TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cameleoen sier farvel til veiene for denne gang......

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#33652  av MR2turbo

kennethx skrev:Kjipt å høre med bilen ;( Men bra at det gikk bra med deg da!

Det som er med å kjøre "rolig" er at man blir mer uinteresert og uoppmerksom, i allefall blir jeg det. Om jeg kjører litt mer "aktivt" er jeg mye mer ops på bilens bevegelser, trafikk bildet osv...

Så derfor kjører jeg svært sjelden "rolig" :)
Samme her.. kan bli skikkelig uoppmerksom om jeg bara "loffer" avgårde.. men derimot når jeg gasser litt er jeg alltid meget godt konsentrert.. :)

#33672  av jumbo

Skikkelig kjipe greier... som andre har sagt: Bare å hoppe i det fortest mulig...

#33724  av sindrejl

MR2turbo skrev:
kennethx skrev:Kjipt å høre med bilen ;( Men bra at det gikk bra med deg da!

Det som er med å kjøre "rolig" er at man blir mer uinteresert og uoppmerksom, i allefall blir jeg det. Om jeg kjører litt mer "aktivt" er jeg mye mer ops på bilens bevegelser, trafikk bildet osv...

Så derfor kjører jeg svært sjelden "rolig" :)
Samme her.. kan bli skikkelig uoppmerksom om jeg bara "loffer" avgårde.. men derimot når jeg gasser litt er jeg alltid meget godt konsentrert.. :)
jepp! derfor jeg aldri følger fartsgrensa.. for at jeg ikke skal krasje.. :twisted: :twisted:

#33726  av chris

cameleon skrev:Takk for all omtaken fra dere :wink: Dere er oe utenom det vanlige. :wink:

Joda det går bra med meg. Hadde en temmelig stiv nakke i går etter smellen, men dro til legen like etterpå og fikk det undersøkt. .
MÃ¥tte mases til legevakta ja..

Skikkelig trist dette, kim, men som vi har prata om, så ordner det seg :)

#33728  av chris

Jeg tok tre bilder, men det var veldig trangt der bilen stod, og møkkavær. ellers skulle jeg tatt flere.
Vedlegg
Dscn0874.jpg
Dscn0874.jpg (95.53 kiB) Vist 452 ganger
Dscn0873.jpg
Dscn0873.jpg (102.12 kiB) Vist 452 ganger
Dscn0872.jpg
Dscn0872.jpg (107.68 kiB) Vist 452 ganger

#33783  av CelicaTurbo

så ikke bra ut det der nei :(

#33811  av cameleon

Nå har jeg snakket med takstmannen. Her er det faen meg mye fram og tilbake. Fårst så sa han at bilen ble kodemert. Så ringer han tilbake og sier at det er muligheter for å fkse den. SÅ ringer han tilbake igjen og forteller at ramma er skjev. Etterpå ringer han tilbake IGJEN og forteller at den ikke var skjev allikevel. Etter en lengere stund så rnger han faen meg nok en gang og forteller meg at jeg skal få vite svaret ENTEN, MANDAG; TIRSDAG; ONSDAG ELLER TORSDAG. Skjønner ikke hva som foregår jeg. Nå er jo dette skjedd med bilen. Nok en skramme foran på fronten, hele bakenden er trykt inn i bagasjerommet, spoileren er smadra, eksosanlegget er skjevt, motoren bråket helt for jævlig. Takstmannen er jo klart ute etter å få gjort ting billgst mulg. Men jeg er serøst spent på om HVIS det er mulig å fikse den, hva noe slk vil koste. :shock:

#33814  av chris

cameleon skrev:Nå har jeg snakket med takstmannen. Her er det faen meg mye fram og tilbake. Fårst så sa han at bilen ble kodemert. Så ringer han tilbake og sier at det er muligheter for å fkse den. SÅ ringer han tilbake igjen og forteller at ramma er skjev. Etterpå ringer han tilbake IGJEN og forteller at den ikke var skjev allikevel. Etter en lengere stund så rnger han faen meg nok en gang og forteller meg at jeg skal få vite svaret ENTEN, MANDAG; TIRSDAG; ONSDAG ELLER TORSDAG. Skjønner ikke hva som foregår jeg. Nå er jo dette skjedd med bilen. Nok en skramme foran på fronten, hele bakenden er trykt inn i bagasjerommet, spoileren er smadra, eksosanlegget er skjevt, motoren bråket helt for jævlig. Takstmannen er jo klart ute etter å få gjort ting billgst mulg. Men jeg er serøst spent på om HVIS det er mulig å fikse den, hva noe slk vil koste. :shock:
Heldigvis slipper du å betale noe da. utenom egenandelen såklart. Men typisk det der, at de skal holde på sånn frem og tilbake. Rart de ikke tar Toyota på ordet liksom? Såvidt jeg forstod sa Toyota at det ikke var fiksbart ?

#33833  av chris

The Doctor skrev: Men som nesten alle har sagt så tror jeg det lønner seg å komme seg ut på veien igjen..
Enten har jeg hjulpet han, eller så har jeg skremt han så det holder. Uansett fikk han en kjøretur samme kveld, som jeg ikke tror han glemmer så fort. Jeg skulle kjøre Cameleon til ferja, og det ble litt trangt med tid. Gikk "småfort" utover :twisted:

#33837  av @lpher

chris skrev: Enten har jeg hjulpet han, eller så har jeg skremt han så det holder. Uansett fikk han en kjøretur samme kveld, som jeg ikke tror han glemmer så fort. Jeg skulle kjøre Cameleon til ferja, og det ble litt trangt med tid. Gikk "småfort" utover :twisted:

LMAO! Er det sånn terapi du bedriver ja?!! ;-)

@lpher

#33838  av chris

@lpher skrev:
chris skrev: Enten har jeg hjulpet han, eller så har jeg skremt han så det holder. Uansett fikk han en kjøretur samme kveld, som jeg ikke tror han glemmer så fort. Jeg skulle kjøre Cameleon til ferja, og det ble litt trangt med tid. Gikk "småfort" utover :twisted:

LMAO! Er det sånn terapi du bedriver ja?!! ;-)

@lpher
Yep ;)
En sånn sjokktur etterpå hjelper det, skal du se :D

Brukte vel ganske nøyaktig 13 minutter fra Pirterminalen, gjennom byen, gjennom Ila, og ut til Flakk. Halvveis vått, halvveis isete føre. Blåste forbi betalingsbua på Flakk i 140, og når vi stoppa, holdt de på å kjøre ombord de 3-4 siste bilene :D

-edit-
og dette var faktisk ikke off topic :D (da det var snakk om terapien til Cameleon, etter hans triste sammenstøt)

#33855  av cameleon

Hehehehe. MÃ¥ nok si at chris curerte det der ganske fort ja :D
Chrs er jo støttekontakten min for tiden han vettu :twisted:

Hos toyota har de sagt at de tviler. men jeg får vente å se :?

#33957  av ST205

Huff! Ikke helt bra det der....

Kondolere er vel alt jeg kan gjøre nå :)

HÃ¥per det ordner seg fort da.