TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• varsellampe lyser fra 3000rpm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #259431  av Sulun

den varsellampa som ligner på håndbrekk lampa men har et utropstegn inni istedet for en "P". den lyser når jeg gir på på 2,3,4 gir og slukker etter jeg slakker av. noen som vet hva den betyr og hva det kommer av?

har kjørt på 95 blyfri til nå men fikk vite at jeg måtte kjøre på 98, og det er etter det lampa har begynt. fikk også voldsomme smell i eksos under gasspådrag i dag.
kan det ha noe med det? har kjørt en tank på 98 og en halv på 99 vpower nå.

takker for svar....

#259438  av Tomera

Hmm.. Er ikke det lavt bremseveskenivå?

#259439  av Sulun

aha.... men er rart det bare kommer når jeg gir på. og bilen går ikke helt som den skal...

#259453  av rstlund

Sulun skrev:aha.... men er rart det bare kommer når jeg gir på. og bilen går ikke helt som den skal...
samme på min, det er bare det når du gir på så går bremse veska under minimum, hvis du har lite

#259454  av rstlund

Sulun skrev:aha.... men er rart det bare kommer når jeg gir på. og bilen går ikke helt som den skal...
samme på min, det er bare det når du gir på så går bremse veska under minimum, hvis du har lite

#259461  av larsst185

garantert nivået på bremsevæska

#259486  av CelicaTurbo

tipper det også lyser om du svinger litt hardt eller brått, eller bremser.. som de andre sier, lavt nivå på bremsevæske, som skvulper i beholderen. Grunn til lavt nivå er som regel at nivået synker ettersom bremseklossene blir slitt og stempelet i kalipperen står lengre ute.

#259504  av ThorT18

Når jeg lekte meg litt med mammas lille corolla, så kom den røde oljelampen opp for hver gang jeg tok harde nedbremsninger og/eller trødde inn gassen i rundkjøringene. Det viste seg da at oljenivået var veldig lavt :roll:

#259505  av rstlund

ThorT18 skrev:Når jeg lekte meg litt med mammas lille corolla, så kom den røde oljelampen opp for hver gang jeg tok harde nedbremsninger og/eller trødde inn gassen i rundkjøringene. Det viste seg da at oljenivået var veldig lavt :roll:
som jeg har hørt er at når olje lampa lyser er det forsent:P

#259525  av Dennis87

prøv å hold brekket nede , har vært borti at brekk stanga er litt slak så den løfter seg når man gir på slik at den trur det er på. var det på min forrige bil.

#259546  av larsst185

da ville (P) lampa lyst

#259615  av Sulun

takker da er d sikkert det.