TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt MR2 Mk3

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #466703  av Makk
 
En kan godt være fornøyd med bilen.

Men er man så fornøyd om man setter seg ned å tenker seg om på for eksempel om det var verdt å bli slave i X antall år for det?

For å kjøre tidenes kjedelige dingseboms?

Så kommer argumentet "Jeg måtte jo ha dem fordi familie å barn"

Ja, Avensis var en av tidenes sikreste biler rundt 00, kjøp en sånn, vis fingeren til banksteren, da detter alt annet også i verdi, men neida, status trumfer ALT :D
 #466715  av ArildM
 
Akkurat der er jeg 100% enig.
Noe som også er en av grunnene til at jeg har fint lite gjeld i det hele tatt.
Alt for mange knytter alt for mye ego og status opp i ting som egentlig ikke betyr noe som helst.

Ny spiller kom i dag, blir nok en liten oppgradering av stereo ila uka, bilder kommer.
Nye frontsettet spiller ekstremt bra, jeg tror den lille forsterkeren samt grundig jobb med støydemping virkelig gjorde magi for bassen. Skillsnillsnice!

Og det er meldt knallvær hele uka :D 8)
 #466716  av Makk
 
Har pappa-perm jeg, vært ute med superbikene flere dager i strekk allerede !

Men i dag var ekstra fin for da hadde passport-bruda fri hele dagen, dvs kjøre så mye jeg ville :D

Det er tidenes vår, nyt den med taket av, snart er det 3 uker med regn :D :D

Så lenge en bruker egen forsterker på frontsett så er det ikke måte på hvor mye bedre ting blir... Spillere har fantastisk ræva amps i seg !
 #466722  av ArildM
 
Fikk tilbake MVA fra Ebay etter at Posten hadde gjort fortolling av både hånbrekkskabler og hardtopstand.
Posten sier at Ebay ikke følger VOEC rutiner, og fraskriver seg alt ansvar.

Ebay har egen side hvor man kan få refundert mva man betaler til de, linken er her:
https://www.ebay.co.uk/help/buying/payi ... 1#section4

For å få igjen pengene fra Ebay MÅ man ta vare på kvitteringen på betalt MVA ved utlevering hos posten, hvis ikke nekter også de. Posten har heller ikke bilagskopi om du snakker med de via kundeservice. På hånbrekkskablene måtte jeg derfor innom butikken jeg henta de ut, og etter mye om og men fikk jeg heldigvis en kopi da jeg traff på en med litt erfaring bak skranken som orket å bla igjennom bilagene til han fant mitt.

Så lenge man har bilder av dokumentasjon (jeg tok bilde av banktransaksjon på nettbank, bilde av pakken med info, og bilde av kvitteringen når man henter ut), så er prosessen hos Ebay relativt grei, de svarer kjapt og fører over pengene via Paypal (eller betalingsløsningen du har brukt).

Så "5 min" jobb kan fort være verdt 7-800 kroner for min del :)

Bare et kjapt notat for jeg regner med flere her her vært borti det samme og bare blitt irritert og gitt f i hele greia.
 #466724  av Makk
 
Trassigt.

Har vært borti det samme, MR2Ben er notoriøs for dette, hanker inn britisk VAT og gir ikke ut de papirene ved salg utenlands.

Fensport er nummer 1 på dette, alltid fulgt opp, korrekt VAT i Storbritannia og her.

Men Ebay? Der har jeg ikke opplevd dette, har handlet for mangfoldige tusen å flere ganger, aldri hatt det problemet, enten er det bare en slip-up eller så sitter der en saksbehandlerkuk som synes du skal bidra til fellesskapet dobbelt opp, alle statlige institusjoner er jo full av galninger.

At det skal være slikt ett helsikes styr bare for å få igjen pengene sine er jo rene beviset, dem som alle andre statlige instanser gjør det mega vanskelig med vilje slik du ikke skal gidde, å det virker for jeg har stått på posten selv flere ganger for noe lite og dem skal ha 200 kroner selv om MVA er betalt, en betaler jo fordi man gidder faen ikke styret, så at det er en strategi skal en ikke tvile på.

Skikkelig skuffet at du opplever problemer med Ebay for dem er jo ultraseriøse på dette og dem var jo de aller første som etterkom det nye kravet fra Norge, mange andre land og leverandører ga oss og Storbritannia etter brexit jo bare fingeren.
 #466725  av ArildM
 
Ja, er utrolig skuffet over ebay sånn sett. De har vært en helt sikker sak å bestille fra i alle år, nå er jeg litt usikker, og det blir sjeldent at jeg bestiller noe derifra, med mindre jeg ikke finner det noe annet sted. To ganger jeg har giddet å følge dette opp i år, lurer på om det også skjedde på Fyralip saken, men det var så lavt beløp at jeg orka ikke.
Korrekt prosedyre er at man ikke skal betale MVA i utsenderland, at selger tar betalt for norsk mva, sender VOEC info digitalt til posten (forhåndsmelder sendingen?), og så skal posten på noen måte finne den igjen når den kommer til deres tollstasjon.

Håndbrekkskablene kom rett fra Japan, og hardtop standen kom med DHL, så over til posten når det kom til Norge. Sjekka med posten begge gangene og de påstår hardnakket at de ikke har fått den infoen de skal ha, og at avsender ikke har fulgt nye rutiner korrekt.

Aliexpress derimot har jeg ikke hatt noe tull med, så, får shoppe masse kinadrit da :lol: :roll:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7