TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sleepy eyes til Mk1?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #204206  av villejan

Er det noen som vet om dette går?
Event. hvor man kan få tak i slik?

#204435  av ArildM

No sånt må vel fabrikeres selv :wink:

Korte inn staga som hever lyktene og bruke feks sånne lykter:
http://www.piaa.com/Lamps/Lamp-pages/p-3000.html

Må da lage en del selv. Var vel snakk om at dette har blitt gjort på en Mx-5 i norge?

Ellers vil jeg tro at Revision 6 lyktene må kunne tilpasses på en eller anna måte?

Bilde
http://www.revision6.com

Snakker da orntlig low-rise lykter.

Å heve de orginale lyktene halvveis fixes ved å avbryte lyktene mens de går ned (vri på lysbrytern). Ellers såe fins det vel diverse produkter ala "pivot kontroller" 8)

#204449  av Krabbe

Jeg har en bryter som kan stoppe lyktene på vei opp/ned, uten å kutte spenningen til selve pærene. Det ble montert for 2 eiere siden, så vet desverre ikke noe mer om den patenten : /
 #209698  av Mr2_666

villejan skrev:Er det noen som vet om dette går?
Event. hvor man kan få tak i slik?
Du kan jo stoppe lyktene på bryteren... og justere på de to "skruene" i bagasjerommet bak lyktene for å få dem lik. Fant aldri lyktekit til min mk1.

Slik så det iallefall ut når man stoppet på bryter!
Vedlegg
mk1 foran.jpg
mk1 foran.jpg (31.11 kiB) Vist 1064 ganger

#209713  av Teamany

Eg har montert en bryter tilkoblet sikringen i sikringsboks fremme( med Stephjulet ).
Da har eg mulighet å stille lyktene akkurat slik eg vil, og fremdeles ha på lysene... Ska se om eg får tatt eit bilde av kordan det er kobla i boksen viss det er noe intr. for dette.
Det einaste bakdelen med dette er at når eg stiller inn lyktene med bryteren inne i bilen, så går ene lykta 11 Cm opp, og den andre 8cm... Akkurat det ser litt teit ut ja, men det er bare til å "skru opp" lykta til 11cm.

Funker egentlig ganske bra

#209725  av Mr2_666

Teamany skrev:Eg har montert en bryter tilkoblet sikringen i sikringsboks fremme( med Stephjulet ).
Da har eg mulighet å stille lyktene akkurat slik eg vil, og fremdeles ha på lysene... Ska se om eg får tatt eit bilde av kordan det er kobla i boksen viss det er noe intr. for dette.
Det einaste bakdelen med dette er at når eg stiller inn lyktene med bryteren inne i bilen, så går ene lykta 11 Cm opp, og den andre 8cm... Akkurat det ser litt teit ut ja, men det er bare til å "skru opp" lykta til 11cm.

Funker egentlig ganske bra
Ser det ikke rart ut med lys in lyktene når de lyser nedover? Jeg kjørte alltid med parklys og spredere, men når jeg virkelig skulle råne stoppet jeg lyktene på bryter, og justerte dem på "skruene" til de ble like høyt opp. Bilen ser litt mer sinnt ut da. 8)

Man trenger jo ikke ta ned lysene igjen heller, så her opp i nord der det ikke blir mørkt store deler av sommeren lot jeg bare lyktene stå på "halv åtte". her er et bilde av hvordan det var på mk2'en. Passa med lykter litt oppe bedre på den enn på mk1.
Vedlegg
sleepy eyes.jpg
sleepy eyes.jpg (28.38 kiB) Vist 1052 ganger

#209825  av Inunf

Hadde noe av det som har blitt nevnt over her på min bil også: En bryter koblet til sikringen for lykteheisemotoren. Var bare å skru den av og skru opp lyktene til passelig høyde manuellt. Mk 2 ser ganske sint ut med lyktene slik. Forrige eier brukte å kjøre med lyset på. Det ser ganske bra ut, synes jeg.
Vedlegg
Her er bilen min med "sleepy eyes"
Her er bilen min med "sleepy eyes"
MR 2 skrå (sladdet).JPG (138.22 kiB) Vist 204 ganger

#209906  av Mr2_666

Inunf skrev:Hadde noe av det som har blitt nevnt over her på min bil også: En bryter koblet til sikringen for lykteheisemotoren. Var bare å skru den av og skru opp lyktene til passelig høyde manuellt. Mk 2 ser ganske sint ut med lyktene slik. Forrige eier brukte å kjøre med lyset på. Det ser ganske bra ut, synes jeg.
Man trenger jo ikke noen bryter? Er jo bare å slå av lysene når de er på tur å lukke seg...?

#213159  av Krabbe

Bilder tatt på natta, så er ikke så voldsomt bra kvalitet at det gjør noe.
Men ser jo litt knas ut med vippelyktene halveis oppe når lysene er på såfall :)

Bilde

MR2'en ved siden av Porche 944

Bilde

MR2'en ved siden av Corsa

#213210  av ArildM

SÃ¥ jo nestn litt stilig ut 8)

#213344  av Inunf

Mr2_666 skrev:
Inunf skrev:Hadde noe av det som har blitt nevnt over her på min bil også: En bryter koblet til sikringen for lykteheisemotoren. Var bare å skru den av og skru opp lyktene til passelig høyde manuellt. Mk 2 ser ganske sint ut med lyktene slik. Forrige eier brukte å kjøre med lyset på. Det ser ganske bra ut, synes jeg.
Man trenger jo ikke noen bryter? Er jo bare å slå av lysene når de er på tur å lukke seg...?
Tja, ikke vet jeg. Forrige eier hadde iallefall laget seg en liten "hjemmepatent" på det. Lys og slik tuller jeg ikke med, så jeg har demotert opplegget hans.

#219662  av MK1-87

Krabbe: Hva heter felgene dine?

#219666  av Krabbe

MK1-87 skrev:Krabbe: Hva heter felgene dine?
Det vet jeg faktisk ikke! Stod på bilen når jeg kjøpte den, har ikke tatt meg bryet til å lese på de :)

Har samme felger på vinter også, da 15", de på bildet er 16".

Kan ta å sjekke hva de heter en dag.

#219763  av Xlr8

fant noe på twobrutal eller noe slikt
Vedlegg
(149.04 kiB) Lastet ned 80 ganger

#219784  av Anders gullstein

MK1-87 skrev:Krabbe: Hva heter felgene dine?
Rial Viper mener jeg å huske