TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg har laget et hjemmelaget helikopter.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#51725  av tahustvedt

Hadde jeg bare giddet å holde på sånn med bilen så... Jeg gidder bareikke å jobbe med bilen mer enn nødvendig.

Prata med en kompis fra sandnes i dag som jobber sammen med MR2turbo. Han hadde fått motorstopp like ved jobben en gang og da hadde Markus kommet for å hjelpe og da han kjørte videre akselererte han som en superbil og spant i girevis! :lol:

#51727  av bose

hehe, kanskje han kan komme og "reparere" bilen min oxo :D

#51728  av tahustvedt

Jeg mente egentlig at det var Markus som aksa og spant. :lol:

#51765  av bose

ah ok. makan altså :P

#52671  av tahustvedt

Her er en video jeg lagde i går. Canopyen henger litt skjevt. :lol:Lyset for batterispenningsvarselet slo seg på så derfor måtte jeg lande fort. Hadde flydd batteriet nesten tomt tidligere.

http://www.enrarot.net/videos/sub-micro06.wmv

Jeg fløy en tur senere og jeg aner ikke hvor lenge jeg fløy men det var dritlenge. Jeg skal ta tida neste gang. Holdt på å kræsje i noen møbler når jeg prøvde på triks og sånt men det gikk bra. Prøvde å lande inni en hylle. Det vakke lett. Særlig når all turbulensen nekter helikopteret å nærme seg, og rotoren suges opp i taket i hylla. :lol: Hjørner er også farlige. Skulle lande på peisen (nei ikke den peisen) men da holdt helikopteret på å fly rett i hjørnet bak.

Har løst alle problemer nå. Nå skal jeg bare skaffe en ny canopy og endre litt på understellet. Jeg har et mye mindre og lettere batteri med samme spenning som det forrige på helikopteret nå og det flyr dritbra! Vil prøve med et annet batteri med 33% lavere spenning også etter hvert for det er sinnsykt mye kraft i helikopteret nå, mer enn jeg trenger. Det er en rakett på litt over halv gass. Helikopteret veier 126 g.

Her er en annen video jeg lagde for noen dager siden:

http://www.enrarot.net/videos/sub-micro05.wmv

Nå har jeg lyst til å lage et enda mindre helikopter. Tenker litt på å kjøpe et plastbyggesett i 1:48 skala og frese ut innsiden så det blir fjærlett og så bygge inn et fungerende helikopter. Har planer om et helt nytt rotorsystem også som ikke bruker swashplate (for de som vet hva det er) men i stedet bruker elektromagneter og kraftige neodymiummagneter for å overføre cyclic. Vil selvfølgelig bare fungere på bittesmå helikoptre. Ellers har jeg kjøpt noen bittesmå servoer som dere ser i bildet.
Vedlegg
westech24.jpg
westech24.jpg (28.26 kiB) Vist 1200 ganger

#53298  av tahustvedt

Jeg har gjort mer på helikopteret. Det er orange nå og har fått ny canopy.

Jeg var på Setermoen modellflyplass i dag og fløy litt. Det var tre andre helikopterflygere der. De hadde selvfølgelig store modeller. :) De fikk store øyne når jeg tok frem den lille karen og fløy rundt omkring. Ikke tissen, men helikopteret altså.
Vedlegg
submicro25.jpg
submicro25.jpg (49.4 kiB) Vist 1183 ganger

#54723  av tahustvedt

Må bare vise frem bildet av den nye dekoren på helikopteret. Så noen bilder av Nemo (fra filmen Finding Nemo) og det passa liksom. :lol:
Vedlegg
submicro28.jpg
submicro28.jpg (48.38 kiB) Vist 1155 ganger

#54731  av angrykid

Hehehe.. så sinnsykt fett :D
må no flire litt..

#54832  av larsst185

Kommer du på NNM`n.??

#54854  av tahustvedt

Når er det egentlig? Forestiller meg at det er på Lørdag... jeg er dårlig til å huske.... :lol:

Har lyst til å dra. Hvis jeg får med meg noen venner så skal jeg få det til.

#54919  av larsst185

Fredag Lørdag og søndag

#54961  av MRQuoc

herregud .. kan jeg kjøpe Nemo-eksemplar av deg ? :p ...

#104432  av m_leikfoss

kan du ordne slik at man kan laste ned filmene igjen? kommer bare opp "excess bandwidth"