TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Et par spm. ang en CS

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #327856  av sleeper
 
Jeg pleier fatisk ikke ta av bærebrua heller.. bare skru av nedre bærekule og de to boltene til demperen så har du nok plass til og dra ut akslene fra kassa..
 #327923  av Bauf2k
 
Satt å så på deler som skal bestilles, men ble litt usikker når jeg kom til ARP studs. det var studs til rod,main og head. men main og head.. er ikke det det samme?
link: https://935motorsports.com/catalog/prod ... cts_id=924 og https://935motorsports.com/catalog/prod ... cts_id=714
btw, hvor stor er Compression Ratio på en Celica CS? ble litt usikker, noen plasser står det 8,8:1,mens andre plasser jeg har sett står det 8:5
Sist redigert av Bauf2k den 29 mai 2009 18:05, redigert 1 gang totalt.
 #327927  av 2fast4u
 
Bauf2k skrev:Satt å så på deler som skal bestilles, men ble litt usikker når jeg kom til ARP studs. det var studs til rod,main og head. men main og head.. er ikke det det samme?
link: https://935motorsports.com/catalog/prod ... cts_id=924 og https://935motorsports.com/catalog/prod ... cts_id=714
Head - topp, toppbolter
Main - hovedlager, bolter til lageroverfall som holder veiv fast til blokk
Rod - råde, bolter til lageroverfall råder

Dvs du trenger alle 3 settene.

:wink:
 #327934  av Bauf2k
 
2fast4u skrev:
Bauf2k skrev:Satt å så på deler som skal bestilles, men ble litt usikker når jeg kom til ARP studs. det var studs til rod,main og head. men main og head.. er ikke det det samme?
link: https://935motorsports.com/catalog/prod ... cts_id=924 og https://935motorsports.com/catalog/prod ... cts_id=714
Head - topp, toppbolter
Main - hovedlager, bolter til lageroverfall som holder veiv fast til blokk
Rod - råde, bolter til lageroverfall råder

Dvs du trenger alle 3 settene.

:wink:
aah, takker :D
 #327938  av Bauf2k
 
ja,forresten.. tror jeg fant ut kompresjon, er vel 8:1. men kan jeg for.eks bruke stempler som har 9:1? eller må jeg borre opp blokka da eller..
 #327939  av Haugrud
 
Nei, ikke om du har samme dim på stempler, er vel høyden på stempelet og toppakningen som avgjør komp-forholdet..
 #327951  av Haugrud
 
Vet ikke om jeg ville kjøpt stempel og råder på ebay..men du burde vite sylinderborringa di før du bestiller noe som helst..av toppakning vil jeg anbefale deg HKS sin stålpakning :)
 #327952  av Bauf2k
 
jepp, skal vente til jeg har fått ut stemplene. regner med den er original om ikke den har blitt borra opp før. og da skal den vel være 86mm. men spørs jo om sylinderveggene er skadet,så jeg må borre :P
men tenkte bare å finne deler på forhånd,så jeg vet hva jeg skal se etter når den tid kommer. ang å bestille fra ebay, det er jo sant.. litt skummelt er det jo,men virket genuin på den siden.
ja,blir nok hks pakning tror jeg :)
 #327984  av Haugrud
 
Ja, er ikke dumt å finne hva du skal ha..kan fort være noe jallagreier du får selv om bildet sier noe annet :P er vel en her på forumet som bremsa 600 og noe hester, men etter noen bremsinger så smelta stemplene var det vel tror jeg, og han fant vel ut at det var fordi det var en dårlig versjon av stemplene..litt kjedelig det etter så mye jobb og penger.
 #328000  av Bauf2k
 
ja,det er sant. kjipt når sånt skjer. tror faktisk jeg tar å kjøper ifra www.935motorsports.com istede.
prisen vil havne på rundt det samme som på ebay. men da får jeg JE stempler istede for Wiseco, men har hørt mye bra om JE stempler og da :)
 #328026  av celica_st185
 
935motorsport har jeg dårlig erfaring med, men er noen år siden nå da, så mulig di har blitt bedre....

http://www.greenline.jp http://www.fensport.co.uk http://importperformanceparts.net er firma jeg har god erfaring med :D
 #328034  av Bauf2k
 
åh? sein levering eller bare dårlig service? mulig jeg kjøper fra IPP da :) var jo fine priser der og.