TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 91 Celica gt4.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #375489  av dajusnes

Hei! akkurat henta meg en st185 gt4.
Har abc superchip og sinterclutch,
men vil ha mere gamp, what to do?
 #375494  av predator

abc superchip? er det da?
BC og større IC er vel første steg.
 #375507  av dajusnes

Det som sto på chippen, øke vist 25hk å heve fuelcut grensa.
Men Korsen merka skal man gå før?
 #375508  av sleeper

Den chippen øker ikek effekten, justerer kun opp fuel cut..
 #375514  av predator

Hvilket merke du kjøpr BC i går forsåvidt for det samme, da de fleste funker ok.
Men det du bør tenke på er at det er forskjellige str på styreenheten (elektronisk BC) så du bør tenke ut en plass å ha den. Jeg persjonlig har min der klokka egentlig skal være, og synes det ble både fint og praktisk. Skal du ha den samma plass, bør du gå for HKS EVC-S da de passer rett inni (Hvis klokka er lik på mr2 og Celica?) På den kan du ha 2 programmer. Jeg har ett prog lik orginal 0,6 og ett på 0,9bar..
ICene på celica er jeg usikker på, om man får kjøpt FMIC som passer rett på? eller om man må går for en universal, og mekke røra sjøl?
 #375519  av celica_st185

Før du begynner å handle er det en fordel å vite sånn ca hvor mye hester du tenker å hente ut... Du kan jo begynne med en boostcontroll som du kan bruke uansett hvor mye du skulle komme til å trimme senere, så den er jo grei. En annen ting du bør\må ha som er ganske rimelig, er ny downpipe evnt. komplett eksos. Med eksos, fuelcutgrensa borte og turbotrykk på 1.1 bar merker du god forskjell fra orginal :) Så etterhvert som du blir lei å vil ha mer :lol: så kan du fortsette med ny ic, større turbo, bedre toppakning, større dyser, større fuelrail\pumpe osv osv
 #375540  av sleeper

Er vel bare og følge stardart modellen,
Ny 3" eksos, nye tenningskomponenter med 1 grad kaldere plugger, juster opp trykket til 1.1kg ( husk NØYAKTIG måler), blokere den ene av slangene på WG så du har fullt trykk på 1-2 gir og ikek bare de tyngre gira, filter,

Så får du prøve og se om du er forøyd da, Er du ikek det så får du spørre videre.
 #375559  av dajusnes

sleeper skrev:Er vel bare og følge stardart modellen,
Ny 3" eksos, nye tenningskomponenter med 1 grad kaldere plugger, juster opp trykket til 1.1kg ( husk NØYAKTIG måler), blokere den ene av slangene på WG så du har fullt trykk på 1-2 gir og ikek bare de tyngre gira, filter,

Så får du prøve og se om du er forøyd da, Er du ikek det så får du spørre videre.
Det som blir starten ja, men hvor få tak i? noen som har link anbefalinger på produkter?
 #375567  av predator

Kollevold rally har vel det regner jeg med :)
 #375576  av Andrepedersen

dajusnes skrev:

Det som blir starten ja, men hvor få tak i? noen som har link anbefalinger på produkter?

Gå for mongoose 2.5" rustfritt. Er veldig god kvalitet, og lager en helt super illsint lyd. Installerte nettop det + 3"dp, merka STOR forskjell, og jeg har ikke stillt ladetrykk enda. Det som er med org, eksosen er at lydpottene er veldig strupa for eksostrømm, er ikke anlegget som er lite..
Noen andre grunner til å gå for dette, er at det er forholdsvis bra plass til det, mens med 3" vill ta borti girkassa, travers og bak.

www.fensport.co.uk har masse gromdeler.
 #375592  av sleeper

Tja, fensport leverer alle delene du trenger,

Hvis du handler på ebay, så funker motoria sitt 3" anlegg veldig bra.. koster ikek stort heller.
Kaldere plugger kjøper du de fleste steder ( ngk bkr7e)
Resten av tenningsdelene kjøper du på toyota.
Bc har de på fensport, skal du ha elektronisk så vet jeg ikek helt hva jeg skal anbefalle, mens mekanisk så kjøper du turbo xs sin.. den funker knall bra.
Filter funker KN fint
 #375619  av Haugrud

3" eksos tar ikke borti girkasse eller travers foran, kan ta litt borti bak, men det er bare å lage et ekstra feste bak så er ikke det noe stort problem!
 #375621  av Andrepedersen

vist du stiller opp trykket til 1,1bar, vill motoren tåle det? Og, hvorfor en grad kaldere plugger?