TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 18" I vognkortet?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #206659  av OrIoN89

Bilen står på 18" når den kommer fra USA, men går det ann å regge på dette?
Jeg har også noen 14" vinterdekk som jeg kan bytte til før jeg regger, men jeg vil ha den på 18" uansett.. Jeg bare lurer på om det går å regge på 18.. :?

Ørjan

edit: Bilen er en Mr2 turbo fra USA.
Sist redigert av OrIoN89 den 08 nov 2006 18:02, redigert 1 gang totalt.

#206661  av Andy_Celica

Min kom fra japan på 18 tommere, den er registert med de og det står som tilleg i vognkortet :D

#206662  av OrIoN89

Okai :D Men er det noe ekstra dokumentasjon som trengs etc.?

#206665  av aneriks

kan i alle fall få godkjent med 17 men vet ikke med 18

#206672  av Tomera

Kommer jo ann på om rullesirkelen på hjulet holdes innenfor +- 5%, slik at avviket på speedometret ikke er for stort! Finn ut originaldimesjon på din bil, og dra til en dekk/toyota forholder, og de regner ut dette for deg! Finnes program som deles ut fra dekkimportørene!

#206705  av Helmer

Tomera skrev:Kommer jo ann på om rullesirkelen på hjulet holdes innenfor +- 5%, slik at avviket på speedometret ikke er for stort! Finn ut originaldimesjon på din bil, og dra til en dekk/toyota forholder, og de regner ut dette for deg! Finnes program som deles ut fra dekkimportørene!
Trenger ikke reise SÅ langt... Finn ut orginal dimensjonen på hjula, så går du inn på http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Her kan du regne ut hvor små/store hjul du kan ha i forhold til +/- 5% regelen.

#206708  av aneriks

+ at hjulet må på ingen måte ta i noe

#206812  av gnmfr

aneriks skrev:+ at hjulet må på ingen måte ta i noe
Hvor mye tester de detta? :lol: Lurer litt på om min er lovelig eller ikke, tar i når jeg kommer alt for fort over fartsdumpler++

Ellers så veit jeg at det er lovelig med 18" så lenge det er samma rulle-diameter (innenfor 5% avvik)

#206813  av aneriks

gnmfr skrev:
aneriks skrev:+ at hjulet må på ingen måte ta i noe
Hvor mye tester de detta? :lol: Lurer litt på om min er lovelig eller ikke, tar i når jeg kommer alt for fort over fartsdumpler++

Ellers så veit jeg at det er lovelig med 18" så lenge det er samma rulle-diameter (innenfor 5% avvik)
det er lov så lenge rullediameteren er lik ja, men det må på ingen måte ta i noen plass når man f.eks svinger

#207261  av OrIoN89

Men når de SER at de er uorginale felger, kan de ikke si noen ting? Trodde jeg trengte TUF godkjenning jeg..

#207310  av @lpher

Felgene må i utgangspunktet være tüv-godkjente ja...

#207325  av Mr2Even

Det er lov bare å ha 5% avik på rullediameteren på det som står i vognkortet for å få det godkjent har jeg hørt..

#207396  av Helmer

Mr2Even skrev:Det er lov bare å ha 5% avik på rullediameteren på det som står i vognkortet for å få det godkjent har jeg hørt..
Ja det står i denne posten her 3 ganger allerede, så det er nok her du har hørt det! :lol:

#207407  av Mr2Even

Ã…faen.. hehe