TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Snart fÃ¥r politiet en radar som forteller "alt".(superradar)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #54801  av Qee

I en og samme måling får de vite farten, om bilen er stjålet, mangler EU kontroll, forsikring osv

Superradaren ankommer landet om ca 6 uker, og består blandt annet av digitalkamera og bærbar PC...

Virker veldigt positivt da, hvis de hadde fjernet opplegget med fart på den :) Men nå tør jeg vedde på at de ikke klare og bruke de før neste år en gang, pga en fillefeil de har oversett :D

#54807  av chris

hmm.. jeg synes forsåvidt det er greit at folk har EU kontroll og forsikring i orden, og at de som har stjelt en bil blir lettere stoppa. MEN.. dette går jo utover "privatlivets fred". Rart datatilsynet tillater det synes jeg. De får jo ikke lov til å bruke f.eks. fotoboksene til dette.

#54836  av Qee

chris skrev:hmm.. jeg synes forsåvidt det er greit at folk har EU kontroll og forsikring i orden, og at de som har stjelt en bil blir lettere stoppa. MEN.. dette går jo utover "privatlivets fred". Rart datatilsynet tillater det synes jeg. De får jo ikke lov til å bruke f.eks. fotoboksene til dette.
Ser selv ingen problemer med dette, går vel heller ikke utover de som ikke har noe og skjule heller, utenom som du sier at bilen vil bli "registert" at den har passert "der og da".

#54855  av @lpher

Chris er inne på noe her...når media finner ut dette og sladrer til datatilsynet BLIR det bråk... :D

@lpher

#54864  av tahustvedt

Lager den kaffe også? :P

#54882  av sexten

spiller den DVD-filmer?

#54953  av sindrejl

egentlig er dette positivt.. er lettere å oppdage radarer med varsler og kunne bremse ned i tide :P
 #55032  av Remi

Qee skrev:I en og samme måling får de vite farten, om bilen er stjålet, mangler EU kontroll, forsikring osv

Superradaren ankommer landet om ca 6 uker, og består blandt annet av digitalkamera og bærbar PC...

Virker veldigt positivt da, hvis de hadde fjernet opplegget med fart på den :) Men nå tør jeg vedde på at de ikke klare og bruke de før neste år en gang, pga en fillefeil de har oversett :D
Kor du har lest det her ?
 #55108  av chris

Remi skrev:
Qee skrev:I en og samme måling får de vite farten, om bilen er stjålet, mangler EU kontroll, forsikring osv

Kor du har lest det her ?
jeg leste faktisk akkurat det samme i papirutgaven av VG eller Dagbladet for noen få dager siden

#55116  av Qee

Leste det også i en eller annen avis.

#55132  av gabberguy

Jeg leste et sted om at de nye radarene som politet skal få, kunne ta flere målinger om gangen, i motsetning til de de har nå som bare kan ta en om gangen.

#55147  av chris

gabberguy skrev:Jeg leste et sted om at de nye radarene som politet skal få, kunne ta flere målinger om gangen, i motsetning til de de har nå som bare kan ta en om gangen.
radarer har alltid kunnet tatt så mange målinger de har villet, uten å måtte nullstille noe som helst. det er laseren som kan ta bare en om gangen.

#55167  av gabberguy

:oops: Stemmer nok det ja, var ny laser det var snakk om, som kunne ta flere målinger om gangen...

#55171  av Remi

huff.. jævla radarn, det sku ha vært ulovlig.. Det e så ille i det lande her at det nesten sku ha vært utført statskupp.. tenker ikke bare på lasern, men avgiftene sku ha vært kuttet 50% koffer skal alt være så jævla dyrt, staten får mer peng en noen gang før, og avgiftene stiger faen mæ enda :cry: :roll: