krever enormt antall batterier som tømmes på no-time så man kan bare spille mens bilen er tilkoplet strøm :/
 #60050  av DannyBoy

@lpher skrev:
DannyBoy skrev:Det vi skal er å sette inn 4 av disse: http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1095 + en forsterker til ca 10 000 (husker ikke modellen, men vet at det er Rockford Fosgate det også) denne skal dra 2 av basserne.
4 slike?!!!!!!! Are you insane?! :D Er du klar over hvor mange ekstra batterier du må ha i bilen...for at forsterkerene som skal mate subbene får nok strøm?! :D
DannyBoy skrev: Blir også 2 extra forsterkere, som skal dra en av basserne hver.
Oki? ...hvilken forsterker er dette? Skulle gjerne likt å visst hva den andre sub-forsterkern heter også :)

DannyBoy skrev: Hva slags høytalere det blir enda, er ikke helt avklart enda.
6,5" komponentsett foran og 6x9" i kasser bak...skulle gjøre susen skulle jeg tro! :D
DannyBoy skrev: Prisen vi må betale for de basserne, er noe jeg tror ikke selv Alf-the-man kan overgå :wink:
Tja..si ikke det... :D

Er det sånn usa-pirat-import greie dette nå da? :D La oss håpe det ikke går i stykker da :)

@lpher
Hehe, har tenkt på at det må bli noen batterier ja, men til søndag skal vi snakke med han som vi skaffer anlegget gjennom, om hele sullamitten, så får vi se hva vi får ut av det møtet.

Mener at den forsterkeren som skal dra 2 av dem heter P800 ellerno? Riktig? Når det gjelder hva slags løsning på de 2 siste basserne, så er ikke dette helt avklart enda, men som sagt, skal møte han på søndag og forhøre oss litt :)

Hvor mange batterier vil du tippe vi trenger da? Og hvor fort går de tomme? Håper virkelig dette blir no av ass, er jo egentlig opp til oss :)

Men hvis dette blir en realitet, så kommer det til å spille bra ikke sant? :D
Hvor mange dB tipper dere?

I helga skal vi prøve å få lakkert den og litt diverse, nå ser den mer eller mindre ut som en liten haug :P
 #60083  av @lpher

DannyBoy skrev: Hehe, har tenkt på at det må bli noen batterier ja, men til søndag skal vi snakke med han som vi skaffer anlegget gjennom, om hele sullamitten, så får vi se hva vi får ut av det møtet.

Mener at den forsterkeren som skal dra 2 av dem heter P800 ellerno? Riktig? Når det gjelder hva slags løsning på de 2 siste basserne, så er ikke dette helt avklart enda, men som sagt, skal møte han på søndag og forhøre oss litt :)

Hvor mange batterier vil du tippe vi trenger da? Og hvor fort går de tomme? Håper virkelig dette blir no av ass, er jo egentlig opp til oss :)

Men hvis dette blir en realitet, så kommer det til å spille bra ikke sant? :D
Hvor mange dB tipper dere?

I helga skal vi prøve å få lakkert den og litt diverse, nå ser den mer eller mindre ut som en liten haug :P
To be quite honest..så tror jeg dere siktert litt høyt her... :D

@lpher
 #60145  av DannyBoy

@lpher skrev: To be quite honest..så tror jeg dere siktert litt høyt her... :D
@lpher
MÃ¥ nok si meg litt enig med deg der, men vi skal ikke gi oss uten "kamp" :)
 #60196  av @lpher

DannyBoy skrev:
@lpher skrev: To be quite honest..så tror jeg dere siktert litt høyt her... :D
@lpher
MÃ¥ nok si meg litt enig med deg der, men vi skal ikke gi oss uten "kamp" :)
LOL...thats the spirit! :D

@lpher

#60323  av DannyBoy

Har vært å snakka med han fyren nå + nevøne hans.

Han ene har en Golf 2 med Rockford anlegg til 70 000,-.
Han guffa opp, og det var en helt utrolig opplevelse for meg :)
Finere lyd og mer dunk har jeg ikke hørt/merka.

Så det som er 95% sikkert nå er at vi kjøper 4 subber.
Men vi går ned litt i pris og ytelse. 500 W RMS. Men tror da det også skal spille? :D

Men nå er det diskusjon om vi skal ordne bilen litt vi har fått nå, og selge den, slik at vi kan kjøpe en bil, som er klar til å bare sette inn elementene, men vi får se :wink:

Bare gleder meg til vi får bestemt oss, og får starta med anlegget!

Bilen kommer ikke til å bli den peneste, men når vi skal fyre opp anlegget, er det det som skal skaffe oss oppmerksomhet :D :D :D

#61151  av DannyBoy

ja, da har vi malt den med benga :D ble ganske fornøyd egentlig :) den ble hvertfall betraktelig finere enn hva den var før... :lol:

men nå tenker vi å selge denne, slik at vi får kjøpt en annen bil vi har sett på, slik at vi kan få begynnt med anlegget våres 8) 8) :twisted: 8) 8)

Slenger med noen før/etter bilder jeg...

Si hva dere syns, men trenger ikke påpeke at det er den værste lakkeringa dere har sett :roll: Vi var fornøyde vi :D :D
Vedlegg
Etter igjen ja, siste :)
Etter igjen ja, siste :)
P9170089.JPG (59.63 kiB) Vist 1133 ganger
Etter ja...
Etter ja...
P9170088.JPG (61.48 kiB) Vist 1133 ganger
Etter...
<br />
<br />Det som er prikkete, er bare regn.
Etter...

Det som er prikkete, er bare regn.

P9170087.JPG (58.71 kiB) Vist 1133 ganger
Før...
Før...
P9140063.JPG (57.99 kiB) Vist 1133 ganger
Før...
Før...
P9140062.JPG (57.07 kiB) Vist 1133 ganger