TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes Blå 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #468666  av magnesmurf

Prøvde å rette ut ørene med litt varme og press. Tydeligvis ikke nok varme :roll:
Regner med at spindelen gikk i dass når lager ble presset ut, evt når drivaksel ble presset ut. Den krevde jo 16tonn press for å slippe. Øret knakk på ca 10 tonn :roll:

Så da må jeg få tak i spindel på høyre siden også :?
Merkelig at begge spindlene bak skulle være så jævla dårlige. Den andre var jo skjev i innfesting til bærekula. Og måtte byttes.
Vedlegg
spin.jpg
spin.jpg (924.83 kiB) Vist 12 ganger
 #468667  av Makk

Vel, jeg må være ærlig å si at du/dere presser fullstendig feil, kraft x arm blir helt ekstrem når en legger dem på de ørene der.

Finn et rør med samme diameter som ytterdiameter på rundingen lageret presses inn i.

Alternativt kan en knuse ut indre del av det gamle lageret og så kappe to fine kutt i ytre lagerdel med dremel og smekke det ut, tar litt tid men det blir gjort.

Og ultra-lame spørsmål, presser du rett vei og har tatt av låseringen? :lol:

Hvorfor skulle spindel gå i dass dog? Den tåler mye mer enn noe annet og skal bare rett ut av lagerets innerdel, om lageret eksploderer så betyr det nada, som regel må en kappe av inner ringen likevel.

Det eneste soø gjør spindel ubrukelig er om den har spunnet rundt på lageret.

Spindel er den som du fester hjulet på, jeg vet at mange skriver som at det er hele greia, men det er altså opphenget, der spindelen sitter presset i, gjennom hjullageret :)
 #468670  av ArildM

Slenger meg på makk her, om begge spindlene/oppheng på begge siden er bøyd/knekt etter bytte av hjullager så må det ha vært lagt alt for stor vekt på feil sted ved bytte av lager.

Disse er laga for mye, men press på 10-20 tonn klarer du kun å gjenskape ved totalskadet bil som krasjer i høy hastighet :?
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113