TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp ved forskjeller ved 3sge

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #303868  av samejon

Har fått tak i byttemotorf til min celica. Men har funnet noen forskjeller. Bruker gamle ecu fra 89 modellen og motoren er 86. Lurer på hva jeg skal gjøre med de forskjellige tingene.
Når det gjelder denne saken ved eksosen så eksisterer ikke den på 89 mod motoren, men er på 86 mod'n. Burde jeg blende denne eller hva burde jeg?
Bilde

Når det kommer til denne saken så var det en ekstra tapp ut under den grønne kontakten. Husker ikke i skrivende stund hvor denne gikk, men det var 2 tynne rør som gikk ut derfra. Vurderer å blende disse da 86 mod motoren ikke hadde denne tappen. Måtte bruke dette "stykket" pga at det som fulgte med motoren var delvis knust.
Bilde

Så er det under den "bolten" i senter av bilde, der var det et ekstra rør som gikk ut på 89 mod motoren. Det gikk til slangen som var koblet til luftfilterslangen. Lurer derfor på å bare blende den tynne tappen fra luftlifter slangen så det ikke skal treffe falsk luft der.
Bilde

De som har peiling må bare komme med alt de kan muligens vite om hva jeg burde gjøre. Hadde håpet på å få kjørt igang motoren i morgen (tirsdag) så alle tips er toppers :D