TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppskrift pÃ¥ fruktkake :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #36232  av cameleon

Fant denne på nettet og syntes den egentlig var litt moro :mrgreen:
-
-
-

Oppskrift på fruktkake

Ingredienser

1 dl sukker
4 egg
2 dl tørket frukt
1 ts salt
1 dl farin
4 ms (måleskjeer) sitronsaft
Nøtter
2 l whiskey

Slik gjør du

Ta frem en mellomstor bolle.

Smak på whiskeyen for å forsikre deg om at denne er god. Hell den gjerne i et desilitermål og drikk.

Repeteres.

Sett på den elektiske vispen.

Sjekk igjen whiskeyen, om denne holder kvalitet.

Bland 1 dl smør i bollen, legg til 1 måleskje sukker og visp dette sammen.

Sjekk om whiskeyen står seg ved å tømme i deg enda et desilitermål.

Schteng av den elektrischiske vispen.

Knekk to høner og schleng disse i bollen, sammen med all den tørkede fjukten.

Schett på den elektrischiske vispen igjen.

Hvis den tørkede fjukten setter seg fast i bollen, grav den ut med nevene.

Smak deretter på whiskeyen for å være sikker på at den fremdeles ikke har blitt schemt.

Etterpå schal du sile 2 ss schalt, eller noe schånt. Det er forresten ikke schå nøye.

Schekk whiskeyen.

Sil sitronsaften, legg til en matsche og så sukker, eller hva svarte du måtte ha for hånden.

Schmør ovnen. Vri kakeformen på 220 grader, ikke glem å schtenge av den elektrischiske vispen.

Schleng bollen ut av vinduet, og ssschekk så whiskeyen igjen.

GÃ¥ og legg deg.

#36322  av sindrejl

hahahaha knall :D

#36356  av hmsilset

Høres deilig ut!Du har vel ikke oppskriften
på snøscootersandwitch også :?: :P

#36492  av bose

Oppskrift til hurtigmiddag
Dra til butikken og kjøp en Pizza Grandiosa
Sett ovnen på 225 grader.
Ta pizzan ut av pappen og ta av plasten rundt
Sett pizzan på rist i ovnen når ned er varm (225 grader) og la den stå i ca 15min
FERDIG :D :D :D :D

#36517  av kennethx

Alternativt, sett inn pizzaen med en gang du slår på ovnen og ta den ut etter 16 minutter, funker fint det.... er ikke 15 min litt mye på grandis om ovnen er forvarmet? :shock:

#36534  av chris

nå har vi gått fra gøyal fruktkake-laging, til seriøs grandiosasteking.. :shock: :roll: 8)

#36536  av yeah580

grandisen min dør hvis jeg steker den over 14 min på forvarmet ovn.... :D

#36541  av kennethx

uff, ja, jeg har mange grandiser på samvittigheten. Om den står i 20 min så må du sjære av de ytterste 2cm'erene for å i det hele tatt klare å spise den :shock:

#36544  av yeah580

timen på sofaen gjør ikke saken bedre. mindre artig å våkne til dårlig sikt i leiligheta... 8) :oops:

#36609  av sindrejl

yeah580 skrev:timen på sofaen gjør ikke saken bedre. mindre artig å våkne til dårlig sikt i leiligheta... 8) :oops:
*kremt* ja.. det er smått kjedelig :P

Har en del grandiosaer på samvittigheten jeg også.. var heller mørkt inne på kjøkkenet noen ganger ;)

Men jeg bruker å kjøre 15min på forvarmet ovn.. blir sinnsykt god da, akkurat passe sprø :)

#36611  av bose

Like i said. Ikke kødd med Norges beste Grandiosa-steker her :D

#36624  av MR2turbo

sindrejl skrev:Men jeg bruker å kjøre 15min på forvarmet ovn.. blir sinnsykt god da, akkurat passe sprø :)
Ã… kalle Grandisen for sinnsykt god var vel en bitteliten overdrivelse, vel? :lol:

#36633  av FalcoN

MR2turbo skrev:
sindrejl skrev:Men jeg bruker å kjøre 15min på forvarmet ovn.. blir sinnsykt god da, akkurat passe sprø :)
Ã… kalle Grandisen for sinnsykt god var vel en bitteliten overdrivelse, vel? :lol:

Maybe a little bit overdrivelse jah :wink: *ler*