TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica vil ikke starte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #309375  av ThorT18

Hei!

Celican min vil ikke starte. Det er en 1993 2.0l gti. Når jeg vrir om nøkkelen får jeg bare slike "klikk-lyder" og null respons.
Den har vært slik før og, at den har "klikket" litt før jeg har kunne fått startet, men nå vil den ikke starte uansett hvor
mange "klikker" jeg gjennomfører :(

Noen som har hatt samme problem eller som vet hva som er galt? Startmotor?
 #309406  av Haugrud

Dårlig kontakt på starter, dårlig batteri eller defekt starter :)
 #309410  av ThorT18

Batteriet skiftet jeg for et halvt år siden. Rullet bilen i gang i stad og tok meg en lang kjøretur. Når jeg hadde parkert hjemme ville den ikke starte igjen :x
 #309411  av AnaXyd

Høres ut som den ikke får særlig med strøm nei. Prøv å beskriv klikkelyden?
 #309412  av ThorT18

Vanskelig å forklare "klikk-lyden", men den kommer vel fra starteren. Hvor finner jeg startmotoren og hvordan kan jeg sjekke enkle feil som dårlig kontakt etc. ?
 #309447  av Haugrud

starteren sitter på øvre del av girkassen, opp mot panseret liksom der gearkasse og motor er skrudd sammen..ser fort om du har dårlig kontakt, om det har eiret, dårlig kabelsko, dårlig ledning osv..
 #309452  av ThorT18

Okei! Noen med biler, evt link til verkstedshåndbok? Søkefunksjonen fungerer ikke her hos meg virker det som :?
 #309453  av ThorT18

Fant manual, men den var til 3S-GTE! Er det stor forskjell?
 #309462  av tojo

ThorT18 skrev:Fant manual, men den var til 3S-GTE! Er det stor forskjell?
Den kan du fint bruke. :D
Evnt kan du bruke denne, er for 3S-GE. (Du finner den her: viewtopic.php?f=47&t=21208 ( Celica FAQ /ofte stilte spørsmål og annen nyttig informasjon )
 #309466  av Martin J

Tipper det er innslaget ditt som er dårlig..
 #309481  av ThorT18

Kan det hele ha noe med startrelèt å gjøre, og ikke selve starteren?
 #309503  av csstian

Dra på toyota å bestill den nye starterkontakta,di koster kunn få kr.Demonter starter å bytt disse.Da skal du se at bilen starter igjen
 #309542  av Martin J

csstian skrev:Dra på toyota å bestill den nye starterkontakta,di koster kunn få kr.Demonter starter å bytt disse.Da skal du se at bilen starter igjen
Som jeg sa, sjekk innslaget ditt.. :roll: