TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har bestilt fra Fensport før?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #198593  av Andy_Celica

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg lurer på hvor lang tid det tok for dere fra pengene var overført, til fensport mottok pengene.

#198603  av Helmer

Har dem ikke mottatt penga enda?
Trudde nå dem blei overført med en gang jeg...

#198611  av CelicaTurbo

har du brukt Visa eller bank transfer til BIC/IBAN-konto? Visa er umiddelbart, men min erfaring er at Fensport ikke liker visa på store ordrer så du har vel brukt overføring, om du bestiller det som "express" tar det to-tre virkedager, ellers tar det en dag eller to ekstra.. Ellers angående Fensport er de greie å ha med å gjøre, men vær aktiv med purring og etterspørring av fremgangen i ordren, ikke minst få pakkesporingsnummeret av dem for de gangene jeg har bestilt derfra er det definitivt pakkeselskapet her til lands som har somlet mest med toll osv..

#198616  av Larsen

Jeg betalte med BIC/IBAN og fikk sendingen på en uke faktisk. Ble litt overasket fordi selv fensport sa det kom til å ta lengre tid. Forige eier av bilen min hadde da motsatt erfaring. Da brukte de 1/2 år på å få sendt en 3sgte motor til Norge. Riktig nok en japansk en da.

#198682  av Andy_Celica

Jeg betalte med IBAN, de sendte meg et ark med masse info som jeg skulle fylle ut, gikk igjennom det 100 ganger før jeg trykka ok, det er nå 8 dager siden. og jeg har purra på de hver dag og hørt om de har mottat pengene, men de sier at de ikk har gjort det faktisk.

å jeg vet ikke, skal det ta så lang tid?

#198684  av CelicaTurbo

Det er litt lenge ja, pengene er ute fra din konto? Ring banken din og etterlys transaksjonen..

#198689  av Andy_Celica

CelicaTurbo skrev:Det er litt lenge ja, pengene er ute fra din konto? Ring banken din og etterlys transaksjonen..
Ja pengen er ute fra kontoen min, får ta å ringe banken til mandag da

#198970  av Andy_Celica

Ringte banken idag, utenlandsbetaling kan ta fra 5-8 virkedager, idag var den 7 virkedagen så hun i banken, og hun skjekket opp allt det jeg hadde skrevet inn og alt stemte 100%, så hvis de sier at de ikke har fåt pengene innen et par dager, er det noe lureri på vei. :D

#198971  av CelicaTurbo

banken får det bekreftet om pengene er utbetalt til Fensport så det går nok i orden. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt lurt av Fensport, kun klager over leveringstid..

i tillegg, ved hver bestilling fra dem har jeg bedt om å motta pakkesporingsnummer i bestillingsdialogen, men jeg har aldri mottatt bekreftelse på sendt pakke og pakkenr før jeg faktisk har purret på å få det ;) Men så er jeg ganske aktiv i min dialog til slike forhandlere også nettopp for å gi et inntrykk av at det ikke nytter å slurve med min ordre :D

#198972  av Andy_Celica

CelicaTurbo skrev:banken får det bekreftet om pengene er utbetalt til Fensport så det går nok i orden. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt lurt av Fensport, kun klager over leveringstid..

i tillegg, ved hver bestilling fra dem har jeg bedt om å motta pakkesporingsnummer i bestillingsdialogen, men jeg har aldri mottatt bekreftelse på sendt pakke og pakkenr før jeg faktisk har purret på å få det ;) Men så er jeg ganske aktiv i min dialog til slike forhandlere også nettopp for å gi et inntrykk av at det ikke nytter å slurve med min ordre :D
Ja, det har faktisk jeg oxo, vi har nå sendt 15 mailer totalt og i 5 av de mailene har jeg bedt om pakkesporinganr, og en bekreftelse på mail med en gang pakken er sendt, men det er jo oxo ganske viktig for meg, pga jeg har bestilt varene til en post restante adresse i strømstad, og der ligger varene kun i 14 dager før de blir sendt tilbake. :D

#199016  av Neemi

Jeg erfarte at det å ringe de lønte seg.
Pga stor mailtilgang var det visst ikke så lett å rekke over alt, men fikk masse hjelp og den hjelpen jeg trengte over telefonen.

#199208  av Andy_Celica

Neemi skrev:Jeg erfarte at det å ringe de lønte seg.
Pga stor mailtilgang var det visst ikke så lett å rekke over alt, men fikk masse hjelp og den hjelpen jeg trengte over telefonen.
Ja, kanskje det hjelper, nå sendt jeg de en mail for 2 dager siden, men har ikke fått noe svar enda.

Men å snakke engelsk er ikke min medfødte gave akkurat. Heller ikke å skrive engelsk, men jeg har jo fått det til hittil.

#199271  av 2fastgt4

har kun betalt med kredittkort.
og de har altid levert så fort de har fått varene på lageret.
første gangen så bestilte jeg på en onsdag kveld og hadde varen på mandag ettermidag.
dette også takket være TNT i norge som tok seg av tollen.
har prøvd posten også men de klarer bare en ting:fucke opp situasjonen.

ekspresspakke fra USA tok 2 dager til norge.posten brukte 1 uke på å sende meg brev om at de måtte ha min tillatelse til å hente pakken på tollen.
jeg fakset over tilatelse. de ventet enda 1 uke med å sende. lokale posten skulle da levere dette på dør noe de etter sigende prøvde 3 ganger men de fant ikke fram. så da måtte jeg hente det på posten.

bodde da på ekeberg gård i enebakk ett sted som alle i enebakk vet hvor er.(historisk kjent sted i enebakk)