OI OI OI!!!!! hvor skal jeg begynne??? har vel alltid vert bil iteresert siden jeg var liten gutt.. Og glemmer aldrig de første smoky and the bandit filmene med den fete Pontiac Trans am bilen som de brukte der.. det var liksom guttedømmebilen det. det var tider det ingen bekymringer eller noe bare biler bråkte så var de kule.
Siden den gang har jeg vel alltid vert ganske bil interesert. Og min fetter fikk seg jobb på et toyota verksted i byen (Bergen) og skrudde like mye hjemme som på jobben. først på hva som helst siden tutcher han kun toyota. Syntes til ogbegynne med at Toyota var kjdelige biler og visste svært lite om hva det egentlig hadde i bakgrunnen. Selv når jeg var seksten og hadde sommer jobb husker jeg bakeren som jobbet forsiden av der hvor jeg hadde sommerjobb hadde en skikkelig fet bil. Ja det var en to farget MR2 men fikk ikke med meg at dette var en toyota før min fettter fortalte det til meg i slutten av sommeren. Fikk også sitte på med denne MR2 en i løpet av sommeren og det var uforglemmelig.
Fikk kjøpt min første Toyota når jeg var nitten en brun gammel corolla 1981 mod KE 70 som det ikke var planen å holde orginal så veldig lnege. kjøpte faktisk delebil samtidig en corolla GT 82 mod cupe. som var rustet ihjel. men med en 2 TG maskin forgjengeren til 4A-GE maskinen. 2 TG maskinen var en 8 ventiler med to dobble forgassere og ga ca 116 hk med hjemme laget effektan rør. Bilen ble kalt los spetaklos av forståelige grunner..... Den ble også senket ca 8 cm.. kappede fjærer..
Glemmer aldrig ansikts utrykkene på de som ble rævkjørt av den ( i fra kjørt ) LOL
Etter dette ville jeg jo ha en ny bil den tok kvelden grunnet mye rust men motor og driv verk ble solgt.
Kjøpte så en ee 80 hadde vel den i to måneder så kom jeg over min første corolla ae 82 GT og siden den gang har jeg rett og slett blitt hel frelst i toyota. Kjøpte min første celica 20 gt 1990 mod to år senere men den hadde jeg ikke så lenge siden jeg plutselig endag fant ut at å studere er en god ting så jeg måtte selge den.. kjøpte meg en ee 80 igjen og bygget heller denne om til en ae 82 GT.
Sogte denne grunnet skole også men denne gang måtte jeg dra til england for å studere. Kjøpte derfor meg en corolla GT til ae 82 men i litt mye dårliger forfatning. dette var vi klar over og jeg hadde den kun får å ha en bil når jeg var hjemme som var billig i drift men gøy og kjøre..
Så nermet skolen seg over og jeg måtte ha en bedre og mer politelig bil ( en som gjerne hang sammen selv om jeg stablet alle tingene jeg hadde borti england som skulle hjemm igjen.. Så meg og min fetter tok turen til tyskland og hentet oss hvers en corolla 92 mod ae 101 mener jeg de heter.. 1.6 GLI.. hadde den frem til utpå ny året i år da den ble solgt til min ste bror. For siden min første celica fent jeg nemelig ut at det fantes en Carlos Sainz edition...
Og som sant er har jeg hatt lyst på en slik siden. Så da muligheten for å ha råd til en slik bil meldte seg var det bare en ting å gjøre jakte en ned. Så 12. 12. 2003 var bilen min og står nå utenfor huset og bare venter på å kjøre rundt og leke.. Har lagt ut allerede gode 35 000 på dill og dall og det venter gode 50 000 til før den nærmer seg brukbar etter min stander..
Det er først da den virkelig kan begynne å trimmes...
Som dere kjønner digger jeg Toyota men skal ikke ligge under en kam at jeg liker andre merker heller. Som designer liker jeg jo mange biler og med ett ønske om en dag og bli nettop Bil Designer har jeg sett på mange biler og liker ganske mye rundtom i verden. Men jeg må vel si ifra og ha likt amerikanere til italjenere og til japsebiler har vert en lang og lærerik prosess. Japsebiler rett og slett ruler på kvalitet og kjøre egenskaper så enkelt er vel bare det. Og jeg må bare takke for Grand Turismo som virkelig har fått fremm den store bil entuiasmen hos meg. All info der om biler er helt fantastisk. men her er det vel på tide å gi seg dere har vel for lenge siden sovnet så nå er det på tide å kvikne til og lese andres livs historier...