TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Instrument

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #287329  av grizzly

Hei, er det noen som har et speedometer til IS200 2000 sport manuell til salgs. Mitt er ikke helt som det skal være. Har hatt det på reprasjon men de klarte ikke å fikse alle feilene.
Toyota i kristiansand er de minst samarbeidsvillige personen som finnes når det gjelder Lexus, der får jeg alltid beskjed om at nei kan ikke lexus de selger toyota henvend deg til Lexus Oslo.
 #287341  av Cmon

Er ikke alle Toyotaverkstedene forpliktet til å ha minst en på verkstedet som er spesielt opplært på Lexus???
Det fikk jeg opplyst fra en selger på Toyota en gang.
 #287343  av Tjuls

Cmon skrev:Er ikke alle Toyotaverkstedene forpliktet til å ha minst en på verkstedet som er spesielt opplært på Lexus???
Det fikk jeg opplyst fra en selger på Toyota en gang.
Det tviler jeg på. Jeg skulle ha min inn på service i Asker.. Da fikk jeg beskjed om at ingen i Asker/Bærum hadde lov til å skifte hjul på en Lexus en gang :P Ganske mye rart som blir sagt rundt om kring.

PS: Har sett flere instrumenter til salgs på Ebay :)
 #287382  av Syns

Her i Bodø har de en egen mann som har kurs på Lexus. Og de er veldig samarbeidsvillige her :)
 #287400  av galx

Samtlige Toyotaverksteder i Norge er også serviceverksted for lexus. Dette burde du ta opp med Toyota Norge..hadde ikke tatt meg 5 øre å legge inn en klage på dette verkstedet i Kristiandsand.
Enig med Syns. Her i Bodø er de veldig serviceinnstilte, men fikk selv beskjed om at det kunne være hvem som helst på verkstedet som skrudde på bilen dersom det var noe feil. Alle hadde samme kompetanse til å skru.
 #287410  av Syns

galx skrev:Samtlige Toyotaverksteder i Norge er også serviceverksted for lexus. Dette burde du ta opp med Toyota Norge..hadde ikke tatt meg 5 øre å legge inn en klage på dette verkstedet i Kristiandsand.
Enig med Syns. Her i Bodø er de veldig serviceinnstilte, men fikk selv beskjed om at det kunne være hvem som helst på verkstedet som skrudde på bilen dersom det var noe feil. Alle hadde samme kompetanse til å skru.
Kanskje det har endret seg siden jeg hadde min inne. Fikk beskjed om at jeg måtte vente til den dagen den aktuelle mekanikeren var på jobb. Men kanskje alle har fått kurs nå :)
 #287529  av galx

Har du lett blandt bilopphuggeriene i Sverige ? Kan ligge noe der.
 #287540  av Zupra

Syns skrev:
galx skrev:Samtlige Toyotaverksteder i Norge er også serviceverksted for lexus. Dette burde du ta opp med Toyota Norge..hadde ikke tatt meg 5 øre å legge inn en klage på dette verkstedet i Kristiandsand.
Kanskje det har endret seg siden jeg hadde min inne. Fikk beskjed om at jeg måtte vente til den dagen den aktuelle mekanikeren var på jobb. Men kanskje alle har fått kurs nå :)
Enig med dere her.
Jobber selv for Toyota i Tromsø. Og dette er ikke slik det skal være.
Vi er nå blitt Lexus forhandler men likevell så tok vi arbeid på Lexuser.

Når det gjelder mekanikere, så er det slik at vi har 4stk hos oss som er utdannet Lexus mekanikere.
det vil si at de går alle kursene som Lexus har. Som ikke er rent lite heller.! Mye ny teknologi osv.
Så vis det er et spesielt type arbeid som skulle gjøres så kan jeg skjønne at han anbefalte deg om og vente til aktuel person var på jobb.
Men regner med det ikke var tilfelle i denne saken..
 #287559  av grizzly

Ja da tror jeg at jeg må finne en høgger som har en lexus ståenden som jeg kan plukke instrument i fra.
 #287649  av ErikG

Etter hva jeg har forstått så må man være et autorisert Lexus verksted for å få skru på dem. Veit vi på Toyota Ab ikke har det, men har skrudd på en del Lexuser fordet. Man skal ha en egen Lexus utdannelse, altså flere kurs. Lexus er tidligere ute med ting enn Toyota, som blant annet CAN BUS i ISn og hybrid systemet. er greit å ha noe kunnskap om hva man driver med. Samme er det forøvrig med Prius. Møller har samme greiene med S og RS seriene og W10 og 12 motorene.

Du kan bare kjøre innom et Toyota verksted og de har Lexus deleprogrammet på Microcaten og kan bestille nytt innstrument for deg. Sikkert ikke billig da.