TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prøv den nye serveren!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#4441  av henningl

Goose skrev:Hvordan er det med Klubber egentlig, må man ikke registrere seg i en eller annen forbund?

Er ikke en klub en organisasjon slik at du må skaffe deg org. nr?

Hva gjør de andre klubene? Gjør dem det samme som hennings 200sx eller gjør dem masse annet? (tenke på VW Audi kluben og dems aktivitetter)

Det hadde kanskje ikke vært så dumt å organisert seg litt bare med tanke på rabatt avtaler. el? :D
Hadde ikke gjort meg noe å fått rabatt på org. toyota deler? :lol:
Vi er bare en gutteklubb for å kalle det det... planlegger man større inntekter bør man registrere seg som organisasjon. Dette krever da at klubben har et styre, noe vi ikke har klart å sette sammen enda..

VW Audi klubben er jo skiitsvære.. hva dem driver med er egentlig ikke relevant for tipper dem har 10-20 aktive personer som driver klubben, og shop.. budsjett på gjerne flere hundre tusen.. hvem vet? Til sammenligning har vi i 200sx-klubben aldri hatt mer enn 6000 spenn å rutte med ;)

#4452  av CelicaTurbo

ok, aksesstiden er nå bra da..

men, flere problemer nå, ser ut til at kombinasjonen php 4.x + apache 2.x er på et "eksperimentellt" stadie så modifikasjonen som tillater vedlegg i postene fungerer rimelig dårlig. Jeg tror dette er årsaken da, men, hvorfor leveres da apache 2.x med nyeste Redhat da når det er ikke er anbefalt for produksjonsservere? :?

så, uten å vite om det fikser det problemet har jeg to alternativer: nedgradere apache til tidligere versjon eller prøve nyeste versjon av php modulen :?

"to be continiued...." :)

#4471  av MR2turbo

Synes det virket veldig bra! Flott at det blir raskere ;) De mere tekniske diskusjonene får dere som har greie på det ta ;)

#4499  av CelicaTurbo

vel jeg tar det tekniske for de som er interessert så kan resten av folket bare ignorere det siden det egentlig ikke er interessant.. men jeg synes det er greit å fortelle at det er litt fremgang, eller hvorfor det ikke er fremgang :)

#4500  av jumbo

Noen tanke for når den nye serveren er klar til å offisielt overta?

#4501  av CelicaTurbo

jeg kommer til å la den overta så snart jeg føler at den kan gjøre jobben og før sidene ellers er klare for der har jeg gjort lite.. men jeg tørr ikke love noe så lenge jeg har problemer med å få den modifikasjonen til å fungere med forumet.. jeg skal prøve en nyere versjon av php selv om den fremdeles ikke er anbefalt med apache 2, men om det ikke går formaterer jeg hele greien for å få en trygg installasjon av apache 1.3.x istedenfor å prøve å nedgradere eksisterende installasjon.. :)

#4506  av jumbo

Jeg har en Apache 1.3.9 kjørende på en PII 450 MHz, med Redhat 7.3

Dersom du bare skal teste et oppsett på 1.3.x apache, er dette kanskje enklere enn å reinstallere alt hos deg selv? Jeg aner selvsagt ikke om en PII er godt nok til å dra rundt PhPBB, men med få brukere (som det typisk vil være når du bare skal teste) burde vel det gå greit...

Vel, tilbudet er der hvertfall, du får si fra om du vil benytte det... :wink:

#4510  av Thomas

En PII burde være sprek til å dra rundt det meste. Selv kjører jeg slackware 8.1 på en pentium 233mmx :wink: med 128 ram. Hoster web, ftp, litt irc klienter og kjører samtidig den som dhcp server her i hjemmet. Jeg hostet faktisk en spill server på den, det gikk smertefritt en god stund. Eneste jeg kunne tenkt meg mer av er ram. Ville tro den sliter litt om det er mye som skjer på en gang, men å oppdatere html burde gå rimelig greit.

Uten at jeg kan si hvordan den egentlig reagerer på phpBB. Blir nesten nødt til å prøve nå.

Hei foresten 8)

#4511  av jumbo

Hei tilbake, og velkommen til forumet!

Er enig i at en PII burde trekke rundt det meste, hvertfall med få brukere. Enkelte tjenester krever jo en del når det blir litt pågang, men jeg har ingen direkte erfaring med PhP, så jeg vet ikke hvordan dette arter seg... Uansett er det jo kun et tema dersom Mr Webmaster finner det aktuelt. :D Det er jo imidlertid greit å bidra med det en kan, så ikke Kristian må gjøre _alt_ selv... :)

#4519  av CelicaTurbo

En PII 450 hadde kjørt dette forumet ganske greit den.. stemmer at det kreves ganske lite for ftp og ren webserver men php-scripting (eller annen scripting som cgi-bin) krever en god del mer.. denne serveren er en P-150Mhz klokket til 200Mhz, mens nye serveren er en dual 366Mhz maskin.. ikke verdens kjappeste men den gjør nå jobben bra den da. Om den begynner å bli treg og lasten stor kan jeg klokken den opp en god del, med windows har jeg kjørt den maskinen på 550Mhz stabilt i mange dager med 100% cpu last så den skal klare det også fint men jeg satser foreløpig på det tryggeste og det stilleste (siden det trengs litt mer kjøling for å kjøre 550Mhz bra :) og det bråker med kjøling)

Men til saken.. jeg trenger ikke å prøve apache på noen annen maskin enda.. strengt talt kan jeg bruke den serveren jeg allerede har som kjører 1.3.2 mener jeg. I går fjernet jeg all installasjon av php og apache på nye maskinen og prøvde å kompilere nyeste apache først, men som vanlig når jeg prøver på slikt går det ræv og når jeg fikk feilmeldingen "could not configure mod_so" før jeg bygget distribusjonen så gav jeg rett og slett opp istedenfor å gidde å knote mer med det :) Neste steg er rett og slett å installere ferdige bin pakker (rpm) med apache 1.3.2 tenker jeg, men som sakt prøver jeg først på nåværende server men i en annen katalog mot annen database.. skal ikke ha noen effekt på eksisterende forum det.. :)

#4521  av jumbo

Ah, selvsagt. Glemte jo helt at du faktisk HAR en eldre apache kjørende på denne serveren! :)

#4537  av CelicaTurbo

jeg tenkte ikke på det selv umiddelbart heller :)