Anders gullstein skrev:Brukbare trimmkammer det ja. MHva må til av modding for å få slike trimkammer til å funke da? Jeg har tenkt på den mildeste trimkammen til min egen, 256 grader'n.
Reint mekanisk er det minimum med andre ventilfjører og shimless/shim-under bucket konvertering. Har og en liten følelse av at muligens rampen der loben passerer må masseres litt med fres og muligens forsenking av nedre feste til ventilfjørene for å få nok bevegelsesmulighet uten at fjørene bunner. Vet ikke sikkert før jeg har sett nærmere på det.
Funksjonsmessig for å utnytte de trengs det nok en god del mer i forhold til orginalt. (ITB's, høyere kompresjon, et bra grenrør, eksos, datasprut osv osv) Men noe av det er jo på plass allerede uansett.
EDIT: ...og om de er "brukbare trimkammer" eller ikke vil tiden vise.

Spesifikasjonsmessig er de som kammene N2 motorene brukte (japansk baneracing serie), og på de var jo stort sett hele motoren utenom topp (modifisert) og blokk bytta ut (annen veiv, råder, stempler, større ventiler, tørrsump, osv osv) så sjansen for at den "usselt modifiserte" motoren her ikke klarer å utnytte de er absolutt til stede (kan blant annet ikke gå like høyt i turtall med orginal innmat før ting ryker). I tillegg er det jo risiko for både tomgang på 2-2,5k og ingen brukbar effekt før f.eks 5-6k... isåfall detter den jo også fort utenfor hva den orginale girkassa er gira for osv osv. Er totalpakken som vil bære eller briste. Men hadde nå bare så lyst å prøve sånne engang

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z