TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gammel teknologi vs ny teknologi

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #31913  av jan-erik

Top Gear hadde en liten konkurranse om nye biler er raskere en gamle. MR2 MK1 vs MK3, samt en del andre modeller.

HÃ¥per alle dere med MK1 tilgir meg at jeg poster denne :-)

http://www.nissanzx.pwp.blueyonder.co.u ... ldvNew.wmv

#31916  av chris

Hihi. Gikk rett i Top Gear samlinga mi den der.

#31920  av memo

greit at mk3 går bedre enn mk1, meeen... *forbereder seg på juling*...

jeg mener at mk3 er så ufattelig stygg i forhold til mk1 og mk2...
designerne måtte ha vært fulle når de tegna den bilen ass..

*løpe*

#31931  av CelicaGT

Synest det er 3 forskjellige biler.Fra 3 "epoker" Alle fine på sin måte. Synest mk3 var GROM å kjøre. Har enda ikkje fått testa mk2 :cry:
mk1 testa eg rett etter eg fikk lappen og vart sugen på en med ein gang :-)

#31933  av jan-erik

memo skrev:greit at mk3 går bedre enn mk1, meeen... *forbereder seg på juling*...

jeg mener at mk3 er så ufattelig stygg i forhold til mk1 og mk2...
designerne måtte ha vært fulle når de tegna den bilen ass..

*løpe*
hehe, Notere i tidsplanlegger:
1. Banekjøring på Artic Circle Raceway til høsten
2. Pryle Memo når jeg først er i nærheten av der han bor :twisted:

MK3 var den siste jeg prøvekjørte når jeg var ute og testet roadstere til rundt 200000 når jeg skulle kjøpe bil, av den enkle grunn at jeg ikke kan fordra frontlyktene på den. Har etterhvert blitt vant til utseendet, og syns det er helt greit. Dog kan mye gjøres med litt styling, og derfor har jeg da også bestilt det.

Men som nevnt over her så er MK1, MK2 og MK3 helt forskjellige biler. Tror nok MK1 og MK3 har mest til felles, ikke så rart da MK2 er en større bil som også veier litt mer. Tror nok at i høyere hastigheter så er MK2 best pga størrelse og aerodynamikk.

Liker uansett alle MR2-ene jeg :-)

#31940  av Erlend

Rumpa til mk3 er forresten en av de mest sportslige og aggressive bakpartene du kan finne på hvilken som helst bil idag.. SÅ lav! Når du kjører bak en mk3 ser det ut som du har en touringbil eller en stor gokart foran deg :twisted: Gotta like that :) Sexy er ikke alt..."purposeful" (som det heter på engelsk) er også veeeeeldig nice :D

#31948  av Morten

Erlend skrev:Når du kjører bak en mk3 ser det ut som du har en touringbil eller en stor gokart foran deg :twisted:
Bytt ut lyktene med vanlige frontlykter så ser det ut som fronten på en bil! :mrgreen: :wink:
Vedlegg
a.JPG
a.JPG (52.1 kiB) Vist 1250 ganger

#31965  av Ronny

Jan-Erik - Du kan jo prøve å "pryle" min gode gamle 86mod MK1.......

#31986  av Goose

Kan ikke samenlignes en Mk1 med Mk2 med Mk3. Blir bare som å sammenligne celicaer det...
Nytter ikke.
Alle bilene har sin særpreg...

#31993  av @lpher

Er nok tre forskjellige biler ja....men spør du meg så var (og er) hver og en av dem helt spesielle i forhold til hva man var/er vant til fra mange andre bilprodusenter...

En enkel måte å måle det på vil være å sammenligne disse med hvilke alternativ som fantes på den tiden de ble solgt som nye... :-)

Mk1:
Kan vel oppfattes som noe kantete i linjene i forhold til dagens standard...MEN...prøv å sammenligne andre biler i denne prisklassen i dag...i forholdet hvor mye morro du får for pengene? USLÅELIG! :-)
Alternativer? Fiat X19....et alternativ? ...om du LIKER rust så! LOL :-)

Mk2:
Penere mere up-to-date design...mini-ferrari-look...men ikke så go-cart aktig som mk1 & mk3...på godt og på vondt :-)
Alternativer? Pontiac Fiero? Think not!

Mk3:
Veldig up-to-date design..."a japanese remix off a porsche boxter"...burdte også ha kommet i T-Sport utgave :-)
Alternativer? MG?

@lpher

#32003  av sindrejl

er litt morro det der, at toyota lager helt forskjellig design på bilene..

er så kjedelig det der med bmw og merche (spes merche), har en liiiiten forandring på fronten mellom modellene ellers er dem alle kliss like

#32009  av Erlend

Bytt ut lyktene med vanlige frontlykter så ser det ut som fronten på en bil!
Spørs hvor høyt du sitter ;) I MR2en din ser jo mk3en ut som en HiLux i forhold :mrgreen:

#32014  av Dalan

Morten skrev:
Erlend skrev:Når du kjører bak en mk3 ser det ut som du har en touringbil eller en stor gokart foran deg :twisted:
Bytt ut lyktene med vanlige frontlykter så ser det ut som fronten på en bil! :mrgreen: :wink:
Bilde
Ã¥hh.. sommer.. 8)
også kjører han/hun med taket på ? Bilde

#32016  av @lpher

Dalan skrev:Ã¥hh.. sommer.. 8)
også kjører han/hun med taket på ?
Blasphemy!!! :D

@lpher

#32018  av Erlend

Ser ut som det er hardtop... kanskje det regnet da han/hun kjørte hjemmefra om morgenen, og nå er personen på vei hjem for å ta av hardtopen? :D