TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min nye Celica GT-Four 91mod

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #56694  av CelicaTurbo
 
det er nok en sjelden bil ja men det er fremdeles importert noen her til lands da.. Det er heller ikke flere enn 5000 produserte Carlos Sainz men det er nå fremdeles et godt antall av dem i landet da.. Det har kanskje med at vi nordmenn ønsker å kjøre rundt i sjeldne biler som vekker oppsikt eller noe? Men akkurat GT-Four WRC har det egentlig ikke så mye for seg å betale ekstra med mindre man er spesiellt interessert og ønsker en nummerert bil, for monterer man "spoiler-forlengerne" på den normale GT-Four så har man en bil som er så godt som identisk med WRC-modellen :) Det mest synlige forskjellen mellom de to modellene er bare to plaststykker som løfter spoileren opp et stykke :wink:

 #56699  av chris
 
CelicaTurbo skrev:det er nok en sjelden bil ja men det er fremdeles importert noen her til lands da.. Det er heller ikke flere enn 5000 produserte Carlos Sainz men det er nå fremdeles et godt antall av dem i landet da.. Det har kanskje med at vi nordmenn ønsker å kjøre rundt i sjeldne biler som vekker oppsikt eller noe? Men akkurat GT-Four WRC har det egentlig ikke så mye for seg å betale ekstra med mindre man er spesiellt interessert og ønsker en nummerert bil, for monterer man "spoiler-forlengerne" på den normale GT-Four så har man en bil som er så godt som identisk med WRC-modellen :) Det mest synlige forskjellen mellom de to modellene er bare to plaststykker som løfter spoileren opp et stykke :wink:
hva er det av ikke-synlige forskjeller da?

 #56730  av jan-erik
 
chris skrev:
CelicaTurbo skrev:det er nok en sjelden bil ja men det er fremdeles importert noen her til lands da.. Det er heller ikke flere enn 5000 produserte Carlos Sainz men det er nå fremdeles et godt antall av dem i landet da.. Det har kanskje med at vi nordmenn ønsker å kjøre rundt i sjeldne biler som vekker oppsikt eller noe? Men akkurat GT-Four WRC har det egentlig ikke så mye for seg å betale ekstra med mindre man er spesiellt interessert og ønsker en nummerert bil, for monterer man "spoiler-forlengerne" på den normale GT-Four så har man en bil som er så godt som identisk med WRC-modellen :) Det mest synlige forskjellen mellom de to modellene er bare to plaststykker som løfter spoileren opp et stykke :wink:
hva er det av ikke-synlige forskjeller da?
Denne linken ble postet under Celica delen her: http://www.st205.net/techinfo/wrcornot.htm

Av det jeg kan se så er det nesten umulig å si om en GT-Four er en ekte og uekte WRC da man kan kjøpe det meste av delene separat. Men er nok mest sannsynlig at om man har de nevnte forskjeller i linken over, samt at bilen er blant de første 5000 produserte i chassenr-serien, så er vel sjansen veldig stor for at du har en WRC utgave. Prismessig så vil jeg ikke tro at det er så stor forskjell mellom en WRC og ikke WRC utgave. Jeg hadde nok ikke brydd meg om jeg skulle kjøpt en slik, men måtte uansett nok hatt disse plastblokkene :-) . Men nå liker jeg litt store høye vinger jeg da...

 #56731  av CelicaTurbo
 
Som Jan-Erik skriver, det er vanskelig å se forskjell om man ikke ser på produksjonsnummer eller sertifikatet som fulgte med bilen, men linken beskriver hva som er forskjellen ihvertfall,. den sikreste tingen å sjekke er nok anti-lag-systemet som ligger godt skjult under et varmeskjold.. og, mange av de vanlige GT-Four'ene har nok fått montert slike plastblokker i ettertid slik at dem ser ut som WRC :)

 #56736  av ST205RR
 
CelicaTurbo skrev: og, mange av de vanlige GT-Four'ene har nok fått montert slike plastblokker i ettertid slik at dem ser ut som WRC :)



jepp lurte deg med mine :D

 #56738  av CelicaTurbo
 
hehe, gjorde du det ja :D

 #56742  av ST205RR
 
jan-erik skrev: men måtte uansett nok hatt disse plastblokkene :-) . Men nå liker jeg litt store høye vinger jeg da...


da er vi 2 :twisted: