TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• orginalanlegg MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #223625  av Bohz2

Vet noen om det finnes en overgang fra standardanlegg i MR2 (90 mod.) til ISO? Eller må stereo bygges fra grunnen av? :?:

#223665  av BrennaRacing

Det finnes ikke (hvertfall hvis man har orginal basskasse) Så det må du nok bygge opp fra begynnelsen :)

#223831  av jumbo

Det originale nettet er rimelig håpløst, med mye artige variasjoner av små forsterkere her og der etc... Tror du er mye bedre tjent med å legge nytt isteden for å reverse-engineer'e det opplegget Toyota har stappet inn
 #223843  av chris

Bohz2 skrev:Vet noen om det finnes en overgang fra standardanlegg i MR2 (90 mod.) til ISO? Eller må stereo bygges fra grunnen av? :?:
Ja, standard Toyota-ISO overgang. Men om du har original forsterker må du klippe høyttalerkablene som er der originalt, og legge nye ut til dørene. Originale subene vil nok dessverre ikke virke etterpå.

#223846  av Bohz2

Takker folkens! Da blir det bygging. Jeg tenkte å legge forsterkeren på veggen bak førersetet, noen som har råd mot det?

Hva bør jeg kjøpe av senkesett til bilen? Det er en 90 modell som er litt høy

#223870  av WaxFraq

Jeg har H&R kombinert med gule KONI..fungerer drit bra!
der har du muligheten til å justere stivheten, å det er en fordel.

også vet jeg at kvaliteten på H&R er veldig god. Men klart, vet at det er veldig mange her inne som skryter veldig av Tein, så det er vel sikkert ikke noe dårligere..! fordelen er værtfall å handle noe som er kjent, med TÜV-papirer og ikke for billig..

monterte noe skikkelig billig senke sett på en 940 en gang..endte opp med at dem strekte seg, slik at bilen etter ett par år var høyere en orginalt..det var noe piss..! :roll:

lykke til!!

#223875  av Bohz2

Hvor kjøper jeg dette til fornuftige priser? Ser at mange skryter av Tein. Er dette sett med demper og fjærer eller bare fjærsett? Bilen min er ikke gått mer enn 108.000 så demperne skulle holde en stund til.

#223914  av lasse

Bohz2 skrev:Hvor kjøper jeg dette til fornuftige priser? Ser at mange skryter av Tein. Er dette sett med demper og fjærer eller bare fjærsett? Bilen min er ikke gått mer enn 108.000 så demperne skulle holde en stund til.
Tein kan kjøpes gjennom be-4-you, vil anbefale å bytte demperene uansett, da de originale vil bli til sykkelpumper i løpet av et halvt år, de originale trenger liksom å få strekt seg litt.
Hvis du går for tein så burde du også bytte til 92+ demperstopperne, kjører du med de originale demperstopperne så vil bilen ligge nedpå de hele tiden og vil ikke fjære i det hele tatt (ihvertfall foran) dritubehagelig, snakker av erfaring...

Med 92+ demperstopper og gule koni, kan ihvertfall jeg veksle mellom nesten original komfort, og beinstiv svingspiser, anbefales!

#223970  av BrennaRacing

Jeg kjører med orginale dempere, orginale 90-91 dempertopper og Tein fjærer...Funker fint ennå (har hatt de på siden oktober) men den er sykt stiv da :)

#224183  av lasse

BrennaRacing skrev:Jeg kjører med orginale dempere, orginale 90-91 dempertopper og Tein fjærer...Funker fint ennå (har hatt de på siden oktober) men den er sykt stiv da :)
Er nok fordi den hviler nedpå demperstopperne det, var sånn før min også, ble mye bedre med 92+ mansjettene.

#224184  av BrennaRacing

Er nok mulig det...FÃ¥r bytte de samtidig som demperene....Neste vinter kanskje :D

#224261  av jumbo

Dersom du har tanker om å ha det godkjent (eller hvertfall få det godkjent om du blir stoppet) er dette en god ting å tenke på FØR du velger merke/type.