Vel, det VAR fartsdumpa sin feil at dekket gikk straka vegen.. Men etter å ha gått gjennom dekket særdeles nøye med folk som forstår seg på dette så er det tydelig at dekket var mer enn gåent allerede før det punkterte.
Var mange metallgjenstander i dekket (gudene vet hvordan de kom dit), dekket bar preg av å ha vært borti et par fortauskanter +++ (IKKE jeg som har vært borti kanter nei, forrige eier, takk)
Den gode nyheten er at felgen overlevde.
Så da skal jeg ha to nye dekk til bilen.. Han fyren som hadde peiling påstod at "Tyfoon" var gode dekk som ikke kosta skjorta?
Jeg tar ihvertfall imot gode tips angående dekk, men det skal ikke være noe værsting-sinnykt-dyre-og-fete-heftig-syke-dekk! Gode dekk, støynivået bør være ok og minimalt med sporing! Dekkene skal ha dimensjon 205/50R16.
Og for de av dere som lurer på om dere skal saksøke staten for hasardiøse fartsdumper så er dette gjeldende lovgivning, I quote statens vegvesen: "Lovgrunnlaget er lov 1963-06-21 nr. 23:Veglov § 13 og forskrift om anlegg av veg - SD 1987-03-24 nr. 225. Det vises videre til Vegdirektoratets håndbøker 017 og 072."