TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt MR2!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#2741  av CelicaTurbo

kjører ekstremt sjeldent hissig med passasjer rett og slett pga at man kan aldri være sikker på hvor sikker passasjeren føler seg, og, det absolutt værste for noen å oppleve må være å ta livet av sin passasjer og uforsiktighet var skylden. Det må være jævlig :?

men, så klart oppførselen på bilen endrer seg.. man kjenner jo ganske forskjell bare på akselerasjonen med eller uten passasjer så det er klart at også annen "ytelse" blir påvirket en del..

#3480  av tahustvedt

Må ha minst 10 minuter sideveis hver dag! :wink: Det er gøy å kjøre til jobben, men veldig slitsomt når man skal kjøre langt da bilen er såpass stiv at det ikke akkurat er komfortabelt (eller bra for bilen) å kjøre i kjettingspor i timevis.

Her om dagen:
Bilde
Ser dere bilen til høyre i bildet? Så mye snø falt det dagen før! Jeg har kostet snøen av min

MR2 ruler i snø! Men hvis det er for dypt så fylles luftinntaket forran radiatoren opp med snø og da må man stoppe og skuffe litt. :lol:

Kompisen min med BMW M535i har det enda morsommere på snøen, han kan ligge i nesten 90° i svingene men det er ikke mulig med MR2en. :? Litt enklere å sladde BMW men de tar seg ikke så godt fram, dessuten så går det fortere med MR2 og minde ræv ut!

Tor Arne

#3482  av chris

hva har det seg at lyktene står oppe, når du har parkert bilen, Tor Arne?

ble litt overrasket i starten jeg også, med våt asfalt, og etterhvert snø. men man blir vant med det. men jeg låner ikke bort bilen min på glatt føre, that's for sure :)
Synes bilen bare er kjempegøy på vinterføre. Men som det ble sagt her, så kan det være ganske slitsomt på landeveier med kjettingspor. Rister noe alldeles ()¤/"@£€@

Har sammenlignet en kompis sin 91' og min egen 92', og det er ganske stor forskjell på når de slipper, og bilens oppførsel generelt. Nå har jeg riktignok bredere dekk enn han, både sommer og vinter, som jo er en viktig faktor.

#3487  av tahustvedt

Jeg låner heller ikke bort bilen min nå. Ikke snakk om! :)

Grunnen til at jeg har lyktene oppe hele tiden er i tilfelle de fryser og jeg ikke får de opp, det er mørkt hele døgnet. Dessuten tør jeg ikke risikere å bulke kanten på panseret (eller ødelegge motoren) med å tvinge de ned, det kan være ganske mye is i bakkant av lyktene som ligger under panseret nåt de er oppe.

Tor Arne

#3495  av CelicaTurbo

jeg var alltid litt nervøs for dette men det gikk flott så lenge jeg passet på å rydde bort is og snø fra sprekken mellom lykt og panser før jeg hevet lyktene.. er bare å rote nøkkelen litt nedi sprekken (forsiktig så du ikke skraper lakken) så går det flott.. men det tryggeste er kanskje å la lykten stå oppe hele tiden:

skru bryteren til nest nederste trinn istedenfor helt av når du skrur av lysene. Da holder lyktene seg oppe mens lyset er av. Fungerer så klart ikke om du gjør denne modifikasjonen slik at lyktene går automatisk ned når kjørelys ikke er på :)

#3501  av kjetil

føler med deg pål! du er ikke den første for å si det sånn :roll:

har selv erfaring med hvor nervøs mr2`n kan være! kjørte fra krsand til stavanger,alene, vet ikke hvordan det er med andre, men når æ har lugget i køkjøring (ligger på gj.snitt minst 10km/t under fartsgrensa) og uten noen å snakke med i over en time, blir jeg både søvnig og irritabel! når derfor veien da endelig deler seg ut i 2 felt`s og det er straka veien opp bakken, forbi bestemødre,tanter og hva det skulle være, trenger du ikke be meg 2 ganger :wink: girte ned til 2 og ga det bilen hva go` for, litt oppi bakken kommer der en ganske slak venstresving, girer opp til tredje og hører bare tennene til bestemor klapre i det jeg fyker forbi. :twisted: begynner rolig og forsiktig på svingen (nevnte jeg at jeg hadde utslitte 235 bakdekk og det regnte :( halvveis gjennom svingen kjenner jeg rumpa på bilen gjør et lite hopp, fa... helv..... sat.... rekker jeg å tenke før æ står med snuten motsatt vei! unngjikk med et mirakel autovern og bestemors bil! kan si blodpumpa fikk gang på seg da ja!

det som er så skummelt med mr2`n er at om først rumpa kommer, er det et helsike å få retta den opp igjen. har kjørt en masse racing biler og go-kart i 10 år (norgesmester år2000, ikke for å skryte,men har litt erfaring når det gjelder kjøring) så er mr2`n kjempe å kjøre, helt fram til den slepper! min er en 90mod. (skal vel være den værste etter det jeg har forstått?) når æ kjøpte den hva den helt original, hva så høy at æ nesten kunne kjørt off-road med an :) har satt på eibach senkefjærer, og noen 17" 40 profils dekk, dette hjalp betraktelig på kjøreegenskapene :wink:

er viktig å kjøre etter forholdene! har selv satt på verdens styggeste stålfelger m/kapsler og 185 brede dekk, hehe, helt sant! bare for å ut å leke meg litt på noen store åpne områder noen ganger(hakke råd til å spinne opp go`dekka) oppdager fort hvordan bilen oppfører seg i sladd da 8)

lykke til med forsikringa pål!! og bare mas i vei på onkel politi

#3503  av chris

Jeg har aldri hatt noe problem med vippelyktene. Og jeg bor for tiden i Alvdal (!). Har nesten ikke vært en dag i vinter, med temperaturer varmere enn 20 minus (er ganske høyt oppe i Østerdalen). Lyktene har glidd fint opp og ned, uavhengig av snø og frost.

#3507  av tahustvedt

Nå bor jeg på Bardufoss. Vanligvis kjører jeg lyktene opp og ned men ikke når det er som verst. Jeg bruker kupevarmer og motorvarmer noen timer hver morgen før jeg kjører til jobb og da smelter og fryser det litt hver dag. :) Sånn en gang i måneden kjører jeg bilen inn i en hangar for å tine. :) Kjekt å kunne parkere innendørs når man jobber overtid.

Så vidt jeg vet var det først 93-modellen som fikk snillere bakstilling: http://www.mr2.com/TEXT/91_vs_93.html

Tor Arne

#3509  av chris

hmm.. dette stemmer ikke helt med det jeg har lest og hørt, og forsåvidt erfart, men mulig jeg roter, som vanlig :)
Parkere innendørs er et must ;)

#3529  av CelicaTurbo

Det er alle biler som er produsert fra desember 1990 som er av den nye revisjonen, men disse ble ikke solgt i USA før 1993 og derfor finner man mye informasjon på nettet som sier at det gjelder 1993 modellene. I Europa ble denne modellen solgt fra sen vår 1992 så ikke alle 1992-modeller har dette så klart.

Om du undersøker litt så finner du også at alle årsmodeller i USA er forskjøvet ett år i forhold til Europa og Japan: du finner f.eks. 90-modeller i USA for første modell var 91-modellen :)

#3530  av CelicaTurbo

forøvrig kan du finne din egen bils produksjonsdato om du taster bilens VIN kode inn i Toyotas EPC program (som du finner på internet om du søker etter det, om du ikke allerede har det :) ).

#3572  av CelicaTurbo

fant forresten en link i dag helt tilfeldig (æresord!) som beskriver de forskjellige generasjonene. En japansk side med forsøk på engelsk tekst men dere forstår det nok. Her står det også og 2. revisjon ble produsert fra desember 1991 samt en liste over endringer:

Addition of GT-S grade of 2,500,000 yen cheap for 300,000 yen from GT grade. GS-S has neither ABS nor AUDIO, etc.
The diameter of wheel is : from 14 inches to 15 inches
The size of the reception desk tire changes from 195/60R14 to 195/55R15.
The size of a rear tire changes from 205/60R14 to 225/50R15.
Enlargement of brake rotor.
Height has lowered by 5mm.
It is easy for the gear change to improve the transmission, and to have done. Still, it is said that entering of the gear is worse for the Type-II than SW since the Type-III.
Improvement of fault that bias of engine oil according to side G
Change in suspension.
The change in the camber corner of the roll of the body has decreased by having extended a rear lower arm only by 100mm. Moreover, the reception desk was given and the change which is that the setting had been done was given to a negative camber inclined to it. It was suppressed that rear effused rapidly by those changes. Still, there is still an impression of rapidity compared with SW since the Type-III.
The Type-II became a setting with hard each place since the Type-I and the Type-III if the driving feeling was concerned and it said. It is said that Bush becomes hard, too the stabilizer thickens, and the engine became annoying, too. The shock absorber and spring were to have returned it to a soft setting by the Type-III.

edit: glemte linken: http://www.ne.jp/asahi/daemon/h-satou/sw20-spec-e.html

#4237  av PÃ¥l

HEI ALLE SAMMEN! Lenge siden sist nå... Har vel vært å deppa litt, derfor har jeg ikke posta noe til nå.... Takk for kondolansene alle sammen. Godt å vite at folk føler med meg, og at jeg ikke er den eneste :)

Nå er ikke lappen langt unna, bare en mnd igjen! Forsikringa har jeg ikke hørt fra ENNÅ, men fikk vite at jeg får noe trekk i forsikringssummen. Får sannsynligvis brev i løpet av neste uke. EKSTREMT treige de på forsikringsselskapet er! Lurer på om de ikke helt vet hva de skal gjøre....

Så en dårlig nyhet, akkurat som om det ikke kunne vært værre! Jeg gikk en dag og tenkte å stikke innom for å se på bilen min en siste gang før nyttår (er vel litt sentimental, men det er jo MR2 det er snakk om!) Bilen stod på kun en lecablokk og en europall. De nydelige Alutec felgene mine var borte! de ble sannsynligvis stjålet mens bilen sto utafor Toyotas karosseriverksted. ble litt forbannet akkurat da, spesielt fordi at de som jobber på verkstedet, og selvfølgelig skal ha ansvar for bilen, ikke så ut til å bry seg noe særlig.

Men men... Det er bare uheldig for meg hvis jeg er nødt til å ta tilbake bilen, hvis ikke jeg får nok penger fra forsikringa. så jeg håper at jeg slipper å ta tilbake bilen. med siden det er verkstedet som har hatt ansvaret for bilen, burde jeg jo få erstatning. de felgene var verdt 20000...

Jeg kjøpte bilen på TG Bil i Drammen og gav 150 store for den. Men når jeg kjøper min neste tror jeg det blir privat. Billigere på den måten... Noen som kan tenke seg å selge en 92+ sort GTI?

Sier fra når jeg vet noe mer... C ya.

#4248  av jumbo

Pål, jeg har en sen 92 modell sort GTi, som sikkert er rimelig midt i blinken i forhold til det du er ute etter. Jeg SKAL ha meg turbo, på den ene eller andre måten. Nå har jeg MEST lyst til å bygge om (bytte motor og drivverk), men DERSOM jeg nå kommer over en komplett bil i nær fremtid, kommer jeg selvsagt til å skulle selge GTi'en... Skal ha deg i bakhodet...

#4282  av CelicaTurbo

kjipt med felgene da men jeg mener å huske å ha hørt at verkstedet ikke er ansvarlig om det er innbrudd/tyveri ifra biler som står utenfor verkstedet men at det går på bilens egen forsikring.. men jeg er ikke sikker på det da..

uansett er det vel greiest om bilen bare blir skrotet og du finner deg en ny en tenker jeg, og håpe på en grei sum fra forsikringsselskapet :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12