TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig mk1 igjenn.. :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #305951  av Kennethb

Heisann..
Da har jeg endelig fått kjøpt meg MK1 igjenn, etter nesten 4 år med dypt savn.. :) hehe..

Bilen er ikke veldig pen, men skal være rullende prosjekt\bruksbil nummer 2 så skal vel få bil ut av detta også.. :)

Men mangler noen deler, trenger ny frontrute og lista over bakrute spoileren, så er det noen som har det, så jeg interessert. :)

Det som må gjøres med bilen som jeg vet om er:
Ny frontrute
overhale alle calippere (snart ferdig med det)
bytte batteri da det er defekt og bilen ikke starter (mulig også startrele eller starter) (bare svak klikking når startkabler ble prøvd)
rens av interiør
Våtslipe hele bilen å polere opp da den ikke er pent lakkert

legger opp noen bilder av oplegget her.. :)
2013637-bilde1-003.jpg
2013637-bilde1-003.jpg (63.14 kiB) Vist 1526 ganger
Vedlegg
2013637-bilde2-006.jpg
2013637-bilde2-006.jpg (59.04 kiB) Vist 1528 ganger
2013637-bilde4-015.jpg
2013637-bilde4-015.jpg (58.8 kiB) Vist 1527 ganger
 #305962  av mr2pondus

Grattis med ny doning!Den ser jo ut til å ha pontensial til å holde deg i arbeid i vinter.
Opprett en prosjekttråd,så har vi noe å følge med på.
 #305963  av Daniel HS

Så ut som et greit prosjekt dette da! Kommer nok til å følge med her... :) Likte kittet som står på :) Faktisk litt småfrekk uten vinge også, selv om vingen er grisefeit på de bilene der. Eneste jeg har noe å utsette på er vel felgene, liker ikke sorte felger :P Men det er vel smak og behag... Burde kanskje fått hvite blinkere i frontfangeren etterhvert også? :)
 #305979  av ArildM

Sjelden bil du har fått deg ja :) Så da ut som om den har relativt lite rust? Spesiell styling! Tror ikke jeg har sett det på norsk bil før?
Ellers så er jeg enig at det hadde gjort godt for bilen med noen fine felger som fyller ut langs med skjermkanten :)

Lykke til :)
 #305988  av mr2pondus

Denne doningen fortjener Koni/TRD senking!
Ser ut som et Duraflex bodykit det der. Creative auto design selger dette på E-bay.
 #305991  av ArildM

Så forresten den lista over spoileren til bakruta på ebay nå :)
 #306054  av Gt4WRC

Burde vel også ha den spoileren du hadde på forrige mk1 ? Grattis
 #306061  av tuppa

Har en hel bil som skal selges i deler,bare å ringe 56365005.Frontruta min er også knust,ellers hel bil. :D
 #306156  av Kennethb

Gt4WRC skrev:Burde vel også ha den spoileren du hadde på forrige mk1 ? Grattis
.. Jada originalvingen fulgte med, Så den blir montert så fort den er lakkert.. :)
 #310476  av Kennethb

Nja.. Har vel ikke skjedd så mye her enda, bare fått bilen kjørbar, skal bytte alle bærekulene, yttre og indre endeledd og montere så mange poly foringer jeg klarer\rekker i julen.
Også blir det vel handlet en prosjektmotor i løpet av julen også.. :) Motorprosjekt er i brainstorming fasen, men håper på en 10-11000 rpm 4age (men drømmer om å nå 12000 rpm, men det blir nok ALT for dyrt) .. :) Også får vi se hvor langt lomeboka strekker seg