Drafter skrev:
Jada, men vankel er jo HELT uaktuelt, med mindre det følger med en del delemotorer
Det er dyyyrt og det holder jo faen ikke..
De nye rx8'ene bytter dem motor på 30,000 km........
Og hvis bilen har stått vinterlagra da, skal visstnok være et helvette å starte 
Njæ... De er like holdbare som stempelmotorer, dersom man kjører dem riktig.
At wankelfolka raser en motor i sesongen har lite med at motoren ikke er holdbar, det har heller med at de som har wankel ofte driver å klår på dem selv og skal ha 3000000hk ut fra dem, og skal mappe dem hos noen som ikke kan wankel. og da går det i dass. Bytte apexer og overhaling er ikek noe voldsomt mye værre enn å skifte registerreim på en stempelmotor.
Du må abre finne et verksted som kan med motorene, og det er oftest det største problemet.
Kjøper du en stock RX7, RX8 eller en gammel veteran, tar en skikkelig overhaling ved kjøp så har du problemfritt bilhold i like stor grad som med andre biler.