TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ufattelig mengde penger

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #23959  av chris

Snubla over denne sammenligningen i dag.. 87 Millarder dollar er det USA vil bruke på antiterror og sånt, og de har brukt 79 millarder dollar til nå.. til sammen er dette 166 millarder dollar. Ganger med 8 blir dette drøyt 1,3 billioner kroner, eller 1300 millarder kroner.

For å få et innblikk i hvor mye penger dette er, i dollar..:

http://www.crunchweb.net/87billion/

:shock: :shock: :shock:

#23963  av sindrejl

når du ser på det på den måten.. herregud så mye penger det er!!

#23971  av Erlend

Lurer på hvor mange MR2er jeg kunne fått for de pengene jeg 8)

Neida, bare kødder. Det er sykt hvor mye penger Bush skal bruke på krig.
Han kunne heller ha skaffet mat til hele Afrika i flere år fremover for samme sum :P

#23973  av chris

Erlend skrev:Lurer på hvor mange MR2er jeg kunne fått for de pengene jeg 8)
Hadde nok fått et par fete ja :D
Erlend skrev: Neida, bare kødder. Det er sykt hvor mye penger Bush skal bruke på krig.
Han kunne heller ha skaffet mat til hele Afrika i flere år fremover for samme sum :P
Joa.. men det er vel en del "antiterror-arbeid" inn i bildet her også :)
USA har alltid hatt stort militærbudsjett. Forresten.. til sammenligning.. Hele det norske oljefondet er på ca 900 millarder kroner nå. ;)

#23983  av sindrejl

som vi ikke kan bruke fordi da blir det "inflasjon"

#24036  av Erlend

Bedre å bruke litt av det enn å la landet gå dunken, og så bruke pengene til å bygge det opp igjen etterpå. Da blir det *iallefall* inflasjon! Sykehus, skoler, veier, alt må rustes opp, men vi bare pusser litt på det mens hele fondet kan gå ad dundas når som helst egentlig. Går an å spare seg til fant...

#24049  av sindrejl

du må da skjønne det ikke blir inflasjon i fremtiden........? Ser du ikke logikken i det? Det gjør iallefall politikere :) Det bryr jo ikke dem så lenge dem ikke er politikere når det går til helvete vel?