TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • SamletrÃ¥d for motorrelaterte smÃ¥klipp fra f.eks YouTube

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466490  av ArildM
 
SÃ¥ den der. SÃ¥ ut som en genial bruksbil.
Kommer garantert ikke til europa pga euro avslippskrav og ikke god nok ncap score.
Samt mangel på stor touch skjerm da :lol: :D
 #466496  av ArildM
 

Har alltid montert den i kalipter først og så trukket den med fingrene over stemplet, skal prøve dette trikset neste gang.
Så noen som monterte det på stemplet først og så stappa det inn i kalipteret etterpå, så det er vel flere måter å gjøre det på. En jeg så tvinga det inn med tvinge, så jeg stoler ikke heeelt på alle youtube triks :lol:
 #466714  av ArildM
 
Both have a history with stolen cars.
:roll:
Steike den tålte juling Hundaien da :shock:


Viste at Rowan Atkinson var glad i bil, men denne var bra.
Litt morsomt/tragisk å se at folk var like distraherte den gang som i dag :lol: :roll:
 #466717  av ArildM
 

Ingen storfan av VW, men damn, respekt til livsverket til denne karen :shock:
Og kudos til Hagerty som alltid lager utrolig bra videoer med Jason i spissen :wink:
 #466723  av ArildM
 


Og jeg som har tenkt at den nye Supraen er heelt ok mtp kvalitet og løsninger.
T10 - T15 - T20 - T30 ? Hex. +++ Masse idiotiske løsninger bare for dørtrekket.
Bare fordi at BMW har flyttet en enkel bryter i døra over til en elektronisk sensor inne i dørlåsen.
Bare dørhåndtaket hadde to koblinger med sikkert 4-8 kabler i hver kobling :lol:
Djeeez :roll:
Og BMW vil ikke ta i den siden det er en "Toyota" og Toyota har null peiling siden det er en BMW med masse spesialverktøy kun for BMW.
Shitshow :lol: :roll:
 #466750  av ArildM
 
Falt litt ned i et kaninhull ang olje og oljefilter...:

Så, denne videoen kritiserer originale Toyota filter fordi de har dårlig filtreringsevne. Samtidig har de overlegent best oljeflyt, og kunne brukes lengst før de "gikk tett". Så jeg tenker, er det nødvendigvis bra med et filter som har utrolig god filtreringsevne, men som flyter mindre olje og går raskere tett? Neeh, tviler... Går filteret tett går det vel rett på buypass, og ender opp ufiltrert inn i motoren.

Noe som også bekreftes sånn delvis av Toyota guruen her også:

Også med en grei forklaring av nyere innsatsfilter, vs gamle metall alt i ett filter.

Bør man fylle oljefilteret før man setter det inn?

Tja, du sparer motoren for et par sekunder med lavt oljetrykk, så, det skader i alle fall ikke?

Ellers, tilsetninger i olje er bull (ingen overraskelser der). De beste kan vel gi et 5% forbedring i drivstoff-forbruk, men viste vesentlig høyere mengder kobber og metaller fra veivlager etc :lol: Så det er kanskje ikke så morsomt å spare litt drivstoff, når man får rådebank etter ei stund :D

Mens dyserens faktisk kan ha en beviselig effekt. Tipper dette særlig gjelder dieselmotorer.

Og en video på Toyota sin nye 0W-8 motorolje:

Som i tester viser at den har like god smøreevne som andre oljer. Tynnere oljer er ikke nødvendigvis verre oljer. Bruk hva enn Toyota anbefaler. Mye Zink kan også gjøre oljen mer mot en syre på surhetsskalaen, så mer er ikke alltid bedre.

Anyways, jeg fortsetter med Castrol Olje, og OEM filter.
Så tipper jeg det går greit i mange år til. Eneste jeg kanskje kommer til å gjøre er å ha en dash olje i filteret før jeg setter det inn.
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50