VEM FAN BEHÖVER TURBO?
Gått hen og kjøpt meg en sånn derre Toyota sportsbil igjen!
En femtegenerasjon, 1990-modell Celica. Raud! Forhjulstrekker med 3S-GE.
Historikken er at den var solgt ny og gikk i Sverige mesteparten av "livet", så blei den importert til Norge i 2021 av en forhandler/oppkjøper som hadde sett bilen tilfeldig. To eigere i Sverige, der andre eiger hadde den i 26 år. Ein eiger i Norge, også kjøpt av meg i juni i år.
Var egentlig ikkje planen å kjøpe bil. Nett ferdig med billån på MX-en og tenkte, hey, no skal det spares penger. Men nei. Etter eg var i Maranello og såg på Ferrarier i april, begynte det å nappe skikkelig etter en vippelyktbil, og gjerne i Rosso Corsa raud... ELLER noke liknende. Så fann eg den her på finn, og eg skulle likevel opp i Trondheimstraktene... Så det passa å besøke og sparke i dekka... Den er blodig fin til å vere 35 år. Lav kilometer og lite eller ingen rust.
SÃ¥ det blei en vippelyktbil i Super Red II igjen
Gøy! Poenget med bilen blir rolig rånings, bruke kassettspilleren og vippe med lyktene!
Har gjort littegrann så langt:
- K&N panelfilter (såklart)
- Grundig interiørrens (varkje så gale men)
- Nye skiver og klosser framme
- Lett rustbehandla under (gammal tectyl som har flassa)
- Nye høgtalere
- Lyddempematter frå baksetene og bakover
Gått hen og kjøpt meg en sånn derre Toyota sportsbil igjen!
En femtegenerasjon, 1990-modell Celica. Raud! Forhjulstrekker med 3S-GE.
Historikken er at den var solgt ny og gikk i Sverige mesteparten av "livet", så blei den importert til Norge i 2021 av en forhandler/oppkjøper som hadde sett bilen tilfeldig. To eigere i Sverige, der andre eiger hadde den i 26 år. Ein eiger i Norge, også kjøpt av meg i juni i år.
Var egentlig ikkje planen å kjøpe bil. Nett ferdig med billån på MX-en og tenkte, hey, no skal det spares penger. Men nei. Etter eg var i Maranello og såg på Ferrarier i april, begynte det å nappe skikkelig etter en vippelyktbil, og gjerne i Rosso Corsa raud... ELLER noke liknende. Så fann eg den her på finn, og eg skulle likevel opp i Trondheimstraktene... Så det passa å besøke og sparke i dekka... Den er blodig fin til å vere 35 år. Lav kilometer og lite eller ingen rust.
SÃ¥ det blei en vippelyktbil i Super Red II igjen

Gøy! Poenget med bilen blir rolig rånings, bruke kassettspilleren og vippe med lyktene!
Har gjort littegrann så langt:
- K&N panelfilter (såklart)
- Grundig interiørrens (varkje så gale men)
- Nye skiver og klosser framme
- Lett rustbehandla under (gammal tectyl som har flassa)
- Nye høgtalere
- Lyddempematter frå baksetene og bakover
Vedlegg
Carina II '89 - Carina II '92 - Celica 4A-GE '88 - Celica '98 - Starlet '83 - Celica Supra '86 - Hilux '18 - Yaris TS '10 - Colt '97
Carina II GLi '88
MX-5 RF '18
RAV4 '03
Celica '90
Carina II GLi '88